Montuur beschadigd door opticien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik kom zojuist van de opticien af, waar ik de stangetjes voor de neuspads bij heb laten buigen. Deze zaten te ruim.

Nu zag ik zojuist thuis kale plekken op het montuur waar normaal matzwarte lak zit, precies op de plekken waar ze een tang op hebben gezet.

Ik ben hier niet zo blij mee, gezien het een RayBan montuur is van 300 euro van nog geen 4 maanden oud.

Ik heb de neuspads vaker bij laten buigen, telkens zonder schade. Nu werd ik geholpen door iemand die het verschil tussen links en rechts niet wist...

Voordat ik morgen mijn beklag ga doen, vraag ik mij af wat redelijk is om te eisen of te beargumenteren.

Het is een kwaliteits-opticien/optometrist, dus geen Hans Anders/Pearl achtige winkel.

[ Voor 19% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 17-11-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:18:
Voordat ik morgen mijn beklag ga doen, vraag ik mij af wat redelijk is om te eisen of te beargumenteren.
Als je nu eerst eens gaat praten, en kijkt wat ze uit zichzelf aanbieden? Ga nou niet gelijk met eisen, klachten etc beginnen, maar gewoon langsgaan en praten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:12

ManiacsHouse

Scheisse!

Tsja je loopt wel tegen een bewijslast aan... Mogelijk heb jij vanavond zelf zitten klojen met een tang en probeer je dat af te schuiven op de opticien...

Maar loop er eerst eens naar binnen en vertel wat er mis is. Mogelijk dat zij wel een oplossing hebben. Mag aannemen dat ze een verzekering hebben voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik heb er zeker zelf niet aan zitten klooien, daar is mijn bril veel te duur en onmisbaar voor.

Mochten ze dat toch aanhalen, dan ligt volgens mij de bewijslast het eerste halfjaar bij de verkopende partij.

Ik ga morgen even langs en ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

Nu werd ik geholpen door iemand die het verschil tussen links en rechts niet wist...
... moet je tegenwoordig ook een diploma voor hebben hoor!

Even zonder dollen - ik ben het met gambieter. Alvorens je boos te gaan zitten maken nu en de boel meteen op het spits te drijven, ga gewoon eens terug, kijk eens wat ze te zeggen hebben. Een vriendelijke houding helpt je doorgaans al een heel eind op weg in dit soort situaties.

Bedenk je namelijk dit - tegenover je staat ook maar gewoon een mens. Die je dus op een menselijk niveau kan aanspreken maar ook op een menselijk niveau kan kwetsen door meteen met een negatieve houding het gesprek aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:44:

Mochten ze dat toch aanhalen, dan ligt volgens mij de bewijslast het eerste halfjaar bij de verkopende partij.
In het geval van garantie, dit is is gebruiksschade.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:18
Boudewijn schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:48:
[...]

In het geval van garantie, dit is is gebruiksschade.
Inderdaad, had je hier in de winkel direct een opmerking van gemaakt bij het ophalen van je bril dan stond je vrij sterk me dunkt ... maar nu ga je moeten rekenen op een gunst van de verkoper.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
En die opticien is ook niet gek. Als hij jou gewoon helpt komt jij vanwege de service over 3 jaar weer een nieuwe bril bij hem halen (en daarna ook) en laat alle klusjes door hem fixen. Dan zorgt hij echt wel voor een oplossing nu. Tenminste, zolang ook jij redelijk doet, en de kwestie normaal aankaart in plaats van meteen dingen eisen, iets dat later ook nog kan.

Anoniem: 338511

Wees blij dat maar een paar krasjes zijn en niet een Fatal error.
Meestal zijn de opticieens hier wel redelijk coulant in. Vroeger kwam ik er vrijwel elke week met kapotte pootjes en weet ik veel wat nog meer. Werd kosteloos gefixt. Sindsdien lenzen genomen. Knokt een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 12:16
Het is mij ook overkomen,niet 1 keer maar in totaal 3 keer. Gelukkig maakte de opticien niet de fout, maar Rodenstock. Die vernagelde elke keer de lak van m'n Silhouette montuur, ook door het gebruik van zo'n tang.

Uiteindelijk heeft mijn opticien de glazen zelf ingeslepen en in het montuur gezet.

Een beetje opticien zal echt wel bekend zijn met dit fenomeen, en als ze enige service hebben dan zullen ze het ook wel vervangen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik ben dus langs de opticien geweest en ik werd meteen beschuldigd dat ik de beschadigingen zelf heb veroorzaakt. De vrouw (zijn vrouw?) stond naast de eigenaar die dit beweerde. Zij ontkende op haar beurt mijn bril te hebben gebogen met een tang.

Wat ze doen is dus keihard ontkennen. Hij voerde ook nog aan dat hij in de 40 jaar dat hij opticien is (en een winkel in mijn woonplaats heeft) en dit nooit heeft meegemaakt. Ik werd dus verkapt voor leugenaar/oplichter beticht.

Na lang aandringen had hij een oplossing, namelijk de kale plekken "herstellen" met een zwarte viltstift, wat de bril nog lelijker maakte...

Toen ik daar wat van zei, begonnen ze hatelijk te doen, maar ik bleef vriendelijk doorvragen naar een echte oplossing. De enige oplossing voor hem was mij het geld van de complete bril teruggeven en dat ik daarna nooit meer in zijn winkel mag komen... 8)7

Lekker is dat. Denk je een bril te halen bij een gerenommeerde opticien die al 40 jaar een begrip is, wordt je behandeld als grof vuil... :X Ik heb nog een tegenvoorstel gedaan om de glazen van mijn bril in een (zelfde) nieuw montuur te plaatsen, en dat we de kosten 50/50 verdeelden, maar niets was bespreekbaar. Had ik persoonlijk een fijnere manier gevonden om uit elkaar te gaan en later terug te (mogen) komen.

Ik heb mijn geld overigens nog niet terug, want de bril staat nog op mijn neus. Moet eerst elders een andere bril kopen en dan mag ik eenmalig terug de winkel in om de beschadigde bril te ruilen voor het aankoopbedrag destijds. (zonder bril zie ik maar scherp tot een meter of 2, dus even zonder zitten is er niet bij)

Nieuwe bril haal ik dus gewoon bij Pearl of een andere dozenschuiver. Voor de service/klantvriendelijkheid hoef je ook niet meer bij een dure zelfstandige opticien te zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 23-11-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

Na lang aandringen had hij een oplossing, namelijk de kale plekken "herstellen" met een zwarte viltstift, wat de bril nog lelijker maakte...
40 jaar ervaring en dat was de oplossing waar hij mee kwam? *zucht*

Echt, dat hij het met een dergelijke houding nog weet te redden tussen al het massa-consumptie geweld van de Pearls van deze wereld. Het is een klein wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32
Je zou eventueel nog een klacht in kunnen dienen bij Ray Ban. Uiteindelijk willen zij natuurlijk ook een naam hooghouden, waarnaast ze natuurlijk niet met prutsers te maken willen hebben... 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 14:44
Wat een raar verhaal, misschien is het ze iets te hoog in de bol gestegen.
Ik wil juist van een dozenschuiver naar een kwaliteits opticien gaan, eerst maar eens op zoek naar een betrouwbare opticien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:10:
Toen ik daar wat van zei, begonnen ze hatelijk te doen, maar ik bleef vriendelijk doorvragen naar een echte oplossing. De enige oplossing voor hem was mij het geld van de complete bril teruggeven en dat ik daarna nooit meer in zijn winkel mag komen... 8)7
Ik hoop dat je dat zwart op wit hebt gekregen na zo'n idiote aanvaring. :o

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Een bijzondere wending, niet verwacht. zo zie je maar, service bij kleine zaken is wat een consument zichzelf aanpraat :P , een dozenschuiver heeft misschien nog wel een grotere kans om dergelijke dingen er door te duwen bij garantiekwesties / noem maar op.

De vrouw in kwestie weet in ieder geval niet hoe ze met klachten moet omgaan, je eigen gezicht proberen te redden en dan de klant als leugenaar afschilderen, awesome..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:51

mr_petit

opperprutser

alex3305 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:26:
Je zou eventueel nog een klacht in kunnen dienen bij Ray Ban. Uiteindelijk willen zij natuurlijk ook een naam hooghouden, waarnaast ze natuurlijk niet met prutsers te maken willen hebben... 8)7.
Dat is misschien een hele goede zet.
Sowieso vind ik het raar dat hij niet op het 50/50% voorstel inging.
Op brillen wordt namelijk ontzettend veel winst gemaakt (niet bij nadenken als je er veel geld aan uitgeeft; hetzelfde geldt voor kleding), dus als hij daarop was ingegaan had hij volgens mij nog steeds behoorlijk wat extra winst gemaakt.
Maar ik denk dat hij voornamelijk op z'n pik getrapt was, anders had hij de situatie wel anders aangepakt.
Nu is hij namelijk zowel z'n winst als z'n omzet en ook nog een klant kwijt. Dat kan nooit een rationele keus zijn.
Ik moet nog maar zien of je ook daadwerkelijk 1 cent terugkrijgt (dat denk ik namelijk niet, en dan zit je met 2 brillen: 1 beschadigde en 1 die je eigenlijk niet wou (als je die 2e van te voren koopt))

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 23-11-2010 01:04 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511

Bah! Wat een vervelende zaak. Lijkt me dat als je het geld hebt je ook niet meer terug WIL komen. slechte zet ook aangezien negatieve mond-op-mond reclame enorm effectief is. Geef de naam van de opticien maar dan weten waar we voor moeten uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bizar, dit soort ervaringen laten de waarde van de shopservey wel weer zien.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:10:
Nieuwe bril haal ik dus gewoon bij Pearl of een andere dozenschuiver. Voor de service/klantvriendelijkheid hoef je ook niet meer bij een dure zelfstandige opticien te zijn...
Vervelende zaak dat je zo behandeld wordt, ik had 2 jaar geleden bij de Pearl een Ray-Ban bril die beschadigd was, daar kwam ik achter nadat ik de winkel uitliep, thuis pas kunnen bellen maar zonder gemor een nieuw montuur gekregen, zo kan het ook dus :)
Anoniem: 338511 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 06:56:
Bah! Wat een vervelende zaak. Lijkt me dat als je het geld hebt je ook niet meer terug WIL komen. slechte zet ook aangezien negatieve mond-op-mond reclame enorm effectief is. Geef de naam van de opticien maar dan weten waar we voor moeten uitkijken.
Inderdaad negatieve reclame is inderdaad iets waar de winkelier volgens mij geen rekening mee heeft gehouden en kan hem op termijn meer geld kosten. Als hij het montuur van de TS had vervangen had het juist positieve reclame geweest, en uiteindelijk ook in het voordeel van de winkelier.

[ Voor 37% gewijzigd door Slasher op 23-11-2010 09:47 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Post anders eens wat foto's van die bril zodat we kunnen zien waar we het nu eigenlijk over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:04
ik wist nog dat mijn "plaatselijke" opticien in mijn jeugd ook nooit de vriendelijkste was. Toen ik mijn eerste bril kreeg en hem daar kocht was het koek en ei en kreeg ik alle service die ik wilde.

Nadat ik een keer ergens anders een bril had gekocht en daar langs kwam om een poot recht te buigen was het gelijk, die bril is hier niet gekocht ik kan je niet helpen. Ok, daar heb je een punt en het is je recht om alleen gratis service te verlenen aan een "echte" klant maar bij de gemiddelde dozenschuiver (Pearle bijv.) heb ik altijd zonder morren minimale klusjes laten doen terwijl de bril daar ook niet gekocht was .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14
dcell schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:58:
[...]

ik wist nog dat mijn "plaatselijke" opticien in mijn jeugd ook nooit de vriendelijkste was. Toen ik mijn eerste bril kreeg en hem daar kocht was het koek en ei en kreeg ik alle service die ik wilde.

Nadat ik een keer ergens anders een bril had gekocht en daar langs kwam om een poot recht te buigen was het gelijk, die bril is hier niet gekocht ik kan je niet helpen. Ok, daar heb je een punt en het is je recht om alleen gratis service te verlenen aan een "echte" klant maar bij de gemiddelde dozenschuiver (Pearle bijv.) heb ik altijd zonder morren minimale klusjes laten doen terwijl de bril daar ook niet gekocht was .....
Nu is het verschil natuurlijk wel zo dat de gemiddelde werknemer bij de dozenschuiver toch wel betaald krijgt (per uur) en de "plaatselijke" opticien doorgaans de eigenaar van de zaak is en dus alleen betaald krijgt voor verkoop. Als hij dus een bril van een andere opticien gaat repareren doet hij dus eigenlijk gratis werken voor de andere keten.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:06
Anoniem: 338511 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 06:56:
Helemaal mee eens. Typisch Nederlandse manier van service leveren trouwens. Wij gaan ook naar de Pearl, 2 brillen voor mijn dochtertje voor 1 nette prijs en ze doen nooit moeilijk.

Dus: namen graag :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door pennywiser op 23-11-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:06
M1lamb3r schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:13:
[...]

Nu is het verschil natuurlijk wel zo dat de gemiddelde werknemer bij de dozenschuiver toch wel betaald krijgt (per uur) en de "plaatselijke" opticien doorgaans de eigenaar van de zaak is en dus alleen betaald krijgt voor verkoop. Als hij dus een bril van een andere opticien gaat repareren doet hij dus eigenlijk gratis werken voor de andere keten.
Dat heet klantenbinding in de wereld van zelfstandig ondernemerschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Ik neem aan dat je op papier hebt staan dat je je geld terug krijgt? Anders kan ik je nu al vertellen dat er een grote kans is dat over een paar weken/maanden de afspraak opeens heel anders is.

In dit geval lijkt mij naming and shaming aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Neem inderdaad eens contact op met RayBan en vraag daar eens wat ze kunnen en willen doen voor je.

Opticiens ...
Ach zo bleek dat mijn vrouw een bril nodig had dus even ogen opnemen en bril uitzoeken. We stapten SpecSavers binnen om de ogen op te meten (het was vrijdag rond 13:00) en toen stond de verkoopster te beppen met goede vrienden en ging haar collega net met pauze. Goed kan gebeuren en ik heb niets tegen een gezellig praatje maar niet lopen privé lullen als er klanten zijn (wij!) Geloof 5-10 minuten later waren ze weg.
Dus netjes gezegd dat we de ogen van mijn vrouw wilden opmeten. Ja euh dat kan nu niet (?!) maar dan moet je een afspraak maken (ik: :? ) ... vanmiddag om 16:30 ...

Euh nou laat maar doen dan kijken we wel even verder (er zijn namelijk nog 4/5 brillen zaken in de stad).
Vijf meter verder Eye Wish binnengestapt, we werden snel en correct geholpen dus een kundig iemand en na 20-30 minuten had mijn vrouw een bril uitgezocht (+ gratis zonnebril)

Van de week nog terug omdat een pootje slap was, 5 minuten later zonder kosten gefixt.

Denk dat we in 2011 weer binnenstappen voor de volgende bril daar.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 23-11-2010 16:38 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 12:53
FatalError is niet zo te spreken over 'dozenschuivers' maar Scorpion laat toch wel zien dat sommige 'dozenschuivers' toch echt service kunnen verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14
Ach eigenlijk komt het er altijd puur op neer wie er achter de "toonbank" staat bij de opticien waar je binnenkomt, het grote voordeel van de "ambachtelijke" opticien boven de "dozenschuiver" opticien vind ik persoonlijk dat je doorgaans bij de ambachtelijke tig jaar door dezelfde persoon geholpen word.

Bij de "dozenschuivers" waar ik ervaring mee heb had je soms tijden dat je iedere maand een andere manager+personeel in de zaak had staan en lang niet iedereen daar was even klantvriendelijk of deskundig.

Tot aan gewoonweg toe de verkeerde glazen in een bril zetten (1 dioptrie) en glashard vol blijven houden dat de goede glazen erin zitten. En nee niet na willen meten. Pas toen we met bewijs van een andere opticien binnen kwamen wilden ze het opmeten en gaf ze uiteindelijk de fout toe.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:04
M1lamb3r schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:13:
[...]

het is ook maar werk van 5 min, niet een hele compleet nieuwe bril aan mij weggeven. Je moet ook zaken kunnen relativeren als ondernemer. Stuur je als lokale cafetariahouder een vaste klant weg die dit keer niks koopt maar even naar de wc moet ? Zoals een ander tweaker al zei, dat is klantenbinding. Nu ben ik er nooit meer teruggeweest en anders was ik er voor 90% teruggeweest voor mijn volgende bril en de bril daarop etc.

Als kind van 10-12 jaar wist ik al dat het niet snor zat op dat moment, ik vertelde thuis ook dat ze me daar niet wilden helpen toen ik daar aan kwam met een bril gekocht bij een andere zaak. Mijn ouders hebben toen ook netjes uitgelegd dat we dan maar ergens anders zouden shoppen voor een volgende bril. Weg klant :')
Pagina: 1