Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosnor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-12-2024
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe PC besteld via verschillende online winkels. Vandaag zijn de laatste onderdelen binnengekomen. Mijn setup is:

Asrock 870 Extreme 3
AMD Phenom II X4 970 BE
Corsair CMX4GX3M2A1333C8 (setje 2x2GB, 1333 Mhz, 8-8-8-24)
2x AMD HD6850 in Crossfire
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Ik heb vandaag geprobeerd Windows 7 te installeren, maar dit ging niet door. Bij de installatie komt hij op een gegeven moment bij de checklist aan waarin hij eerst data kopieert en daarna extract. Kopieren verloopt direct binnen een seconde. Bij de extraction gaat het mis: Eerst komt er een foutmelding van Windows dat de required files niet aanwezig zijn. Als ik dan op OK druk krijg ik een BSOD. Ik heb dit een aantal keer geprobeerd, waarvan er een aantal zijn geeïndigd in een BSOD. De BSOD's hebben allemaal een verschillende foutmelding zoals win32k.sys error of BAD_POOL_HEADER.

In het BIOS zag alles er redelijk normaal uit, behalve het geheugen. Deze had eerst een rare snelheid (1465 MHz oid). We hebben het geheugen omgeprikt naar de witte memoryslots en vervolgens gereboot. Nu had het geheugen weer de normale 1333 MHz snelheid. Raar verhaal dus.

Om de invloed van de HDD uit te sluiten hebben we geprobeerd ubuntu te runnen van een USBstick. Dit verloopt in het begin prima, maar op een gegeven moment loopt UBUNTU vast. Er komt dan ook geen leven meer in en is een herstart nodig.

Ik heb zojuist Memtest 86+ gedraaid en daar is 1 fout uit gekomen. Nu staat op die site dat het niet eens zozeer aan het geheugen hoeft te liggen dat die fout omhoog is gekomen, maar dat het ook het moederbord of de L1 en L2 cache kan zijn.

Zo langzamerhand ben ik de draad een beetje kwijt. Wat blijkt is dat de foutmelding van de Windows installatie random is. Net als de BSOD. Omdat ik samen met een huisgenoot precies dezelfde pc heb besteld ligt het iig niet aan BIOS versies of andere ongein. Het lijkt daarom een hardwarematige fout. Is er iemand die uit dit verhaal een mogelijke oorzaak kan noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Mijn eerste gok zou het geheugen zijn. Als je huisgenoot dezelfde pc heeft leen je toch zijn ram even? kan je het redelijk snel zien lijkt mij ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 18:36

Sosabowski

nerd

Of nog makkelijker; Je test reepje voor reepje.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosnor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-12-2024
Het is zojuist opgelost. Het was inderdaad het geheugen die wat meer voltage nodig had. Loopt nu als een zonnetje.

Topic kan worden gesloten.