• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:01
Hallo,

Heb sinds kort een nieuw moederbord gekocht voor een HTPC. Namelijk de Asrock 880GMH/USB3 - Moederbord - micro ATX - AMD 880G - Socket AM3. Alles werkt perfect, alleen als ik bij temperaturen/sensors kijk bij Everest Ultimate dan is de Aux aan het schommelen tussen de 90 en de 125 graden. Soms schiet deze sensor ook helemaal uit het totaal overzicht en komt deze later weer tevoorschijn.

Is dit iets om me zorgen over te maken, zoja hoe kan ik verder kijken of er niets mis is met de temperaturen? Of komt dit gewoon omdat het nog een redelijk nieuw moederbord is en Everest deze nog niet helemaal kan uitlezen?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Met wat voor hardware gebruik je deze moederbord? Heb je veel ruimte in de behuizing?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het alleen die AUXsensor? Want volgens mij klopt die wel vaker gewoonweg niet. Let liever op de CPUtemp, je mobo temp zal daar echt niet bovenliggen.

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:01
THE_FIREFOX schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:38:
Met wat voor hardware gebruik je deze moederbord? Heb je veel ruimte in de behuizing?
Het is een HTPC behuizing, dus er is bijna geen ruimte over. Verder zit de CPU temperatuur wel goed, max. 40 graden bij actief gebruik. Het is eigenlijk alleen de Aux-sensor die heel raar doet en soms gewoon van het overzicht verdwijnt. Maar in principe kan er nooit zo'n groot verschil ontstaan in de koeling van het mobo?