Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 15:03

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Sinds vandaag krijg ik op mijn Webmin van mijn VPS de volgende meldingen de hele tijd:

The Apache Webserver module is not available on your system
The BIND DNS Server module is not available on your system
etc. op alle modules.

Terwijl Apache etc. gewoon draaien, want de websites zijn gewoon te bereiken.

Enige wat ik heb geprobeerd vandaag is de config van webmin editen om het ip van mijn werk erin te krijgen ipv dat van thuis zodat ik er via mijn werk er ook op kan. Sindsdien is dit aan de gang. Maar ik heb alleen ip van thuis weggehaald en ip van mijn werk erin en file weer geupload en server gestart. Persoonlijk denk ik niet dat het daar aan ligt.

Geen enkele configuratie en/of module is meer te bereiken. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Van Google word ik helaas niet wijzer.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:37
Heb je er een boel instellingen in staan?
Anders zou ik gewoon even webmin opnieuw installeren. (dan wel config file handmatig verwijderen)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Neuh, niet echt veel geconfigured, alleen dns bind en apache. Kan ik gewoon webmin erover heen gooien dat hij de "servers/services" weer herkend en weergeeft?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet je backup van je configfile terug? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:37
ja, en instellingen van webmin alleen heb ik het over, apache en bind instellingen blijven gewoon.

Edit: Als je trouwens DPKG hebt gebruikt met installeren (dpkg --install webmin_1.520_all.deb) dan kun je "DPKG --remove --purge webmin" doen als het goed is.
Dan zijn al je config files van webmin weg.

[ Voor 51% gewijzigd door brambo123 op 17-11-2010 19:24 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:20:
Zet je backup van je configfile terug? :P
Er viel niets te backuppen, want ik heb alleen een ip veranderd. Persoonlijk denk ik ook niet dat het daar aan ligt.

@brambo123, ik zal eens kijken wat ik kan doen...mijn vps hoster wilt er ook even naar kijken...

[ Voor 15% gewijzigd door Yzord op 17-11-2010 19:44 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nou, zelfs mijn hoster snapt er niets van. Reinstall is dan maar de enige optie :(
Pagina: 1