Toon posts:

Doorlopende Reisverzekeringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

De laatste tijd heb ik me zitten oriënteren op doorlopend reisverzekeringen. Er is de basis dekking die eigenlijk meeste wel dekt wat ik nodig acht, bagage, schade in hotel, vertraagde bagage, gestolen spullen enzo voorts.

Verder zou ik graag een geneeskundige dekking toevoegen omdat ik slechts een basis verzekering heb bij anderzorg en die dekken geneeskundige zorg in buitenland niet. Ik kies deze verzekering prijs bewust maar wil ook weten dat ik bij goeie verzekering zit en niet een die moeilijk doet bij uitkeren.

Via independer heb ik voornamelijk gezocht en daar komt premio als goedkoopste uit de bus die onderdeel van delta loyd is en daarnaast kwam ik Hema verzekeringen tegen die nog goedkoper is, maar waar ik gevoel van heb ben je daar wel bij goeie? Een ding weet ik al ze vergoeden minder bij hema.

http://www.hemaverzekeringen.nl/reisverzekering_hema.php

Graag jullie advies, ik heb namelijk ook in mijn hoofd zitten waarom ik zo'n verzekering moet nemen als mij toch nooit wat gebeurd en je toch een eigen risico hebt bij meeste verzekeringen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:33:
Graag jullie advies, ik heb namelijk ook in mijn hoofd zitten waarom ik zo'n verzekering moet nemen als mij toch nooit wat gebeurd en je toch een eigen risico hebt bij meeste verzekeringen.
Meestal neem je een verzekering dan ook voor de grote dingen en niet voor de kleine dingen. Medische kosten kunnen bijvoorbeeld razendsnel de pan uit reizen, tot op het niveau dat je je leven lang krom moet liggen om het terug te betalen. Dat eigen risico is peanuts.

Dat is precies wat je nu in Nederland ook ziet: voor de 'normale' ziektekosten is het eigen risico eigenlijk al te groot, maar als je ooit kanker krijgt of voor een auto stapt heb je er meer aan dan je in je hele leven aan premie betaalt.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:33:Verder zou ik graag een geneeskundige dekking toevoegen omdat ik slechts een basis verzekering heb bij anderzorg en die dekken geneeskundige zorg in buitenland niet. Ik kies deze verzekering prijs bewust maar wil ook weten dat ik bij goeie verzekering zit en niet een die moeilijk doet bij uitkeren.
Hoe bedoel je dit? Volgens mij ben je gewoon verzekerd volgens je basisverzekering in NL als je in het buitenland in het ziekenhuis terecht komt. De vergoeding is maximaal op basis van de kosten die in NL voor een vergelijkbare behandeling gemaakt zouden worden.

Dat is althans wat ik er van begrepen heb.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:14
MrAcid schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:44:
[...]

Hoe bedoel je dit? Volgens mij ben je gewoon verzekerd volgens je basisverzekering in NL als je in het buitenland in het ziekenhuis terecht komt. De vergoeding is maximaal op basis van de kosten die in NL voor een vergelijkbare behandeling gemaakt zouden worden.

Voor zover ik weet uit mijn eigen verzekering, de ziektekosten zijn inderdaad vergoed, echter dingen als bv vervoer per vliegtuig/ligtaxi naar huis, evt. helicopter van een piste, kosten die een partner oid moet maken niet. Die dingen zouden wel in de reisverzekering kunnen zitten.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Dat alleen al kan een fikse deuk in de jaarrekening slaan :X Je zit zo aan een paar duizend euro en dan heb je het nog niet eens over overige kosten.

Wordt trouwens ook niet altijd gedekt, dat moet je even nakijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 14:07 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
M1lamb3r schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:50:
[...]

Voor zover ik weet uit mijn eigen verzekering, de ziektekosten zijn inderdaad vergoed, echter dingen als bv vervoer per vliegtuig/ligtaxi naar huis, evt. helicopter van een piste, kosten die een partner oid moet maken niet. Die dingen zouden wel in de reisverzekering kunnen zitten.
Helder. :)

Als het daar om zou gaan dan zou ik eerder een uitbreiding van mijn zorgverzekering nemen dan een aparte reisverzekering alleen daarvoor. Hoef je ook niet moeilijk te doen door welke verzekeraar het betaald moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
MrAcid schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:44:
[...]

Alleen als het spoedeisend is wordt het vergoed en anders niet en daarbij heb ik 670€ eigen risico bij mijn zorg verzekering. Ik weet een verzekering is om kosten te dragen die je niet verwacht, maar ik heb een beetje het gevoel dat wanneer er dus echt wat gebeurd dat claimen je dan extra lastig gemaakt zal worden.

Een aanvullende verzekering bij zorgverzekering is duurdere dan de geneeskundige dekking bij een reisverzekering.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 14:41 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:14
MrAcid schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:36:
[...]

Helder. :)

Als het daar om zou gaan dan zou ik eerder een uitbreiding van mijn zorgverzekering nemen dan een aparte reisverzekering alleen daarvoor. Hoef je ook niet moeilijk te doen door welke verzekeraar het betaald moet worden.
Ik moet er wel bij zeggen dat dit uit persoonlijke ervaring is van een paar jaar terug, ik weet dus niet of het ondertussen veranderd is.

Overigens zal in bovenstaande geval de zorgverzekering dus bv niet een helivlucht/partner kosten dekken! (iig bij ons toen niet)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:40:
Alleen als het spoedeisend is wordt het vergoed en anders niet en daarbij heb ik 670€ eigen risico bij mijn zorg verzekering. Ik weet een verzekering is om kosten te dragen die je niet verwacht, maar ik heb een beetje het gevoel dat wanneer er dus echt wat gebeurd dat claimen je dan extra lastig gemaakt zal worden.
Claimen wordt je vaak lastig gemaakt, want verzekeringen zijn er niet om uit te keren. Dat betekent natuurlijk niet niet dat er niets aan hebt.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27

KroeT

[...]

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:40:
[...]

Meestal neem je een verzekering dan ook voor de grote dingen en niet voor de kleine dingen. Medische kosten kunnen bijvoorbeeld razendsnel de pan uit reizen, tot op het niveau dat je je leven lang krom moet liggen om het terug te betalen. Dat eigen risico is peanuts.

Dat is precies wat je nu in Nederland ook ziet: voor de 'normale' ziektekosten is het eigen risico eigenlijk al te groot, maar als je ooit kanker krijgt of voor een auto stapt heb je er meer aan dan je in je hele leven aan premie betaalt.
Eens. Ik vind het eigen risico voor gezondheidszorg eigenlijk belachelijk, je kiest er immers niet voor om ziek te worden. Nu mijn vriendin ernstig ziek is geworden (je eerste voorbeeld) zie ik wel wat gezondheidszorg in ernstige situaties kost. Het eigen risico is inderdaad triviaal geworden.
Maar goed, negeer mij, ik wil dit topic niet kapen.

Mijn verzekering loopt overigens bij de ING, en ik heb er nu eenmaal gebruik van gemaakt. Defect aan auto in het buitenland, vervangend vervoer gekregen en om de dag werd ik gebeld met de vraag of we nog steeds tevreden waren met de manier waarop e.e.a. ons verging. Daar sta je dan, met je gloednieuwe Polo bovenaan de Nufenenpas, met een smakelijk broodje in de hand tevreden naar bergtoppen te kijken. NATUURLIJK ben je dan tevreden ;). Maar het mag gezegd, ik ben uitzonderlijk tevreden met ze.
In dat licht kan ik, lichtelijk off-topic, de doorlopende annuleringsverzekering van de ANWB adviseren. Is eigenlijk Unigarant. We zouden naar Australie, maar in het kader van de eerder beschrevene ziekte ging dat niet door. Zonder enig mokken het geld teruggestort gekregen.

Mijn punt is dus: zorg er ook voor dat je tevreden kunt zijn wanneer er wel iets gebeurt. Een prijsvechter is leuk, maar als je met een defecte auto in het buitenland zit of met een gebroken ellepijp op de piste en je verzekeraar zegt onverwacht dat je schade niet gedekt is dan baal je [i]net[i] iets harder.

Peace is not simply the absence of war.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op basis van ervaring (helaas uit de eerste hand): zorg dat je je reis / annuleringsverzekering bij dezelfde maatschappijn afsluit als je ziektekostenverzekering. Gebeurt er iets met je en er zijn twee partijen bij betrokken, dan gaan ze lopen vechten om wie de rekeningen mag betalen. Kost een hoop tijd en alle kosten die je in het buitenland maakt en zelf voor moet schieten zie je pas heel laat terug.

Mijn moeder draaide het ziekenhuis in op vakantie in Frankrijk en lag daar een week...het heeft ongeveer een half jaar gekost voor mijn pa alle gemaakte kosten vergoed kreeg van de twee bekvechtende verzekeraars. En die had toen wel wat anders aan zijn hoofd...

Overigens: een doorlopende annuleringsverzekering bij een doorlopende reisverzekering kost geen drol. Voor iets meer dan een tientje per jaar extra ben je vaak al de man - dat scheelt maar een paar eur voor een vakantie van een week met een aparte annuleringsverzekering.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
Wellcht kun je eens naar Ohra kijken, daar heb ik tot nu toe goede ervaring mee, zeker wat betreft de geneeskundigekosten. Ik ga regelmatig naar Indonesië en daar wil ik nog wel eens last krijgen van mijn buik. De kosten van medicijnen worden gewoon vergoed nadat je de rekening opstuurt, in dit geval betaal je het dus eerst zelf. Wat betreft echt ziek worden en dus opname in het ziekenhuis noodzakelijk is, dan nemen zij direct contact op met het betreffende ziekenhuis zodat je zelf geen kosten maakt. Dit laatste schrijf ik met ervaring die ik onlangs heb ik opgedaan nadat ik salmonella en knokkelkoorts vrijwel gelijktijdig opliep; ik moest op dat moment in het ziekenhuis blijven voor vier dagen. Ik heb toen direct gebeld met Ohra en zij hebben via de contactpersoon in Jakarta contact gelegd met ziekenhuis. Toen ik ontslagen werd hoefde ik niets te betalen en kreeg ik de rekening mee voor administratie. Deze ervaring is van twee weken geleden en dus erg recent.

Verder wil ik zoals hierboven al wordt aangegeven zeker aanraden om de annuleringverzekering ook bij dezelfde maatschappij af te nemen. Je kan beter een euro meer per maand betalen dan dat je achteraf weken bezig bent met verschillende partijen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ashy op 21-11-2010 06:03 ]

Verwijderd

Moet je voor je werk regelmatig reizen? Dan wil je werkgever wellicht je verzekering betalen. De mijne betaalt standaard voor de werelddekking van de verzekering van British Airways.

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar ik ga zeker een keer per jaar maximaal 30 dagen op vakantie naar China. Kwa beste dekkening van de goedkopere aanbieders met medische dekking bied delta loyd de hoogste dekkingen, SNS en Real betaal je zelfde maar dekking is minder goed.

Annuleringsverzekering vindt ik niet nodig omdat ik mijn reizen zorgvuldig boek en dus ik ook niet erstig ziek verwacht te worden.
Pagina: 1