Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xbox op s-video beter dan standaart AV?(Rode/wit/geel?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een xbox360 maar op mijn tv is het beeld niet echt scherp letter moelijk te lezen etc.
maar mijn tv is wel een platte LCD van phillps maar alleen HD Ready.
Dus geen component/HDMI ingang.
Wel een S-video, is dit een veel betere kwaliteit? en met welk soort andere aansluiting kan ik het vergelijken qua beeldkwaliteit?

Alvast bedankt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

in volgorde van kwaliteit: composiet (gele tulp), s-video, rgb (via scart), component, dvi/hdmi

Dan laat ik bewust de vga aansluiting even buiten de lijst (die zal ergens tussen rgb en dvi inzitten), want die aansluiting hebben spelcomputers niet.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 18-11-2010 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar mijn tv heeft wel een DVI ingang om de xbox op HD aan te sluiten maar DVI brengt geen Geluid over.
.....volgende probleem

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28

Umbrah

The Incredible MapMan

Op een wat duidelijkere scheiding tussen de blauw-tinten en andere kleuren na (waar het gele composiet kabeltje op z'n bek gaat), zal het niet bijster scherper zijn.

Overigens heel erg vreemd... om dit logo te MOGEN dragen:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/51/HD_ready_logo.svg/200px-HD_ready_logo.svg.png

MOET een TV minimaal:
  • 1280*720 zijn.
  • één YPbPr (component) ingang hebben (rw rgb)
  • één DVI of HDMI ingang hebben
Indien je wél een DVI ingang hebt kun je een HDMI/DVI plugje halen, en de XBox daar gewoon op aansluiten.

Veel xbox games zijn in SD resolutie gewoon wat slecht te lezen. Overweeg dus in HD te spelen; iets wat alleen met component (rood wit rood groen blauw) of HDMI gaat.

Edit nadat ik zag dat je DVI had:
De VGA kabel gaat werken als je TV een VGA ingang heeft, die kun je >NIET< op de DVI ingang aansluiten door middel van een plugje.
Je kunt beeld via HDMI => DVI laten gaan, en audio met de standaard kabel gewoon rood/wit uit laten sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Umbrah op 18-11-2010 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee maar als ik een verloop heb tussen HDMI/DVI geeft hij dan wel geluid door?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Nope. Geluid kan je dan wellicht via tulpjes voor elkaar krijgen.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:22

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

DVI geeft alleen beeld en geen geluid. Dus ik denk niet dat je daar veel verder mee zult komen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Verwijderd

Topicstarter
Edit nadat ik zag dat je DVI had:
De VGA kabel gaat werken als je TV een VGA ingang heeft, die kun je >NIET< op de DVI ingang aansluiten door middel van een plugje.
Je kunt beeld via HDMI => DVI laten gaan, en audio met de standaard kabel gewoon rood/wit uit laten sturen.

Dit lijkt me dus de beste en meest geschike optie voor mij.
HDMI/DVI kabel heb ik al. Om mijn Pc op de tv uit te zenden.
De gewoone rood/witte zitten bij de xbox!

Top bedankt iedereen!!
Pagina: 1