Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Graag advies over nieuwe aankoop

Pagina: 1
Acties:

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 14:18
Hey allen,

Allereerst wil ik de moderators vragen als deze thread zich op de verkeerde plek bevind het naar de goede plek te verplaatsen. Ikzelf kon geen betere plek vinden, dus..

Maar goed, nu naar de hoofdvraag..

Eind december krijg ik 300 euro bijgestort op mijn rekening. En ik wilde mijn pc wat verbeteren.
Alleen ik zit in dubio wat te doen. Een nieuwe videokaart (waarvoor ik waarschijnlijk een nieuwe voeding nodig heb) of een nieuwe processor..

Allereerst mijn systeem

Asus m3n hd/hdmi moederbord, geflashed, zodat ie socket am3 aan kan.
Amd phenom II 720 Black edition 2.8ghz x3
Nvidia Geforce gtx260 (EVGA)
4gb ram
1.5 TB hardeschijfruimte totaal
windows 7 ultimate 64 bit
windows xp professional 64 bit
Creative soundblaster x-fi titanium fatal1ty champion edition ( :D )

En hier nog even mijn windows prestatie index scores

Processor: 4.9
Geheugen: 7.5
Grafisch: 7.2
Grafisch games: 7.2
Primaire harde schijf: 5.9

Als ik puur en alleen daar naar kijk zeg ik: Ik moet een nieuwe processor hebben..
Maar goed, uiteindelijk moet ik toch beide hebben. En een nvdia dx11 kaart, en een nieuwe processor. Maar welke eerst? Daar heb ik jullie hulp voor nodig..

Wat heb ik op het oog?

Als allereest de processoren:

AMD Phenom II X6 1055T --> Deze zit voor mij op 160 euro.
AMD Phenom II X6 1075T --> Deze zit voor mij op 170 a 177 euro
De 1090T heb ik ook overwogen, maar ik moet van die 300 euro nog wat over houden en als ik 200 euro moet neertellen voor een processor hou ik net te weinig over.. Vandaar

Dan de videokaart die ik op het oog heb:

eVGA GeForce GTX 460 SuperClocked van 768mb --> Deze is qua geheugen gelijk aan mijn huidige kaart, qua snelheid een stuk sneller dan de 260 die ik nu heb, en heeft dx11. Mochten jullie mij deze aanbevelen, kan mijn 650 watt voeding dit dan aan?

Ik zit heel erg te twijfelen tussen dus een processor en een videokaart.
Dit vanwege het feit dat alle games die ik tot nog toe heb feilloos maxed out draaien. Alleen in de nieuwe need for speed heb ik last van zogeheten dubbel geluid. Als de politie sirene loeit, hoor ik hem eenmalig dubbel, en dan race ik weer verder tot het weer gebeurt, meestal 10 seconden daarna. Het racen zelf echter verloopt prima, hier en daar wat mini lagjes nagelaten.

Maar goed, zowel mijn huidige processor als videokaart wil ik toch aankomend jaar vervangen, maar die 300 euro meevaller doet mij besluiten 1 van de 2 nu te vervangen. Maar wat kan ik het beste doen, dat ik dus hogere fps in mijn games krijg.

Ik speel de volgende games.

Need for speed hot pursuit 2010
The lord of the rings online
Rollercoaster tycoon 3 (als je grote parken bouwt en veel cs gebruikt, het zwaarste spel ooit!)
Metro 2033
Dirt 3
Two worlds II
Arcania: Gothic 4
Harry potter and the deathly hallows part 1
The sims 3 met alle uitbreidingen en een hoop CS (hier zou die nieuwe processor handig zijn)
Drakensang: The river of time

En verder heb ik nog een hoop games in de kast liggen, waarvan veel dx10 en enkele dx11

Als ik puur op mezelf moet afgaan, kijk ik naar wat die windows prestatie index aangeeft, en kies ik de nieuwe processor. Maar ik kan er natuurlijk ontzettend naast zitten, vandaar dat ik dit topic maak.

Alvast bedankt en vele groeten van Martijn

Verwijderd

Je hebt al een triple-core, de meeste games maken daar al niet eens gebruik van. Wil je dat je games beter presteren kun je dus beter voor een nieuwe GPU gaan.

Over welke GPU dan de beste upgrade is kan ik verder niet op ingaan, moet ik me eerst inlezen ;)

edit: btw... 650watt voeding is ruim voeldoende voor welke upgrade dan ook

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 05:29 ]

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:36
Wat betreft de voeding en de GTX460, naar mijn idee zou dit geen probleem moeten zijn gezien de rest van je setup. Mocht je twee van deze kaarten erin stoppen wordt het misschien een ander verhaal.

• maramsp
@nightspirit

Hou er wel rekening mee dat me processor volgens de windows prestatie index, de bottleneck is he.. Of word deze berekent op slechts core in plaats van 3?

Groet van Martijn

Verwijderd

Het doel is niet om de laagste value in de windows prestatie index op te krikken, je doel is games beter te laten lopen. Daarop is mijn keus gebaseerd.

Wat trouwens vreemd is... op dit moment heb ik exact dezelfde processor draaien en ik krijg er een 6,7 voor in Windows 7 (stock values).

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/1452/720windex.png
Edit 2: Let niet op die 800MHz, Cool 'n Quiet staat aan O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 06:16 . Reden: Screenshot toegevoegd ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:02

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik vindt het persoonlijk onzinnig om nu even 300,- in je systeem te knallen voor iets wat tot niet of nauwelijks is verouderd.

Ik draai met mijn GTX260 alles nog op z'n hoogst 1920x1200 (COD MW2/ COD BO/ MOH) en ik ga zeker nog een jaar met deze kaart doen.

En ik heb zelf een Intel Q6700 quad core 2.6Ghz die nog tot nu toe nergens moeite mee heeft..

Net wat er boven mij wordt gezegd over de CPU zo weinig games die Dual core's ondersteunen.
Als je echt wat anders wilt zou je beter na een SSD kunnen kijken of een groter beeldscherm oid,
tenminste iets wat een investering waard is.

Of sparen en een compleet nieuw systeem komen als je genoeg hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door 42dpi op 18-11-2010 06:32 ]

Si vis pacem, para bellum

• maramsp
@terreur t is ook geen 300 euro maar max 180:) hehe
Maar goed, ik ga ze toch vervangen, dus..

@ nightshift. Dat vind ik ook raar:( enig idee waar t aan kan liggen?

Verwijderd

Volgens mij ga je dan alleen maar upgraden "omdat het kan", zeker gezien je uitspraak alle games die ik tot nog toe heb feilloos maxed out draaien.

Betreffende de windows prestatie index heb ik geen verklaring. Het zou kunnen zijn dat eea nog niet geoptimaliseerd is in je bios/windows settings of dat je moederbord het niet helemaal kan bijbenen. Dat kun je zelf wel een beetje onderzoeken denk ik :)

• maramsp
heb ff cpu z gedownload en daar geeft ie gewoon alles goed aan, en t zelfde als jou nightshift.. en in bios is ook alles goed, heel raar dus.. maar goed..

Het is ook upgraden omdat t kan. Ik upgrade meestal 1x in de 2 jaar, en dit zit er toch al 2.5 jaar ofzo in.. Dus vandaar, en nu heb ik t geld, en dacht ik laat ik het maar doen..
Pagina: 1