Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Batch] Naam Start Menu en Desktop achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met het schrijven van een batchfile die o.a. een snelkoppeling moet weghalen uit het start menu.
Voor de engelse versie van Windows werkt dit nu, ik verwijs hierbij naar: "%userprofile%\start menu\programs"
Echter voor de NL versie van Windows wordt het "%userprofile%\Menu Start\Programma's" en gelukkig is Duits weer anders.

Is er nou een waarde die ik kan uitlezen in de registry zodat ik kan bepalen welke "UI taal" de eindgebruiker heeft ingesteld?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Google is je vriend:

Google zoeken: batch my documents folder

Je kan het register uitlezen voor de locatie:
Zie deze link

Hail to the king baby!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*knip* Nergens voor nodig

[ Voor 79% gewijzigd door TheVMaster op 18-11-2010 12:06 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij kan dat hier:
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\MUILanguagePending of MultiUILanguageID.

Zie hier voor een lijstje van de ID's:
Windows NT Automatic Setup: Language Version

00000413 is Nederlands.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
@Bitbron: Als je de moeite had genomen om regedit te starten en die key te bekijken had je gezien dat naast de MyDocuments folder daar ook de Start Menu folder in staat.

En als je de batch niet per user uitvoert maar voor een heel systeem kan je ook nog deze key gebruiken:

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Dit heeft als voordeel dat je zelf niet in je batch file een lijst met talen en locaties hoeft bij te houden, maar dit alleen hoeft uit te lezen uit het register.

Hail to the king baby!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je de volgende keer ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search. Aangezien je al even mee loopt op GoT had ik eigenlijk wel verwacht dat je weet hoe het hier werkt...

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

om toch naast mijn gemopper nog wat toe te voegen : wrom batch en niet bijvoorbeeld vbscript of powershell, zijn je mogelijkheden gelijk wat groter...

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 18-11-2010 12:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.