Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op tweakers dus ik hoop dat ik hier op de goede plek ben.

Via de pricewatch heb ik gezocht naar een vervanging voor mijn Nokia BP-6M batterij.
Ik heb via deze link de batterij besteld omdat de winkel goede recensies had.

Nu heb ik zojuist (netjes optijd... 1 dag te laat door staking TNT, waarop in de mail netjes werd verwezen) mijn order ontvangen. De batterij lijkt alleen niet op mijn oude batterij. De oude batterij zat bij aankoop in toestel. Ik twijfel of dit nu een orginele is. Hieronder wat plaatjes. Rechts mijn oude batterij en links de nieuwe.

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/2121/32315222.jpg
Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven.

De nieuwe batterij werkt trouwens wel.

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
mag ik vragen waarom je twijfelt?
sorry, eind van de werkdag... 8)7

Ze kunnen inderdaad een keer het uiterlijk wijzigen van een accu. Als het vermogen maar hetzelfde is, en de contactjes op de goede plek zitten.

[ Voor 74% gewijzigd door Macchill op 18-11-2010 15:46 ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Verwijderd

Topicstarter
ik twijfel omdat je vaak genoeg hoort over valse nokia batterijen.

De check hierboven heb ik al uitgevoerd, deze komt overeen... dus lijkt daar geen probleem.

Alleen heeft deze check het ook over een 20 cijferige code. Deze ontbreekt op de nieuwe.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vraag aan Nokia of ze jouw winkel kennen, is dat het geval dan is hij echt anders is hij nep, maar als hij het gewoon doet is er niet zoveel aan de hand..

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
brilsmurfffje schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:09:
Vraag aan Nokia of ze jouw winkel kennen, is dat het geval dan is hij echt anders is hij nep, maar als hij het gewoon doet is er niet zoveel aan de hand..
Onzin dat als Nokia de winkel niet kent de batterij nep is, dergelijke winkels kopen bij groothandels in en niet direct bij Nokia. De batterij lijkt mij echt, meeste imitaties doen geen moeite om zoveel mogelijk op het origineel te lijken en zijn duidelijk anders. Als je het zeker wil weten kan je een Nokia Care Center raadplegen http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3

Verwijderd

maar als hij het gewoon doet is er niet zoveel aan de hand..
En dit is eigenlijk wel het belangrijkste tot dusver. Even, hypothetisch gesproken - stel, hij is niet echt, wat is dan precies het probleem? Hij doet het goed? Dan heb je een prima werkende batterij voor je telefoon.

En als het wel een echte Nokia batterij is... dan alsnog heb je... een werkende batterij. In beide gevallen heb je een werkende batterij. Dus, op zich geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
dat hij gewoon werkt is inderdaad het belangrijkste... maar het (eventuele) probleem is dat je wel betaald met de intentie een orginele te kopen. Anders had ik net zo goed een nog goedkopere fake kunnen kopen.

Daarbij weet ik niet of een namaak net zo goed is als een orginele... meestal niet lijkt mij.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als hij het even lang of langer op de batterij doet dan zal hij wel echt zijn. Of een goede namaak.
Per slot van rekening komt het toch allemaal uit China..

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Voor mijn N900 heb ik ook een namaak batterij gekocht voor 8 dollar, werkt prima en mijn mobiel is nog niet opgeblazen ;)

Last.fm | Code Talks

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Move naar ANAV.
Pagina: 1