• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:29
Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar mooie, uitgebreide, maar vooral stabiele software voor deze mediacenter setup:

Kast: Moneual 932 met 7" touchscreen
Moederbord: Gigabyte GA-EP45-DS3L
CPU: Core 2 DUO E7300
RAM: 2X 2GB OCZ GOLD DDR2
GPU: ASUS HD5770 1GB
HDD: Samsung spinpoint F3 1TB
Optische drive: ASUS Bluray/DVD combo
TVkaart: Anysee E30 combo plus

Ik wil het apparaat voor de volgende doeleinden kunnen gebruiken:

TV kijken/opnemen
Muziek luisteren met mappenstructuur.
Radio luisteren/opnemen
Online content bekijken zoals youtube en uitzending gemist.
Gamen
Weer bekijken
Nieuws bekijken
Webbrowsen

Ik ben dus op zoek naar een nogal uitgebreid programma.

Ik heb op dit moment een getweakte versie van windows 7 mediacenter, die opzich redelijk bevalt, maar mij net niet helemaal genoeg kan bieden. De muziekbibliotheek die via windows mediaplayer werkt is echt waardeloos. Verder verspringen de pictogrammen van het menu bij elke mediacenter update, en zijn er nog wat kleine bugs die me niet aan staan. De laatste drup om iets anders te proberen is eigenlijk omdat de gene die de geniale plugin; "TV gemist" bijwekte er mee is gestopt, waardoor de streams nu niet meer worden ge-update, en het "interactieve tv idee" daarmee dus niet meer werkt voor windows mediacenter.

Ik heb andere alternatieven geprobeerd. Mediaportal is redelijk uitgebreid, maar is het in mijn ogen net niet. TV aan de praat krijgen is me niet gelukt, het is niet stabiel, en voelt niet echt gelikt aan. Door menu's scrollen gaat net niet zo soepel als in bijvoorbeeld windows mediacenter.

XBMC is in mijn ogen een veel beter alternatief qua looks, stabiliteit en degelijkheid. Hiermee kan in inprincipe alles wat ik wil, behalve TV kijken. Ik ben al wel aan het zoeken geweest. Het zou misschien mogelijk moeten zijn om tv kijken aan de praat te kunnen krijgen, maar dit is erg ingewikkeld. Je zou dan een linux setup moeten draaien, maar dit is voor mij weer geen alternatief, omdat ik ook gewoon wil kunnen gamen. Zijn er hier misschien mensen die weten of en hoe dit mogelijk is?

Zijn er misschein nog meer mediacenter softwares waarbij het mogelijk is om digitaal tv te kijken middels een Anysee tuner?

Grtz.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

http://Geexbox.org al eens ooit gezien? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• powermarcel10
Met deze software kan ik volgens mij geen TV kijken. Verder zoek ik software wat gewoon onder windows draait. Dit omdat ik ook gewoon een thuisgroep wil houden, en ik ook wil gamen. Dat gaat hem dus op een linux OS niet worden ben ik bang.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zeg dat dan meteen :+

Als linux afvalt heb je eigenlijk maar de keuze uit de twee die je al genoemd hebt: Windows Mediacenter en Mediaportal. De rest is over het algemeen Linux based.
D'r zullen d'r vast nog wel zijn onder Windows, maar de vraag is in hoeverre die zo functioneel en stabiel zijn als MC/MP en dus in hoeverre je daar op zit te wachten.
Fact is: mediacenter spelen is toch wel een dedicated (zware) multitask. En dan is Linux juist bij uitstek geschikt, omdat je daar de hardware vrijwel rechtstreeks mee aan kunt spreken.

Overigens is het leuke van Geexbox dat je hem ook van CD of USB stick af kunt draaien. Dus kwestie van een reboot om hem te gebruiken en verder niks installeren. Je kunt er WEL tv mee kijken, zie de wiki / faq :)

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 17-11-2010 19:40 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Is DVBViewer Pro niets?
Het zwaartepunt ligt wel bij het tv kijken en niet zo bij de media center activiteiten.

• powermarcel10
cornfed99111 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 01:44:
Is DVBViewer Pro niets?
Het zwaartepunt ligt wel bij het tv kijken en niet zo bij de media center activiteiten.
Ik lees overal dat deze niet overweg kan met de gecodeerde kanalen icm de anysee E30. Verder ben ik op zoek naar een all-in-one mediacenter, waar ik dus ook films, muziek, online content en games mee af kan spelen.

Ik ga zo even een clean install doen op mijn HTPC, en dat toch nog eens mediaportal aan de praat prberen te krijgen. Mocht dit niet gaan lukken dan blijf ik wel bij mediacenter, en hoop ik dat er in de toekomst nog eens een echt goed alternatief komt dat redelijk out of the box werkt.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je de out of the box eis laat vallen kan MediaPortal alles wat je wil. Maar het kost wel tijd, als je dat er niet voor over hebt zul je het dus met een minder product moeten doen.

Ik wil je niet verder afschrikken, maar de Anysee icm MediaPortal heeft ook zo z'n problemen als je gebruik moet maken van een smartcard (Ziggo bijvoorbeeld). Zet dit topic dan maar alvast in je bookmarks: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Standaard ziet MediaPortal er trouwens niet uit, maar installeer Maya of Streamed MP als skin en het ziet er gelijk geweldig uit.

• powermarcel10
Frank-NL schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:36:
Als je de out of the box eis laat vallen kan MediaPortal alles wat je wil. Maar het kost wel tijd, als je dat er niet voor over hebt zul je het dus met een minder product moeten doen.

Ik wil je niet verder afschrikken, maar de Anysee icm MediaPortal heeft ook zo z'n problemen als je gebruik moet maken van een smartcard (Ziggo bijvoorbeeld). Zet dit topic dan maar alvast in je bookmarks: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Standaard ziet MediaPortal er trouwens niet uit, maar installeer Maya of Streamed MP als skin en het ziet er gelijk geweldig uit.
Bedankt voor je reactie. Heb al heel wat op dit soort forms zitten lezen. Vreemd genoeg werkt het bij de 1 super, en bij de ander voor geen meter, ook al denken alle partijen precies hetzelfde te doen.

Mediaportal ziet er inderdaad met streamedMP wel goed uit. alleen werken dan weer niet alle plugins. Dat vind ik wel waardeloos bij mediaportal, dat de plugins niet met alle skins over weg kunnen.

Ik wou dat ik ergens een hele duidelijk (liefst Nedrlandse, maar Engels mag natuurlijk ook) tutorial kon vinden, waarin stapsgewijs heel duidelijk wordt uigelegd hoe je een anysee tuner werkend krijgt met Mediaportal.

Zelf de FTA kanalen zoals Nederland 1 krijg ik niet eens werkend. Heb heel even beeld, en dan na een paar seconden stopt de stream ermee, met wisselende meldingen. De ene keer een probleem et TS3.0 buffer ofzo, dan is er weer geen vrije tuner beschikbaar, en dan is het weer een probleem met het beeld en geluid. Erg omslachtig allemaal, maar dat is niet anders. Op de meeste fora discuseren alleen mensen die inmiddels al zo veel verstand hebben van mediaportal, dat ik de vakjargon die daar wordt besproken nauwlijks kan volgen:p en zodoende ook weinig met de tips en opmerkingen kan die daar worden gemaakt.

Over mediacenter kan je mij echt alles vragen, daar heb ik heel wat uurtjes mee zitten tweaken en klojen, maar mediaportal is voor mij vreemd gebied..

Wat zijn volgens jou echt de problemen op dit moment nog dan met tv kijken en mediaportal? Is er, hoe ingewikkeld het ook zou zijn, nog niemand die het echt perfect werkend aan de praat krijgt? Inl. redelijk snelle zaptijden?

Verder vraag ik me ook af hoever ik mediaportal kan uitbreiden.

Veel plugins zijn nog geschreven voor oudere versies, en werken dus niet. Ik heb nogal een lijst met zaken die ik er mee wil kunnen, dus ben benieuwd..

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De muziekbibliotheek die via windows mediaplayer werkt is echt waardeloos.
Wat is er zo waardeloos aan? Vind 'm eigenlijk erg goed geworden door de jaren heen, tenminste: als je je tags en album art een beetje op orde hebt.

GBPVR is overigens ook een oude bekende die je kan proberen. Basic maar wel stabiel.

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 18-11-2010 21:22 ]

• powermarcel10
Wat ik er zo waardeloos aan vind?

Ik vind een mappenstructuur zoals in Mediaportal of Xbmc veel fijner en mooier werken.

In mediacenter moet je alles in mediaplayer zien te ordenen, en je albums constant voorzien van de goede mp3 tags, en een goede afbeelding naar het album toeslepen. Ik wil gewon dat hij alle nummmers die zich in een map bevinden als een album ziet, en de albumart showt die ik zelf in de betreffende map sleep.

Mediabrowser doet dit perfect, alleen krijg ik dan de albumart weer niet te zien wanneer ik de map met bestanden afspeel. Verder kan ik in mediaplayer, wanneer ik er een tijdje niks in heb bewerkt, geen nieuwe albums meer toevoegen. Als ik een map wil toevoegen, komt er wel een v-tje voor te staan, maar zodra ik de boel op wil slaan staat het album er niet tussen!

Eigelijk wil ik de interface van de mediacenter software zo weinig mogelijk te hoeven verlaten. Muziek toevoegen in de betreffende mappen wil ik gewoon vanaf mijn GAMEPC doen via het netwerk. Daarop download en rip ik muziek, en dit wil ik dan via het netwerk op de schijf van de mediacenter kunnen zetten, incl albumart. Nu moet ik voor elk nummer of albumart die ik toe wil voegen
Weer van alles configureren. Dat werkt gewoon niet lekker.

Btw: die Gbpvr ziet er nog niet zo gek uit, ga zeker ff kijken of dat een optie is. Bedankt voor de tip!

• River_Styx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 12:59
Ik draai zelf GBPVR al een jaar of 5 als MediaCenter met 4 tv Tuners (2xHauppauge PVR500) onder Windows XP. Dit doet hij perfect en zonder veel moeite. GBPVR draait als service dus je hoeft hem niet altijd gestart hebben staan. Er zijn diverse plugins en addins voor meer functionaliteit.
Pagina: 1