Wat als mijn moederbord CPU niet herkend? 955C3

Pagina: 1
Acties:

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo medetweakers

Twee maanden geleden heb ik ergens een 790fxta-ud5 ( nieuw) op de kop weten te tikken. Nou wil ik verder gaan met de build en een 955BE C3 zit al in de bestelling.

Nou ben ik een op de Gigabyte site gaan kijken voor de CPU support list en zag dat dit moederbord 3 bios versies kent. F1, F2 en F3. Blijkt dat de 955BEC3 die op 125 watt werkt bios versie F3 nodig heeft. Dus er is een kans dat het bord F2 heeft of F1 alhoewel ik er vanuit ga dat het F2 is omdat het 2 maanden oud is.

Mocht het een F2 zijn dan is er een mogelijkheid dat ie dus de C3 niet herkend(logisch). IS er nog altijd een kans dat hij toch boot naar windows? Ik vraag dit omdat ik niet zo van flashen met diskettes enz ben, ook nooit gedaan. Als hij gewoon doorboot naar windows is het gemakkelijker, in ieder geval voor mij, via de Gigabyte flash tool te flashen.

PC heeft ook geen dvd of floppy drive.

Ouderwets flashen zal gegarandeerd in een f*ckup uitdraaien mezelf kennende. In hoeverre kan/moet ik me zorgen maken hierover? Heb verhalen gehoord dat mensen tot het extreme gingen en een zo goedkoop mogelijk compatibel processor zochten om het zo alsnog te flashen. En anderen waarbij die wel bootte in windows met F2 maar daarbij de processor niet optimaal zijn werk deed en dus zo gewoon konden flashen naar F3.

Alvast bedankt voor het lezen van een lap tekst en tips.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Als hij de 125 Watt niet kent zal het het wellicht wel gewoon doen, de kans bestaat dat je pas problemen krijgt op het moment dat je CPU daadwerkelijk 125Watt gaat trekken. Dat had ik iig met een 6400+ op een mobo die die processor niet zou ondersteunen.

Maar een beetje recent mobo valt prima via de bios te flashen vanaf usb, kan weinig mee verkeerd gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 17-11-2010 21:39 ]

Desktop | Server | Laptop

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Was je dan ook in staat om in windows te komen zonder eerst de BIOS te flashen?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Het kan volgens mij zo zijn dat je bord de cpu niet herkend en op een laag pitje wel kan opstarten. Het kan ook zijn dat je bord niet boot. In het laatste geval moet je even tijdelijk een cpu lenen waarbij je kan flashen. In het 1e geval kun je gewoon flashen via windows.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
tegenwoordig kunnen de meeste biosen ook flashen van een usb-stick
anders kun je altijd nog ff langs een compu boer om te vragen of hunnie dat voor nop willen doen

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Of de pc start op met unknown cpu. Dat gebeurt ook regematig maar even langs een pcboer en het is zo gebeurd.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1