Xbox slim verbinden naar internet met wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sindskort een xbox slim met ingebouwde wifi aangeschaft. Ik wil er natuurlijk online mee kunnen. Als ik ga zoeken naar draadloze netwerken, dan vind de xbox deze, namelijk sitecom87ea22. Onze router is een sitecome 300N (Model WL-366). Zodra ik probeer in te loggen moet ik een wachtwoord invullen. Als ik dit gedaan heb krijg ik een foutmelding:

"There is a problem with your connection. Select more info for a description of the problem and how you can fix it."

Die stappen heb ik allemaal doorlopen, namelijk of ik naar het goede netwerk connect (ja), router opnieuw opstarten (gedaan), maar dan komt iets over WEP en WPA waar ik weinig verstand van heb. Ik weet dat onze router werkt op een WPA2-PSK. Dit ondersteund xbox slim toch? En daarvoor gebruik je een 6cijferige code?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben net even ingelogd op de routerr, en ik had de beveiliging (WEP of WPA) uitgeschakeld. TOen kon ik wel op internet komen met de xbox, maar vervolgens vloog het hele netwerk eruit. Nu doet dat het weer, en ben ik alweer op draadloos met mijn telefoon en laptop. Xbox weigerd echter nog steeds.

Bij de network settings staan alle ip's ook op bijv 0.00.0.0. Moet dit wel?

Alvast bedankt!

Oja: Deze had een soortgelijk probleem, maar ik begrijp niet hoe hij het opgelost heeft. http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?threadid=148188
Ik heb precies hetzelfde als de laatste comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De WPA sleutel is een sleutel die zelf (door je ouders?) is ingegeven, dat kan iedere hoeveelheid karakters zijn. Dus niet per se 6. Ik denk toch echt dat de ingevoerde sleutel fout is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:19:
De WPA sleutel is een sleutel die zelf (door je ouders?) is ingegeven, dat kan iedere hoeveelheid karakters zijn. Dus niet per se 6. Ik denk toch echt dat de ingevoerde sleutel fout is ;)
Daar ben ik achter gekomen ja. Ik weet zeker dat het de goede sleutel is, want mijn laptop en mobiel doen het prima op wifi.. ;) En mijn ouders? Nee, ben student, hehe.

• -= Kloppie =-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11-2010
Geeft je router de ip adressen uit?
Welk ip heeft je laptop.
Ze de Xbox in dezelfde range als je laptop,
vb laptop is 192.168.2.100
zet dan je xbox vast op 192.168.2.101

CU, Kloppie

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:47

arie_papa

Running on Ubuntu

Volgens mij ondersteunt de Xbox slim helemaal geen WPA(2)
Waarschijnlijk wel WEP, maar daar wordt je niet blij van.

Overigens is het niet raar dat je laptop en mobiel eruit vlogen toen je de encryptie uitzette, aangezien die 2 wel verbinding probeerde te maken MET sleutel.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De xbox-360 ondersteunt gewoon WiFi-N, en N vereist minimaal WPA2 om volledig te werken ;) . Dus ja, ik neem aan dat de 360 gewoon een WPA2 key ondersteund.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Kan het niet zijn dat er een mac-filter ingeschakeld staat?
Ik heb de 'oude' xbox... Daar werkt WPA(2) wel normaal

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:47

arie_papa

Running on Ubuntu

Lourini schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:41:
Kan het niet zijn dat er een mac-filter ingeschakeld staat?
Ik heb de 'oude' xbox... Daar werkt WPA(2) wel normaal
Lijkt me sterk, want toen hij WPA uitschakelde kreeg hij wel verbinding

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
skinlee78 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:53:
[...]

Lijkt me sterk, want toen hij WPA uitschakelde kreeg hij wel verbinding
Dat is inderdaad een goed punt 8)7
Is de xbox up to date? Lijkt me sterk dat hij geen WPA(2) zou ondersteunen...

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-= Kloppie =- schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:56:
Geeft je router de ip adressen uit?
Welk ip heeft je laptop.
Ze de Xbox in dezelfde range als je laptop,
vb laptop is 192.168.2.100
zet dan je xbox vast op 192.168.2.101
Ook geprobeerd, mocht niet baten. Ik snap er vrij weinig van..
Lourini schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:47:
[...]

Dat is inderdaad een goed punt 8)7
Is de xbox up to date? Lijkt me sterk dat hij geen WPA(2) zou ondersteunen...
Domme vraag misschien, maar hoe kan ik zien of ie up to date is? Misschien is dit detail ook nog wel handig om te melden: Ik heb de console tweedehands over genomen, misschien staan er bepaalde instellingen anders daar door? Ik heb ook al even gezocht of ik de xbox volledig kon resetten naar fabrieksinstellingen, maar dat heb ik niet kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
Factory reset moet er volgens mij wel opzitten.
Weet zo niet uit het hoofd waar, maar zoek ik nog wel even op ;)

Maar als je de xbox nou eens met een kabel aan het internet hangt?
Dan kun je meteen zien of er nieuwe updates zijn...
En als dat het niet zou fixen dan moet het dus wel een instelling ergens zijn

/edit

Ik heb even gekeken, maar factory reset kan ik nergens bij de system opties vinden...
Misschien dat een initial setup wonderen doet?

[ Voor 18% gewijzigd door Lourini op 25-11-2010 21:34 ]

Pagina: 1