Netwerk: werkt bekabeld wel, draadloos selectief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een netwerk opgezet tussen mijn PC (XP), een laptop (W7), een NAS-drive en een netwerkprinter. De laptop is nieuw en recent toegevoegd.
Nu doet het probleem zich voor dat zolang de laptop met een kabel is aangesloten op het netwerk alles perfect functioneert. Maar zodra ik overga op een draadloze connectie, dan ziet de laptop (W7) ineens de PC en de NAS niet meer. Omgekeerd blijft de PC wel de laptop zien in het netwerk.
Vanaf de laptop kan ik nog wel de andere componenten pingen en kan ik gewoon printen en het internet op. Ook kan ik een netwerkverbinding maken (\\PC\share), maar niet met de NAS, wat ik het belangrijkste vind. Kennelijk zit de laptop dus nog steeds op het netwerk, maar 'ziet' W7 de computers niet meer.
Nogmaals, met een bekabeld netwerk heb ik dit probleem niet. Ik heb echter geen verschillen weten te vinden in de instellingen van de LAN en WLAN netwerkadaptors.
Wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik weet niet of dit hier iets mee te maken heeft maar bij de EERSTE maal verbinden krijg je melding wat voor netwerk is staat dit misschien verkeerd. op te zoeken in "network and sharing center"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Met ^^. Als je de eerste keer bij een nieuw netwerk kiest voor public of work network worden er strengere firewall regels ingesteld. Je kan het netwerk verwijderen bij de voorkeursnetwerken en opnieuw verbinden, of het type netwerk veranderen. Wellicht dat dat de oplossing is :).

[ Voor 7% gewijzigd door job op 17-11-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege bovenstaand probleem heb ik de firewall al tijdelijk uitgeschakeld.
Verder heb ik al diverse keren heen en weer geschakeld tussen bekabeld en draadloos en het is telkens hetzelfde: met kabel verschijnen de andere computers en zonder kabel verdwijnen ze weer.
Overigens staat bij W7 het netwerk ingesteld als Thuis netwerk (niet als publiek of werk).