[Outlook 2003] "Verzenden als" functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06
Goedemiddag mede-tweakers :)

Ik zit met een probleempje, of eigenlijk een raadsel; we hebben hier werkstations (WIndows XP SP3 met Office 2003, verder niets); allen volledig geupdate via de lokale WSUS.

Als ik een user rechten geef om te "verzenden als" werkt dit bij het ene werkstation wel en bij het andere werkstation niet. Het is niet user-afhankelijk (1 user heb ik een andere pc gegeven en deze geeft dit probleem niet). Het rare is dat dit bij elke mailbox die wordt toegevoegd wordt het geval is. Ik krijg de melding "U bent niet gemachtigd om het bericht namens de opgegeven gebruiker te verzenden."

Google levert weinig op; enkel dat de user-rights niet goed zouden staan, dit is dus helaas niet het geval!

Iemand enig idee?

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Met welke versie van Exchange wordt hier gewerkt?
Het kan goed zijn dat je eerst nog moet wachten op een update van het Offline Address Book op de server en dan op de synchronisatie naar de Outlook client. Met het geven van een nieuwe client wordt dus sowiezo het OAB op de client geupdate wat je bevindingen tot nu toe verklaard.

Om dit te testen kun je geforceerd het OAB opnieuw laten genereren op de Exchange server en dan op de Outlook client, of Cached Exchange Mode (tijdelijk) uitschakelen.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
Pardon! Exchange 2007.

Goed punt, daar had ik nog niet bij stil gestaan. :D Ik ga hem zo met de hand even opnieuw laten ophalen, ik laat de uitkomst wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
Heeft gewerkt (handmatig even het adresboek bijgewerkt), zonder een nieuw OAB te genereren trouwens, bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Graag gedaan! :)

Ja, de OAB wordt op de server ook automatisch opnieuw gegenereerd om de zoveel tijd. Outlook download de veranderingen automatisch zo'n iedere 24 uur dus daarom kan het soms even duren voordat alles werkt. Als er via groepen wordt gewerkt, dan moet de gebruiker zelfs vaak even opnieuw aanmelden. Gelukkig kan het ook allemaal handmatig mochten de automatische processes je een keertje in de steek laten.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info