Hallo,
Ik wil een speletje gaan maken om te kijken als het me lukt, het spel ga ik maken in PHP en de database in MYSQL. De database word gemaakt door install.php, een voorvoegsel kan ingevuld worden in de database file zodat er onderschijt tussen 2 server gemaakt kan worden.
De database ziet er als volgt uit:

Deze bestaat dus uit:
Bank:
Hier worden bankgegevens van de gebruiker opgeslagen,
id staat voor de gebruiker, geld is hoeveel geld er op zijn bank staat. Dit word een gecodeerd getal.
Storting is hoe vaak er vandaag al gestord is. Dit word om 12 uur 's nachts weer op 0 gezet.

Clan:
Hier staat een clan id in, de naam van de clan en de eigennaar. Ik heb bewust geen leden er in gezet omdat ik hier gekozen heb dat ik dit bij de user zet.

Clan items:
Hier staat in welke items de clan heeft en hoeveel geld de clan heeft.

Mijnen
Hier staan mijnen in, een gebruiker kan een mijn hebben. Hier krijgt hij ook uurproductie door.
Dus id van de mijn, eigenaar en uur productie

Slaven
Id van de gebruiker, en hoeveel vecht en werk slaven de gebruiker heeft

Slaven wapens
Hier staat in welken wapens de gebruiker heeft. Je kan niet meer wapens dan slaven hebben.

Speler
Hier staan de spelers in, id van de speler, naam + wachtwoord. Hoeveel geld de speler heeft. Welke clan hij in zit en hopeveel levens hij over heeft.

Static
Dit is de statestieken pagina, hier staat de ranglijst in. Ik kan deze er ook uit halen en dan steeds laten genereren.

Update
id: welken speler of clan
idi: 1 = speler 2 = clan
tijd: waneer laatst updated
Hier staat in waneer welken speler geupdate is. als een speler ingelogt is word die steeds geupdate. Valt hij een andere speler aan word die andere speler oo geupdate.

Wapens
Hier staat in welken wapens er zijn, soort wapen
1 = aanval
2 = verdedeging
3 = goud maak.
Kracht is hoeveel per uur of hoe sterk het wapen is.

Dit zijn nog punten die ik zelf opgemerkt heb:
Speler geld na speler items verplaatsen
Static er uit halen? en dan steeds genereren?
Wat vinden jullie van deze database structuur? en wat zou jij anders doen?
Dit is bedoelt als oefening.
Edit:
Plaatjes fix
Ik wil een speletje gaan maken om te kijken als het me lukt, het spel ga ik maken in PHP en de database in MYSQL. De database word gemaakt door install.php, een voorvoegsel kan ingevuld worden in de database file zodat er onderschijt tussen 2 server gemaakt kan worden.
De database ziet er als volgt uit:

Deze bestaat dus uit:
Bank:
Hier worden bankgegevens van de gebruiker opgeslagen,
id staat voor de gebruiker, geld is hoeveel geld er op zijn bank staat. Dit word een gecodeerd getal.
Storting is hoe vaak er vandaag al gestord is. Dit word om 12 uur 's nachts weer op 0 gezet.

Clan:
Hier staat een clan id in, de naam van de clan en de eigennaar. Ik heb bewust geen leden er in gezet omdat ik hier gekozen heb dat ik dit bij de user zet.

Clan items:
Hier staat in welke items de clan heeft en hoeveel geld de clan heeft.

Mijnen
Hier staan mijnen in, een gebruiker kan een mijn hebben. Hier krijgt hij ook uurproductie door.
Dus id van de mijn, eigenaar en uur productie

Slaven
Id van de gebruiker, en hoeveel vecht en werk slaven de gebruiker heeft

Slaven wapens
Hier staat in welken wapens de gebruiker heeft. Je kan niet meer wapens dan slaven hebben.

Speler
Hier staan de spelers in, id van de speler, naam + wachtwoord. Hoeveel geld de speler heeft. Welke clan hij in zit en hopeveel levens hij over heeft.

Static
Dit is de statestieken pagina, hier staat de ranglijst in. Ik kan deze er ook uit halen en dan steeds laten genereren.

Update
id: welken speler of clan
idi: 1 = speler 2 = clan
tijd: waneer laatst updated
Hier staat in waneer welken speler geupdate is. als een speler ingelogt is word die steeds geupdate. Valt hij een andere speler aan word die andere speler oo geupdate.

Wapens
Hier staat in welken wapens er zijn, soort wapen
1 = aanval
2 = verdedeging
3 = goud maak.
Kracht is hoeveel per uur of hoe sterk het wapen is.

Dit zijn nog punten die ik zelf opgemerkt heb:
Speler geld na speler items verplaatsen
Static er uit halen? en dan steeds genereren?
Wat vinden jullie van deze database structuur? en wat zou jij anders doen?
Dit is bedoelt als oefening.
Edit:
Plaatjes fix