• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
Ik ben op zoek naar een (betaalbare) opslag-unit die, zoals iedere nas geluidsstil, energiezuinig, etc. is - maar met als laatste eigenschap; Wireless

Nu weet ik niet of er alternatieven zijn, maar de situatie is als volgt:

TV (met DLNA & ethernet port)
Wireless AP(802.11g standaard speedtouch ding)

De te plaatsen NAS kan NIET bekabeld naar de router, daar de beide apparaten in een andere ruimte staan (ik kan helaas geen kabel trekken!!) en de TV persé via ethernet DLNA moet krijgen.

Kan iemand mij een apparaat aanraden? Ik kwam eigenlijk alleen deze tegen:
http://www.prismastore.co...uct_info&products_id=1438 maar, helaas kan ik hiervan niet concluderen of hij ook via WiFi (van mijn AP) internet toegang kan krijgen..!
(wat ik denk van niet)

you had me at EHLO

• sjongenelen
arh man ik denk dat ik blind wordt, ik vond een review met het antwoord:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2372151,00.asp

er zijn dus meerdere modi die het apparaat aankan, jammer dat de review ietwat negatief is :/

you had me at EHLO

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
Ik ben er niet dol op, maar is het voor jou geen optie om met Powerline adapters te werken?
Dan heb je de mogelijkheid om UTP over je bestaande lichtnet te transporteren, mits de groepen waar je de adapters op aan hebt gesloten onderling verbonden zijn...

• sjongenelen
uhuh, daar heb ik over nagedacht, maar dan zou ik sowieso alsnog een NAS aan moeten schaffen.
Wat natuurlijk niet erg is, maar met het oog op herbruikbaarheid van het apparaat in de toekomst is het niet de juiste oplossing :)

you had me at EHLO

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
Mijn ervaring is echter wel dat streamen van media via met name Wireless G dramatisch is, helemaal bij HD content.

Ik heb een aardige tijd media via PS3 media server naar mijn PS3 gestreamed vanaf een laptop op Wireless G, en had toch geregeld dat er flink gebufferd moest worden. Iets wat je eigenlijk niet wilt als je een spannende film zit te kijken.

Qua NAS heb ik altijd al hele goede ervaringen met QNAP, echter ontberen die de mogelijkheid om wireless te connecten, iets wat waarschijnlijk niet voor niets is.

Is dit niet wat voor je?
http://www.mediacentersho...as-media-store-400gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
helaas; deze NAS heeft oa. geen ondersteuning voor torrent

ik span het probleem; het is alleen zo dat ik dus niet stream via wifi - dit doet ik gewoon via UTP - maar dat ik download met wifi!

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Okay,

we zijn nu een paar maanden later, en opnieuw wil ik hier wat ervaringen over. Er zijn nu diverse producten, waarvan één ervan de LaCie Wireless Space. Echter, ik kan bijna geen andere apparaten vinden die kunnen wat ik wil... zoek ik verkeerd?

Het volgende doet zich voor:
Sony Bravia TV (met DLNA en Ethernetport, geen wifi)
NAS&mediaspeler (voortaan NAS) via ethernet naar TV (moet oa .MKV kunnen streamen)
Notebook, via WiFi bij (unc?) file storage

- De NAS moet dus naast de tv staan, en praten met het AP via WiFi
- Schijfgrootte geen probleem
- Lampjes NAS moeten uit kunnen of iig niet storend zijn (slaapkamer, open tv meubel)
- Gangbaar videoformaat (MKV, 1080p) ondersteuning inclusief .srt
- Graag stil/zuinig, geen htpc dus?
- Bittorrent/NZB ondersteuning, moet via webinterface werken.
- (optioneel) Netflix ondersteuning (jaaa kom naar europa aub)

Kan iemand mij iets vertellen over wat te doen cq wat te nemen? beren op de digitale weg?

edit: wauw ik kwam er achter dat ik precies hetzelfde apparaat heb gelinkt in deze post als een aantal maanden geleden

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 31-05-2011 14:05 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het niet makkelijker om een goedkoop wifi access pointje te bestellen en daar een goede nas (synology?) naast plaatsen?

Bijv: pricewatch: TP-Link TL-WA701ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Joolee schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:15:
Is het niet makkelijker om een goedkoop wifi access pointje te bestellen en daar een goede nas (synology?) naast plaatsen?

Bijv: pricewatch: TP-Link TL-WA701ND
thx voor je reply, maar ik heb al een wifi AP + modem van Ziggo en ben niet de enige die die gebruikt. Zie niet zitten om een tweede SSID voor streaming/NASbeheer te doen

Plus dat als ik die er bij zet, hoe kom ik dan van mn AP naar mn NAS? (via wifi bridge? dat werkt niet 8)7 )

neen liever alles in 1 apparaat

you had me at EHLO

Pagina: 1