• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:10
Hoi allemaal!

Ik ben tamelijk nieuw in het wereldje van de mediaplayer, en heb daarom ook moeite met het opnemen van de mms in mijn netwerk.

Ik wil graag weten hoe ik media via mijn bekabelde netwerk op de harde schijf van mijn mms kan zetten en hoe ik films kan afspelen welke op mijn harde schijf van mijn pc staan.

Het enige wat mij lukt tot nu toe, is het volgende :

Ik heb een map op mijn C schijf aangemaakt en daarin een paar films gezet, als ik nu via mijn mms deze map opzoek kan ik de film zonder problemen streamen.
Nu heb ik dus meerdere schijven in mijn pc zitten, en telkens als ik deze in mijn mms selecteer vraagt deze om een gebruikersnaam en een wachtwoord. Dit terwijl ik geen enkele gebruikersnaam of wachtwoord heb ingesteld.

De volgende link heb ik hier al ergens gevonden en uitgevoerd maar dit helpt niet. (Het gaat dan wel om een AcRyan, ik heb een Traxdata )
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269

Misschien dat ik nog wat moet veranderen in mijn router? Als ik mijn mms aanzet, dan maakt deze wel verbinding met de router ( het groene lampje gaat dan branden )

Ik heb een Traxdata mediaplayer en een Zyxel modem.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben er al wel een paar maand mee bezig om dit op te lossen ;)

Groeten Mark

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Je router heeft er niets mee te maken, dus daar hoef je je niet druk om te maken. :)
Al het verkeer blijft in je eigen netwerk, dus gaat allemaal via het switch gedeelte van je router.

Waar het wellicht mis gaat is dat de acryan perse een username/wachtwoord wil gebruiken. Je kan eens testen of het instellen van wachtwoord op je windows pc de oplossing is. Misschien dat de acryan dan het username/wachtwoord onthoudt.
Andere mogelijke oplossing is in windows het gast account te activeren.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 18-11-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Een wachtwoord instellen voor windows 7 geeft geen resultaat..

Wat moet ik dan precies doen met het gast account, ik heb deze geactiveerd maar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je bij de instellingen van je ACryan ook de NAS modus aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Dat is het hem juist, ik heb dus geen Ac Ryan, maar een Traxdata. Ik heb alleen een link gepost waarin staat uitgelegd hoe je moet sharen op windows 7 :)

Bij de instellingen van mijn mms ( Traxdata dus ) kan ik alleen maar het ip adres e.d. veranderen, maar dat zit allemaal wel goed aangezien ik ook youtube filmpjes kan bekijken en kan streamen vanaf mijn C: schijf.

Alleen bij de andere schijven vraagt deze om een wachtwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Al gekeken naar de advanced sharing opties van windows 7?
Daar kan je namelijk kiezen tussen 128bit en 56 bit.
Ook kan je daar nog dingen vinden over wachtwoorden op je shares.

Ook zorgt windows live beta 2011 problemen met netwerkshares, dat zou je dan op moeten lossen met een firmware update van je mediaplayer.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 03-12-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Ja het klopt dat je kunt kiezen met een beveiligins cryptie van 128 en 56, bij mij staat hij standaard op 128. Op welke moet hij staan dan?

Windows live 2011 heb ik niet geinstalleerd, dus daar kan het niet mee te maken hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

dropkikker schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:41:
Ja het klopt dat je kunt kiezen met een beveiligins cryptie van 128 en 56, bij mij staat hij standaard op 128. Op welke moet hij staan dan?
Probeer gewoon eens wat.. lees eens wat er bij die optie geschreven staat.
Test het met beide instellingen.. Kijk naar de overige opties die daar beschreven staan.. test tot het werkt.
Pagina: 1