Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:14
OPGELOST zie onderaan hoe

Situatie: Ik heb een Thomson TWG870 wifi/modem/router van UPC gekregen. Maar die doet niet altijd wat ik wil qua routering, Dyndns en statische IP's. Een TP-Link WR1043ND wil ik erachter zetten, zodat deze de routeringsactiviteiten van de Thomson overneemt.

Probleem: Ik krijg mijn TP-Link WR1043ND en verbonden clients niet met internet verbonden achter de Thomson TWG870 van UPC.

Wat heb ik gedaan:
- Kabel Van lan-poort op de Thomson, naar wan-poort op de TP-Link
- In de Thomson:
Alles uit, wat betreft firewall en ip blocking etc.
Het ip wat de TP-Link van de Thomson krijgt via dhcp als DMZ van de Thomson gezet (192.168.1.112)
DHCP range is 192.168.1.101 - 192.168.1.150

- In de TP-Link:
DHCP range is 10.0.0.02 - 10.0.0.50
Lan ip is 10.0.0.1
Wan ip (dus van de DHCP van de Thomson) is 192.168.1.112
Portforwards goed gezet naar mijn server (ssh/sabnzbdplus etc)

Wat gebeurt er:
De TP-Link krijgt netjes een ip van de Thomson (192.168.1.112).
Verbonden clients met de TP-Link krijgen netjes ip's van de TP-Link (in de range 10.0.0.02 - 10.0.0.50).
De TP-Link kan geen connectie maken met internet (Dyndns client werkt niet)
De verbonden clients kunnen geen connectie maken met internet.

Wanneer ik nu mijn laptop met een kabeltje verbind aan de Thomson dan kan ik een ssh-verbindong opzetten naar mijn server (Let op, dit gaat dus via de TP-Link die ertussen zit en de goede poort forward).
Wanneer ik nu mijn laptop (via wifi) met de TP-Link verbind krijg ik geen verbinding met mijn server via ssh als ik het externe ip gebruik, maar wel met het interne IP.

Deze opstelling (router-ip in DMZ van Thomson, beide DHCP's aan, maar een compleet andere range, kabel in wanpoort van router) werkte prima met een andere router. Maar die had weer andere problemen, vandaar dat ik terug ben bij de TP-Link.

Ik heb ook geprobeerd de kabel in een lan-poort van de TP-link, en daar krijg ik inderdaad een internet connectie met de verbonden clients, maar geen toegan op het lokale netwerk (omdat de TP-Link dan een domme switch is?).

Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen? Ik vermoed dat ik een config probleem in de TP-Link heb, maar wat??

EDIT: De server met Vast IP krijgt wel connectie met internet. Ik kijk even of alle clients een vast ip nodig hebben.

EDIT 2: Een vast IP werkt niet voor de andere clients.

EDIT 3: GEFIXT: In de TP-Link dien je als default Gateway het lan IP van de TP-Link in te voeren (in mijn geval 10.0.0.1), en als Default Domain wordt er het broadcast ip van de Thomson bedoeld, in mijn geval 192.168.1.255.

Ik heb nu dus internet op al mijn clients :) En al mijn clients kunnen elkaar benaderen. Ik hoop dat dit iemand helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door bas-r op 18-11-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 21:36
Even een vraagje m.b.t. je oplossing.
EDIT 3: GEFIXT: In de TP-Link dien je als default Gateway het lan IP van de TP-Link in te voeren (in mijn geval 10.0.0.1), en als Default Domain wordt er het broadcast ip van de Thomson bedoeld, in mijn geval 192.168.1.255
Alleen kan ik niet echt terugvinden waar je dit adres (192.168.1.255) eerder hebt gekregen/gegeven?
Of had je eerst 192.168.1.112?
Bij mijn TP-Link heb ik dit veld leeg, net als de primary en secondary DNS bij mijn DHCP-settings.
Ik heb het probleem dat mijn router vastloopt, geen connectie meer met mijn systemen, enige oplossing is om de router uit te trekken en weer opnieuw in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:14
Ik heb dit adres (192.168.1.255) van de Thomson. Dat is zijn Broadcast IP. DIt heb ik bij Default Domain ingevuld.
192.168.1.112 is het ip wat de TP-Link van de DHCP van de Thomson krijgt.

Ik had dit als broadcast in mijn server ingegeven, dit bleek te werken, en zodoende in mijn router geprobeerd. Dit werkte.

[ Voor 24% gewijzigd door bas-r op 20-11-2010 23:12 ]