Wireless disconnects met Linksys WRT54GL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Mijn ouders hebben een Linksys WRT54GL router die sporadisch laptops (die van mij, m'n zusje en die van m'n ouders) niet laat connecten. M'n iPhone doet het altijd wel. Ik heb geprobeerd andere wireless channels te gebruiken, maar dat lijkt niet te werken. Ik heb er 4 van de 12 geprobeerd. De nieuwste firmware (4.30.14) lijkt ook niet te helpen.

Ik heb een hoop topics doorgenomen zoals deze
op tomshardware
of
deze hier

maar ik heb nog geen oplossing gevonden. Iemand nog ideeën?

Hallo met Tim

• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-04 12:20
Misschien is het een optie om een nieuwe firmware versie erop te zetten van Tomato.
http://www.polarcloud.com/firmware

Dit is de key bij deze router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 21:28
Ik heb precies het zelfde met mijn Linksys WRT54GL en de nieuwe firmware (4.30.14).

Heb je al een oplossing gevonden of contact gehad met Linksys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Nee, m'n ouders hebben een nieuwe modem/router van de provider gekregen. De router staat nu overigens bij vrienden en die lijken er verder geen last van te hebben |:(

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Heb het net gemeld bij Linksys.

Email: support.nl@linksys.com

Uw vraag is ontvangen. U kunt binnen 24 uur van ons een antwoord verwachten.

U kunt deze vraag per email bijwerken door dit bericht te beantwoorden. Omdat uw antwoord automatisch wordt verwerkt, MOET u uw antwoord in de onderstaande ruimte invoeren. Tekst die in een ander deel van dit bericht is ingevoerd wordt genegeerd.

Als jij dat ook even doet.

Als ik meer weet, dan hoor je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Zie hier het (snelle) antwoord:

Vriendelijk dank dat u contact op heeft genomen met Cisco Consumer Support over uw WRT54GL

Om uw router een goed draadloos signaal uit te laten sturen, kan u een aantal instellingen veranderen in de router. Hieronder staat beschreven welke instellingen aangepast kunnen worden. Ik wil u vragen dit te doen, dit kan leiden tot een beter draadloos signaal in de omgeving van de router.

Log in op uw apparaat via een internet explorer: kies als pagina http://192.168.1.1 (standaardwachtwoord "admin". Soms moet u bij de gebruikersnaam ook "admin" invullen, maar meestal blijft deze leeg.) Ga vervolgens naar het hoofdstuk "Wireless" op de zwarte menubalk. vervolgens klik u op de blauwe menubalk op "Advanced Wireless Settings". Op deze pagina veranderd u de waardes van de volgende instellingen:

- Beacon Interval: 50
- Fragmentation Threshold: 2304
- RTS Threshold : 2304

Nadat u bovengenoemde waarden heeft ingevult, klikt u op "Save Settings" of "Apply".
Hierna verbreekt u de verbinding met het draadloos netwerk, en verbind u opnieuw.
Log nogmaals in op uw apparaat via een internet explorer: kies als pagina http://192.168.1.1 (standaardwachtwoord "admin". Soms moet u bij de gebruikersnaam ook "admin" invullen, maar meestal blijft deze leeg.) Ga vervolgens naar het hoofdstuk "Wireless" op de zwarte menubalk. Op deze pagina veranderd u de waardes van de volgende instelling:

- Wireless Channel: 1, 6 of 11 (dit zijn 3 onafhankelijk afgescheiden kanalen van elkander, en hiermee geeft u aan waar het draadloos netwerk binnen de 2,4 Ghz gaat opereren. Het kan zijn dat andere apparatuur namelijk stoord op het specifieke kanaal waarop het modem nu ingesteld staat in betreffende omgeving.)

Nadat u bovengenoemde waarden heeft ingevult, klikt u op "Save Settings" of "Apply".
Hierna verbreekt u de verbinding met het draadloos netwerk, en verbind u opnieuw.

Mocht deze methode niet tot een werkende oplossing leiden, dan wil ik u vragen telefonisch contact op te nemen omdat mijn collega's samen met u dan een aantal tests moeten uitvoeren om te bepalen wat er precies mis is. Helaas is dit via email heel lastig om te doen.

Ik hoop u hiermee de benodigde informatie te hebben verstrekt.
Mocht u verder nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Francois van Brussel
Cisco Consumer support

Mocht u willen reageren dan verzoeken wij u dit complete bericht met uw reactie aan ons retour te willen zenden.

Linksys
A division of Cisco Systems Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Pkunk, Heb jij nog nieuws? Had je nog een email naar Linksys gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Nee, heb het voor gezien gehouden gezien mijn ouders een nieuwe router hebben en die vrienden geen poblemen hebben.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Misschien is het een idee om te kijken of de DD-WRT firmware beter werkt?

Op mijn WRT54GL werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
jbhc schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:42:
Misschien is het een idee om te kijken of de DD-WRT firmware beter werkt?

Op mijn WRT54GL werkt het perfect.
Goede tip! Waar kan ik die firmware vinden?

• Vjenne-ICT
Nog nieuws?
Hier nog steeds problemen!
Pagina: 1