wachten of switchen

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de verschillende makers van grafische kaarten. Ik heb een systeem besteld met een Asus Radeon HD 6870 videokaart. Deze keuze was deels de iets hogere snelheid, maar hoofdzakelijk beschikbaarheid. Helaas bleek echter ook deze kaart net na bestelling niet op voorraad. De XFX HD6780 en de Club3d HD6780 (standaard) zijn echter wel op voorraad. Online kan ik moeilijk de verschillen vinden van met name deze twee laatste kaarten. De XFX is, als ik het goed begrijp compleet standaard met slechts wat XFX logootjes.

De vraag waar ik dus nu mee zit is wachten op de Asus of switchen naar een XFX of Club3D HD 6870. Wat raden jullie me aan?

Verwijderd

wat is de lever tijd van de asus kaart
is dat egt heel lang, dan zou ik voor de xfx gaan die zijn ook goed en kan je gewoon met de mee geleverde drivers instaleren en die is net zo stabiel /instabiel als die van asus naar mijn mening ik heb voor heen een xfx in mijn werk station gehad en vond het een goed en betrouwbaar kaartje was een 4550 ATI

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:12
915 mhz tegen 900 mhz, weet niet wat ie met het geheugen doet maar ik denk niet dat je de (nog niet eens 2%) snellere clock gaat merken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

ja kan die kaarten makkelijk op 970Hz klokken denk dat beide identiek het zelfde zijn alleen heeft de een het iets opgeschroefd om beter te verkopen. Tov de andere graka fabrikanten

Verwijderd

Topicstarter
k thanks. Net gebeld, als ie maandag binnen is ga ik voor de asus (waarbij ik met name viel voor de extra heatsink coating want 15 Mhz is weinig) anders de XFX.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je specifiek voor Asus gaan? Het meeste zal gewoon referencemodel zijn en dan scheelt het dus amper iets tussen de verschillende fabrikanten.

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:35
inderdaad, en de chip's zijn ook niet speciaal uitgezocht oid,

wat asus kan, kan jij ook

Laden doe je met je zonnepanelen

Verwijderd

Topicstarter
gekke-gerrit schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:40:

Nou, ik zal eerst moeten weten wat ik doe, mag hopen dat Asus dat wel weet. Ik ben 'specifiek' voor Asus gegaan omdat hij op voorraad leek te zijn. Daarnaast leek een tikje overclock wel geinig al besef ik volkomen dat het feitelijk geen ruk uit zal maken. De extra aluminium heat sink die er overheen geplaatst was deed me denken dat de hele kaart dan wellicht wat koeler is waardoor de koeling wat minder hard hoeft te werken. Dat zou eventueel wat geluid schelen dacht ik zo. Bijzonder sterke argumenten zijn het echter niet, maar als ie een beetje beter is dan is dat toch weer een beetje.
Hoe zit het eigenlijk met die overclock software die Asus meelevert? Is dat geen argument voor een Asus? Of is het ook ontzettend simpel zonder te doen als je er verstand van hebt (wat ik niet heb)?

Maar goed had gebeld, assemblage moet ook nog plaatsvinden en als dat de totale levertijd niet wezenlijk beinvloed ga ik toch maar voor de optie die ik had staan. Kan indien de levertijd niet gehaald wordt altijd nog switchen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-07 05:08
gekke-gerrit schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:40:

Met een soldeerapparaat kan alles :P Gewoon zelf zo'n chippie bakken

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit is wel een heel erg basic vraagje. Makkelijk zelf te beredeneren, maar als je het echt nog eens na wil vragen: [BBG aanschaf] Videokaarten
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.