Zie hier het (snelle) antwoord:
Vriendelijk dank dat u contact op heeft genomen met Cisco Consumer Support over uw WRT54GL
Om uw router een goed draadloos signaal uit te laten sturen, kan u een aantal instellingen veranderen in de router. Hieronder staat beschreven welke instellingen aangepast kunnen worden. Ik wil u vragen dit te doen, dit kan leiden tot een beter draadloos signaal in de omgeving van de router.
Log in op uw apparaat via een internet explorer: kies als pagina
http://192.168.1.1 (standaardwachtwoord "admin". Soms moet u bij de gebruikersnaam ook "admin" invullen, maar meestal blijft deze leeg.) Ga vervolgens naar het hoofdstuk "Wireless" op de zwarte menubalk. vervolgens klik u op de blauwe menubalk op "Advanced Wireless Settings". Op deze pagina veranderd u de waardes van de volgende instellingen:
- Beacon Interval: 50
- Fragmentation Threshold: 2304
- RTS Threshold : 2304
Nadat u bovengenoemde waarden heeft ingevult, klikt u op "Save Settings" of "Apply".
Hierna verbreekt u de verbinding met het draadloos netwerk, en verbind u opnieuw.
Log nogmaals in op uw apparaat via een internet explorer: kies als pagina
http://192.168.1.1 (standaardwachtwoord "admin". Soms moet u bij de gebruikersnaam ook "admin" invullen, maar meestal blijft deze leeg.) Ga vervolgens naar het hoofdstuk "Wireless" op de zwarte menubalk. Op deze pagina veranderd u de waardes van de volgende instelling:
- Wireless Channel: 1, 6 of 11 (dit zijn 3 onafhankelijk afgescheiden kanalen van elkander, en hiermee geeft u aan waar het draadloos netwerk binnen de 2,4 Ghz gaat opereren. Het kan zijn dat andere apparatuur namelijk stoord op het specifieke kanaal waarop het modem nu ingesteld staat in betreffende omgeving.)
Nadat u bovengenoemde waarden heeft ingevult, klikt u op "Save Settings" of "Apply".
Hierna verbreekt u de verbinding met het draadloos netwerk, en verbind u opnieuw.
Mocht deze methode niet tot een werkende oplossing leiden, dan wil ik u vragen telefonisch contact op te nemen omdat mijn collega's samen met u dan een aantal tests moeten uitvoeren om te bepalen wat er precies mis is. Helaas is dit via email heel lastig om te doen.
Ik hoop u hiermee de benodigde informatie te hebben verstrekt.
Mocht u verder nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Francois van Brussel
Cisco Consumer support
Mocht u willen reageren dan verzoeken wij u dit complete bericht met uw reactie aan ons retour te willen zenden.
Linksys
A division of Cisco Systems Inc.