ontvang wel net5 ,sbs.enz. maar geen rtl zenders met schotel

Pagina: 1
Acties:

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:06
Ik heb een topfield 5000 ci met schotel.Daarop heb ik een basis abbo van canal digitaal.De laatste week kan ik geen rtl 4,5,7,discovery ,mtv en nog wat andere zenders niet ontvange.Ik kan wel sbs6,net5,veronica ,vh1 en nog wat andere zenders ontvangen.Op de topfield geeft ie bij de zenders die ik kan ontvangen een groene balk voor het ontvangst van de sat. en een gele balk voor het signaal.maar bij de rtl zender heb ik alleen een groene balk.
Ik heb de smartkaart al een keer geactiveerd op canal digitaal,maar dat hielp ook al niet,schotel opnieuw zenders laten zoeken.hij vind ze wel,maar ik zit nog steeds met het probleem.
wie weet een oplossing?of moet ik maar contact opnemen met canal digitaal hierover?

Verwijderd

of moet ik maar contact opnemen met canal digitaal hierover?
Is een overweging waard, ja. Het is mogelijk dat er zich namelijk gewoon een storing aan de kant van Canal Digitaal voordoet.

Althans, ik ga ervan uit dat de betreffende zenders voorheen wel correct te ontvangen waren?

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Mtv niet is een bekend probleem. Het bedrijf achter mtv heeft instellingen veranderd waardooor CD mensen problemen hebben. Vaak helpt het een tijd op het zwarte scherm te laten staan op een van de mtv's. Misschien helpt dit ook bij de RTL kanalen.

Is de schotel wel goed gericht? Anders mist hij misschien de satteliet.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Firmware up-to-date?
Tuner een uurtje op SBS/BNN laten staan?
Tuner even van het stopcontact?
Wat zegt CD?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:06
Firmware is al wat jaartjes oud van de tuner zal ik straks even op sbs zetten.hij staat namelijk op de slaapkamer.resetten zal ik ook nog even proberen,en canaal digitaal heb ik nog niet gebeld.als dat allemaal niet lukt ga ik eens kijken of de schotel van zijn positie is gegaan,zou mogelijk kunnen zijn,omdat ik een rotor erop heb zitten.Maar hoor net van mijn vriendin dat het vanmorgen wel werkte,maar net zitten kijken,maar weer geen beeld.Heel vaag