URL herschrijven dmv proxy?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:21
Ik heb een applicatie die niet meer bijgewerkt wordt. Deze applicatie haalt gegevens op van een internet adres (dat niet onder mijn controle valt).

De applicatie haalt bijvoorbeeld informatie op van http://www.domein.ext/*******/blabla/*****.xml.

De enige constante zijn het domein, en de blabla, de rest is verschillend. Nu wil het geval dat het domein gewijzigd is (en ik hier geen toegang tot heb), en de informatie nu te vinden is op http://www.domein.ext/*******/blobloblo/*****.xml.

Dus, om de applicatie weer te laten werken heb ik verschillende opties, waaronder resource hacken (dat werkt niet, het is een .net applicatie die ik niet gede- en recompiled krijg), hex editen gaat ook niet gezien de 'blobloblo' meer tekens heeft dan 'blabla' en dit dus de .exe in de war schopt.

Dus dacht ik... Is er proxy software die HTTP requests in de gaten houdt, en requests naar blabla kan herschrijven naar blobloblo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ultiem hacky, maar zijn blabla en blobloblo in werkelijkheid dezelfde lengte? Dan kun je gewoon de binary aanpassen namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat elke moderne proxy als varnish, nginx dat wel kan, en zelfs squid. Apache met mod_proxy kan het vast ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
CyBeR schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:01:
Ultiem hacky, maar zijn blabla en blobloblo in werkelijkheid dezelfde lengte? Dan kun je gewoon de binary aanpassen namelijk.
Helaas niet, anders had ik idd een hex editor gebruikt :)

Maar ik kreeg (net na het openen van dit topic) de suggestie om "SafeSquid" te gebruiken, en die lijkt te doen wat ik wil... Case closed dus alweer O-)

• redah
Hmmm misschien toch niet.

Deze applicatie wil niet via de (op dezelfde PC draaiende) proxy werken, terwijl andere applicaties dat wel doen (en ik in IE en via netsh winhttp heb ingesteld dat de proxy gebruikt moet worden).

En ik kan natuurlijk geen proxy in de applicatie instellen. :/

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Dan ga je met een transparant proxy dit moeten forceren ;-)
Als je een 2e PC oid kan bijzetten op het netwerk en dan de default-gateway van de probleem-machine richting de 2e PC zetten waarop proxy-software draait in transparant-mode kan je dit wel oplossing.
Al het andere verkeer zal dan gewoon worden gerouteerd door deze bijkomende machine/router/transparant-proxy

...toch wel direct een pak complexer hoor...;-)

• redah
Ik heb het maar anders opgelost... Ik heb een PHP scriptje geschreven, deze op mijn dedicated webserver geknald, en de URL precies even lang gemaakt zodat ik deze via hex kon aanpassen in het programma zonder problemen.

Dat PHP scriptje parst vervolgens de request en stuurt deze richting de juiste URL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Ik haak hier even bij aan, maar weet iemand een oplossing om webadressen te vertalen op de volgende manier:

www.sciencemag.org naar www.sciencemag.org.proxy.library.uu.nl ?

Dit zou het helehoop zaken voor mij makkelijker maken.... via proxy of op andere wijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ildasm, url aanpassen, ilasm, klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
SkyFlyer schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:23:
Ik haak hier even bij aan, maar weet iemand een oplossing om webadressen te vertalen op de volgende manier:

www.sciencemag.org naar www.sciencemag.org.proxy.library.uu.nl ?

Dit zou het helehoop zaken voor mij makkelijker maken.... via proxy of op andere wijze?
Hangt er vanaf voor wie/wat je de URLs wilt herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik vraag me eigenlijk af wat voor router je hebt. aangezien er verschillende zijn die dit gewoon zelf kunnen regelen

of misschien kun je de dns van je router uitschakelen en zelf een dns service draaien.
vervolgens een dns entry maken die naar een ander ip verwijst

[ Voor 39% gewijzigd door Proxx op 19-11-2010 17:12 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Kompaan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:36:
[...]

Hangt er vanaf voor wie/wat je de URLs wilt herschrijven.
Mijzelf, voor bijvoorbeeld alle websites geopend in IE. (die gebruik ik verder toch niet.. ;))

• redah
Voor wat jij wil (URL redirecten) werkt SafeSquid prima. Leuk programmaatje, gratis (voor 3 users), en kan handige dingen zoals content replacement (HTML herschrijven voordat je browser het te zien krijgt).

De proxygegevens van SafeSquid invullen in je IE, en klaar.
Pagina: 1