Toon posts:

3 beeldschermen tegelijk actief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum, ik ben hier gekomen omdat ik forum vragen aan het zoeken was over het onderwerp "3 beeldschermen tegelijk aansluiten".

Ik heb nl. thuis 2 computer beeldschermen en een tv die ik alle 3 aangesloten heb op mijn computer, alleen krijg ik er maar 2 tegelijk actief. Ik zoek een manier om deze alle 3 actief te krijgen en wat ik tot dusver heb gelezen moet dit wel mogelijk zijn, alleen ben ik nog niet de goede oplossing voor mij tegen gekomen. Misschien kunnen jullie helpen?

Mijn systeem bestaat uit:

Moederbord: Asus M4A785TD-V EVO
CPU: AMD Phenom II x4 965
Grafische kaart: Asus EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5
Geheugen: Corsair 4GB DDR3-1333 DHX Kit
Voeding: Antec Earthwatts 750
Drivers video: laatste versie van asus site
Drivers moederbord: alles van de CD

Op het moment zit mijn 22" hoofdscherm via DVI direct op de kaart, mijn 2e pc scherm (19") via VGA direct op de kaart en mijn 42" TV direct via de HDMI poort op de kaart aangesloten.

Ik heb al gekeken op de amd support site gekeken voor beschikbare drivers voor mijn video kaart, en heb het basic pakket gedownload. Er word wel aangegeven dat ik ook:

AMD Catalyst™ Accelerated Parallel Processing (APP) Technology Edition EN
ATI Catalyst Application Profiles

kan downloaden, dit heb ik nog niet geprobeerd (ga ik wel doen zodra ik thuis ben)

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om uberhaupt 3 schermen tegelijk actief te krijgen? of dat ik hier een programma voor nodig heb? of dat het gewoonweg met deze hardware niet gaat lukken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij gaat dit niet lukken, maar kun je maar 2 schermen tegelijkertijd actief hebben, tenzij je eyefinity gaat gebruiken (maar dat kan deze kaart volgens mij niet).

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 15:45

Twan V

...en er stralend uitzien

Voor zover ik weet, kan dit met een Matrox Triplehead2Go. Zoek er eens op in de pricewatch.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
Ja dat kan, zolang een van de schermen via je DisplayPort is aangesloten. Je zou dus je TV via een DP -> HDMI (actieve!) kabel kunnen verbinden zodat je ze alle drie tegelijk kan gebruiken.

Eventueel kun je dat VGA scherm op een passieve adapter gooien zodat het niet zo duur is, dit is wel beperkt tot een niet al te grote resolutie.

Geen DisplayPort :), gaat niet werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Zandpad op 18-11-2010 12:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Twan V schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:55:
Voor zover ik weet, kan dit met een Matrox Triplehead2Go. Zoek er eens op in de pricewatch.
Maar die dingen zijn dermate duur, dat het zinniger is om een 2e kaartje erbij te prikken voor 25 euro :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Het komt dus neer op een goedkoop kaartje erbij zetten puur alleen voor mijn tv (hier game ik niet op oid, alleen films kijken).

Wat ook een probleem is wat is opgedoken sinds ik de nieuwste grafische driver heb geïnstalleerd (in plaats van de standaard driver van de cd), als ik nu mijn TV direct via HDMI in de computer doe wordt hij wel herkent en als ik hem actief zet dan staat dat er ook, alleen krijg ik geen beeld(signaal) op mijn TV. Doe ik nou in mijn pc op de hdmi poort een converter van HDMI naar DVI en op die converter een converter van DVI naar HDMI en daar de hdmi kabel in naar mijn TV, dan geeft hij wel beeld ... kan iemand mij uitleggen wat er gebeurt is of hoe ik het weer kan herstellen?

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verbazingwekkend genoeg worden 3 schermen perfect aangestuurd onder Ubuntu 10.10, terwijl Windows 7 weigert meer dan 2 schermen weer te geven, zonder display ports te gebruiken. Mijn TV en 2 monitors (HDMI/DVI/DVI) zijn alle 3 tegelijk actief onder Ubuntu 10.10.

Ik heb een vergelijkbare setup, een AMD system met een ATI HD 5770.

Zelf werk ik liever onder Windows 7 en ik vind de functionaliteit om snel van schermen te wisselen (windowskey + P) goed genoeg.

Ik vind het wel frappant, dit verschil tussen Ubuntu en Windows, en als iemand er een verklaring voor heeft, hoor ik dat graag :)
Pagina: 1