Muis + cord = klein probleempje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitryK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 19:48
Wist niet echt hoe ik het topic anders moest noemen, dusja.
Ik heb een klein probleempje met mijn muis. Of niet zozeer mijn muis, maar de draad die daaraan vast zit.

Ik heb een Cooler Master Storm Sentinel Advanced.
Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://www.pwnage.tv/images/cooler_master_sentinel_advance.jpg

Even een kleine schets van de situatie. Mijn muis ligt op mijn bureau en mijn behuizing staat op de vloer. De kabel van mijn muis loopt dus langs de kabels van mijn 5.1 surround set af, naar de behuizing op de vloer.

Momenteel heb ik de draad van mijn muis met een tiewrap vastgemaakt aan de kabels van mijn 5.1 setje. Dit heb ik gedaan omdat de draad anders naar beneden glijd. Dit was ontzettend irritant en veroorzaakte een hoop problemen zoals een "floating cursor" zoals ik het zelf graag noem. De precisie is dan compleet verdwenen en de cursor wil nog wel eens een eigen wil krijgen.

Helaas ook nu deze draad vastzit aan de andere tros kabels heb ik ontzettend veel last van ditzelfde probleem. Ditmaal omdat de draad van mijn muis telkens tegen de andere kabels aangeduwd wordt, waardoor mijn muis zich anders beweegt (waarschijnlijk hebben meer mensen hier ervaringen mee gehad).

Je kunt je natuurlijk voorstellen dat dit niet echt fijn is als je een keer een spelletje wilt spelen of als je druk bezig bent in bijv. Adobe Photoshop (precisiewerk!). Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Nog even ter informatie:
  • Ik ga geen draadloze muis kopen.
  • Ik ga de draad van mijn muis niet inkorten door er een stuk af te halen etc.
Edit: Ik gebruik momenteel geen muismat. Om de een of andere reden wordt het probleem erger als er een muismat onder mijn muis ligt :S

Bij voorbaat dank ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DimitryK op 17-11-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Het is tiewrap, niet taillerip.

Afbeeldingslocatie: http://www.bluelounge.com/assets/img/products/cd/CD_desc_01.jpg
http://www.bluelounge.com/products/cabledrop/
Een suggestie en die dan wat strakker laten drukken?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 23:23

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Gewoon met een plakbandje een stukje draad tegen de achterkant van de tafel vastplakken of iets op de kabel zetten. Lijkt me toch niet zo moeilijk om dit probleem op te lossen...

Natuurkundig gezien wordt je muis naar achter getrokken doordat de zwaartekracht aan het hangende deel van de kabel trekt. Misschien biedt dat je meer inzicht in je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik herken dit probleem daarom ben ik in het verleden overgestapt op draadloos.
maar voor gamen wil ik toch bedraad. de oplossing die ik nu heb is een trosje van het muis draad opvouwen kliteband erom en deze op tafel te leggen. je legt hierdoor extra draad wat anders hangt op het bureau wat zwaar genoeg is om de draad te tillen.

wl moet je kabel hier lang genoeg voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik weet niet of dit kan in jouw situatie, maar misschien kun je de draad van je muis achter je monitorsteun langs laten gaan en desnoods daar ergens aan vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
Mr.Qips schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:05:
Gewoon met een plakbandje een stukje draad tegen de achterkant van de tafel vastplakken of iets op de kabel zetten. Lijkt me toch niet zo moeilijk om dit probleem op te lossen...
dit is ook niet fijn want dan wil het naar voren duwen van de muis niet prettig, dit heb ik ook geprobeerd maar had bij mij geen suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitryK
dezejongeman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:06:
ik herken dit probleem daarom ben ik in het verleden overgestapt op draadloos.
maar voor gamen wil ik toch bedraad. de oplossing die ik nu heb is een trosje van het muis draad opvouwen kliteband erom en deze op tafel te leggen. je legt hierdoor extra draad wat anders hangt op het bureau wat zwaar genoeg is om de draad te tillen.

wl moet je kabel hier lang genoeg voor zijn.
Ik had dit al eens eerder gedaan, maar toen had ik het trosje draad bij mijn behuizing hangen. Ik zal het nu eens op jouw manier proberen :)
engbo schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:07:
Ik weet niet of dit kan in jouw situatie, maar misschien kun je de draad van je muis achter je monitorsteun langs laten gaan en desnoods daar ergens aan vastzetten.
Achter de monitor door werkt niet fijn gezien de draad linksom moet en mijn behuizing aan de rechtse kant van mijn bureau staat. Mijn muis ligt dan teveel naar links, maar anders was het het proberen waard geweest ;)
dezejongeman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:07:
[...]

dit is ook niet fijn want dan wil het naar voren duwen van de muis niet prettig, dit heb ik ook geprobeerd maar had bij mij geen suc6
Hier zit dan ook het probleem bij mijn huidige oplossing met het tiewrapje, zodra ik mijn muis naar voren beweeg begint de draad tegendruk te geven waardoor de cursor nog irritanter gaat reageren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/newsimages/Item14676/mouse-bungee.jpg

Gewoon een degelijke bungee kopen en klaar is kees.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitryK
kKaltUu schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:16:
[afbeelding]

Gewoon een degelijke bungee kopen en klaar is kees.
Maar dat is natuurlijk ook een mooie oplossing ^^
Pagina: 1