• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:00
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met ons netwerk.
De situatie is als volgt:
Internet komt binnen op een thomson gateway TG787v,
hier hangt 1 pc aan met ethernetkabel, (welke goed werkt, dus de modem functioneerd goed).
daarnaast wordt het met een eminent xline em8012 doorgestuurd via het lichtnet naar boven waar 2 dezelfde kastjes hangen en dus 2 pc's aanhangen.
Zover zo goed, het 'werkt' (er wordt een vernbinding opgezet).

Nu het probleem, de eminent zegt een excellent verbinding te hebben, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, de verinding wordt om de paar seconden/minuten verbroken en het duurt soms minuten/uren voordat hij er weer zin in heeft om te connecten, zwaar frustrerend.

Waar kan dit aan liggen, ik heb de drivers geinstalleerd, alle apparaten zitten op dezelfde 'werkgroep' (de kastjes zelf moeten ook een werkgroep krijgen, genaamd powerhome)

Ik zal zo proberen een printscreen van utorrent bij te voegen, dan kan je zien hoe de verbinding afgekapt wordt.

Dit is al maanden aan de gang en mijn broertje wordt er gek van, dus ben een beetje ten einde raad aangezien ik normaal dit soort euvels zelf oplos.

http://yfrog.com/evkutinternetj zo, na 10 minuten een plaatje kunnen uploaden, wordt gek..
Kijk niet naar de max snelheid, dat ligt aan de torrents die ik download welke ieder maar 2/3 seeds hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door paazei op 18-11-2010 15:14 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is het niet zo dat dit soort apparaten op dezelfde stroomgroep (stop/zekering) moeten zitten om goed te werken? Is dat hier het geval?

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-11-2010 15:02 ]

• paazei
Dat is niet het geval, lijkt me ook sterk dat iemand zon systeem gebruikt als je bij wijze van spreken in dezelfde kamer zit als de modem. Het is juist de bedoeling om internet boven te hebben, terwijl de modem beneden staat. Ik heb ok gelezen dat dat aangeraden wordt, maar als het goed is moet zo,n stop gewoon alles doorlaten en niet alleen de stroom.
Hij werkt dan ook... een beetje.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je zou dit kunnen testen door ze een tijdje wel op dezelfde groep op een computer beneden te gebruiken. Als het probleem dan niet optreedt zou dat het toch wel eens kunnen zijn.

Kun je die dingen op een vaste lagere snelheid dan hun maximum forceren?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Hoe zit het met stekkerdozen en adapters daarin? Als je powerline een beetje goed wilt laten werken, moet dat ding rechtstreeks in de muur zitten en liefst geen adapters in hetzelfde stekkerblok.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zat me ook af te vragen of ze rechtstreeks in een stopcontact of in een losse contactdoos zitten. En zit er in die contactdoos dan misschien een of ander filter/overspanningbeveiliging?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Soms is de firmware van die powerline adapters bij te werken.

Ze hoeven niet op dezelfde groep te zitten.
Wat wel van invloed kan zijn is het gebruik van verdeeldozen.
Beste sluit je de powerline adapter rechtstreeks op de wandcontactdoos aan.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Ik heb heel lang een soortegelijk probleem gehad.
2 ethernet adapters thuis, mijn vriendin verloor nooit haar verbinding (stroom komt eerst binnen in haar kamer), ik heel vaak.
Vanalles geprobeerd qua settings, uiteindelijk een 3tal weken geleden de powerline in haar kamer aangesloten (op een stekkerblok zelfs), sinds dan nooit mijn internetverbinding meer verloren.
Ze moeten dus wel degelijk op hetzelfde stroomnet zitten voor 100% vlotte werking.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Voor de beste werking van zo'n Powerline adapter is het inderdaad van belang dat de beide adapters in dezelfde groep zitten, anders kun je verbindingsproblemen krijgen. Wij thuis hebben een huis uit de jaren '70 en daar werkt zo'n kit dus niet lekker op twee verschillende groepen.

Thuis heb ik dan ook als oplossing gekozen voor een draadloos N-netwerk. Dit werkte beter met een lagere ping en snellere verbindingen. Je zou eventueel ook nog op het 5GHz netwerk gaan zitten als het relatief korte afstanden gaat.

• paazei
De adapters zitten allemaal direct op het stroomnet, zonder stekkerdoos.
Ons huis komt uit de jaren '80, 1880 dat is, dus het is allemaal niet optimaal, al verzekerd mijn pa me dat de stoppenkast + alle bedrading zijn vernieuwd (ooit).
Als je op dezelfde groep moet zitten, dan gaat dat toch het hele doel van het kastje voorbij. Dan kan ik net zo goed een draad trekken, maar dat wil me pa dus niet en hij is anti-gaatjes-boor.
Wireless komt nog net de muur door en werkt dus ook bagger.

Ik wil geen supersnel netwerk, maar gewoon beetje stabiel, dat ding kan 85Mbit aan en ons internet is 10Mbit, dus ook al haalt hij niet de max, maar is hij wel stabiel, dan ben ik blij.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een netwerk is meestal stabieler op een lagere snelheid. Zo ook met draadloze netwerken bijv. Er schijnt een driver bij deze apparaten te zitten. Kijk eens in de driver of je daar een lagere snelheid kunt instellen. Kan je evt. ook in de driver van je netwerkaansluiting doen. Forceren naar 10Mbit bijvoorbeeld. Liever een stabiele lagere snelheid dan een onstabiele hogere.

Verwijderd

Ze hoeven dacht ik niet op dezelfde groep te zitten, maar wel op dezelfde fase.

• paazei
Lijkt me dat ze op dezelfde fase zitten, aangezien we geen krachtstroom hebben oid.
Ik zal eens kijken in de drivers en melden of dit nut heeft gehad.
Alvast bedankt voor alle reply's.

Verwijderd

Niet dat je er mee geholpen bent, maar ik heb zelf een setje dLAN® 200 AVplus. Het werkt, maar daar is alles mee gezegd. Ik merk ook regelmatig disconnects. Stabiel?... niet echt. Maar ik zie nu geen kans om op een nette manier een kabel van boven naar beneden te trekken dus ik doe het er maar mee.

Maar als ik mag kiezen tussen een kabel en powerline... absoluut een kabel.

• aZuL2001
Kabel blijft de beste keuze imho.

Maar DLan / Powerline kan een oplossing zijn.
Maar is wel afhankelijk van de kwaliteit van je stroomnetwerk.

Abort, Retry, Quake ???

• paazei
Ok, het is dus gewoon niet beter dan dit te krijgen.

En dan adverteren ze met :
"# Internet in every room, simply through the wall outlet
# Stable connection, no hassle with wires"

complete bullshit, op het moment dat het werkende wordt kan je beter een goedkopere wifi verbinding opzetten, ga je te ver van de modem (de reden dat je dit systeem zou willen) dan is het ineens onbruikbaar en frustrerender dan gewoon geen internet hebben.

Allemaal bedankt voor jullie hulp, maar het is dus gewoon een duur, overbodig faalsysteem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Dat is wel wat erg kort door de bocht.

Het kan ook aan een stoorbron in het huis liggen.

De techniek erachter is net als met wifi afhankelijk van zaken die je niet goed kunt zien.
En dat maakt troubleshooten soms lastig.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
aZuL2001 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:41:
Dat is wel wat erg kort door de bocht.

Het kan ook aan een stoorbron in het huis liggen.

De techniek erachter is net als met wifi afhankelijk van zaken die je niet goed kunt zien.
En dat maakt troubleshooten soms lastig.
Bij wifi weet je dat opstakels de boel vertragen, daarom juist voor dit systeem gekozen, omdat het binnen huis toch goed zou moeten werken.
Ze zouden wel wat disclamers op de verpakking mogen zetten, zoals, zorg dat je stoppenkast top notch is, evenals je bekabeling, geen stekkerdoos(net of we aansluitingen genoeg hebben...) en dan krijg je misschien de aangegeven snelheid.
Wifi is toch stukken betrouwbaarder dan dit en als je maar een beetje signaal pakt, kan je tenminste internetten.
Bij dit systeem ben je gelijk je verbinding kwijt en als je die al hebt, dan is hij retesloom, vaak een halve Mbit/s, internetten met een 56k modem gaat soepeler.
Ik vind voor de prijs van dit systeem de prestaties extreem tegenvallen.
Pagina: 1