Advies aankoop fiets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020
Aangezien mijn huidige fiets (een maandag-ochtend model van Sparta) finaal de geest blijkt te geven en kettingspanners breekt als een bezetene ben ik aan het zoeken naar een nieuwe (al kijk ik ook rond voor goeie tweede-hands exemplaren).

Mijn zoektocht heeft me tot nu toe de Gazelle Luzern Plus en de Ultimate Xtra opgeleverd maar ik zie dat het onderscheidende verschil is dat de luzern de remmen en versnelling in de naaf heeft zitten en de ultimate een een velgrem en derailleur heeft, aangezien ik de fiets voor tochten en voor naar mijn werk nodig heb zoek ik uiteraard de naar beste oplossing.

Na wat informatie verzameld te hebben hoor ik dat de derailleur en velgrem zeer onderhoud intensief is en bijna om de twee dagen uit elkaar moet worden gehaald (ik overdrijf het maar je begrijpt wat ik bedoel) aan de andere kant hoor ik dat de naaf versnelling een afschuwelijke hoeveelheid weerstand geeft en de rollerbrake na een tijd knarst als een gek zonder dat dit door een leek verholpen kan worden.

Heeft iemand ervaringen met beide systemen, op het internet is bijna geen enkele informatie over een vergelijking te vinden.

Alvast bedankt. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Hazurr op 17-11-2010 17:47 . Reden: Oeps, ik bedoelde Gazelle ipv. Sparta ]

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
Ik heb een hybride fiets waarmee ik iedere werkdag (in totaal) een 23km fiets, goed voor (ruim) meer dan 5000 km per jaar.

Ik heb een derailleur, en velgremmen. Derailleuronderhoud: Af en toe ketting + scharnieren smeren. Velgremonderhoud: Af en toe remblokjes vervangen. Een derailleur, mocht het stuk gaan, kost een euro of 40, een naafversnelling bij mijn weten minstens het dubbele.

Ik heb werkelijk met weer en wind gereden, inclusief de vele sneeuw en ijs begin dit jaar; als de bussen niet reden vanwege de sneeuw, dan fietste ik nog naar het werk. Daarbij heb ik afgelopen jaar 1x de ketting en de kettingbladen vervangen, en uiteindelijk bleek dat niet eens nodig geweest maar was het het derailleur dat kuren vertoonde. Dit laatste uitte zich uiteindelijk in het finaal afbreken van het ding. Waarschijnlijk kwam dit omdat ik het derailleur zelf niet goed gesmeerd heb maar wel door modder / zand / sneeuw fietste, mogelijk in combintie met een maandachochtendmodel, want de fietsenmaker stond ook vreemd te kijken.

Als je dit niet meetelt (verkeerde diagnose / ketting + bladen vervangen terwijl het aan derailleur lag) heb ik afgelopen jaar 1 buitenband (achter), 1 binnenband (ook achter :P ) en 3 setjes remblokken aan onderhoud gehad en dus het derailleur vervangen.

Ik vind het zelf dus wel meevallen met het benodigde onderhoud aan een derailleur en velgremmen?
Ik heb er veel meer vertrouwen in dat ik veel kracht kan zetten (en dat doe ik...) dan bij zo'n blokje van 10x10 cm met daarin een paar honderd hele kleine tandwielen, dus ik heb alleen daarom al liever een derailleur.

Verder vind ik het een groot voordeel dat je al snel 20+ stapjes kunt zetten. Naafversnellingen hebben tegenwoordig (ze zijn al lang een stuk verder dan die brakke 3 staps Sturmey-Archer meuk) dan wel hetzelfde bereik, maar ik gebruik op mijn route de meeste stappen (nu ja, kleinste blad voor niet..) wel om het fijnste ritme aan te houden ongeacht de wind of de helling.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Heb jarenlang op een fiets met rollerbrakes en naafversnelling(7-speed nexus) gereden, bouwjaar 2000.
De remmen zijn bij mij na al die jaren nog fantastisch, onderhoudsloos en nog het zelfde geluid als in het begin. Remblokjes voorop al een aantal keer vervangen, door slag in het wiel wel lastiger remmen(maar van alu-velgen, konden ze de slag er niet uit halen ofzo?).
De versnellingen zijn iets minder. Al een keer de unit aan het stuur moeten vervangen en aantal keer afstellen. Heb nu het idee dat achter ook versleten is, waardoor ik soms wat rustiger moet schakelen, of even heen en weer schakel. Abrupt kracht zetten na schakelen vind het systeem duidelijk niet fijn.

Maar denk dat anno 2010 die systemen toch ook wel verbeterd zijn, en zou voor mij reden zijn om nu weer hiervoor te kiezen, vooral vanwege het onderhoudsgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:11

Metro2002

Memento mori

Derailleur heb ik nog nooit problemen mee ondervonden en ik ben wel een year-round fietser. Velgremmen zijn niet het meest prettige remsysteem maar het enige wat er echt aan slijt zijn de remblokjes en die kosten 5 euro en zijn in hooguit 10 minuten vervangen.
Naafversnellingen zijn op zich wel prettig maar als het stuk gaat is het wel direct peperduur terwijl een derailleur bijna niks kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:43

mux

99% efficient!

Allereerst: wow, wat zijn er een hoop fiets-koop-topics de laatste tijd, of ligt dat aan mij? Zijn fietsen echt zo populair*? In de winter zelfs!
Hazurr schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:30:
Aangezien mijn huidige fiets (een maandag-ochtend model van Sparta) finaal de geest blijkt te geven en kettingspanners breekt als een bezetene ben ik aan het zoeken naar een nieuwe (al kijk ik ook rond voor goeie tweede-hands exemplaren).
Doen! Kijk naar tweedehandsfietsen, want doorgaans kun je meer dan de helft van de nieuwprijs afhakken en daardoor dus een betere kwaliteit fiets kopen. Maar hiermee neem je ook enige verantwoordelijkheid op; een tweedehands fiets moet goed nagekeken worden voordat je er intensief op gaat rijden, anders draai je binnen no-time iets stuk. Waarschijnlijk is je huidige fiets ook gewoon stukgegaan doordat je niet op tijd doorhad dat iets heel erg mis was. Het is geen verwijt, je kunt van weinig mensen verwachten dat ze sommige specifieke dingen van een afstand zien aankomen, maar als je echt serieus veel gaat fietsen kan het helemaal geen kwaad om je een beetje in te lezen in de techniek en te kunnen identificeren wanneer iets niet helemaal snor zit. Hier kan ik meer over vertellen als je geinteresseerd bent.
Mijn zoektocht heeft me tot nu toe de Gazelle Luzern Plus en de Ultimate Xtra opgeleverd maar ik zie dat het onderscheidende verschil is dat de luzern de remmen en versnelling in de naaf heeft zitten en de ultimate een een velgrem en derailleur heeft, aangezien ik de fiets voor tochten en voor naar mijn werk nodig heb zoek ik uiteraard de naar beste oplossing.
Er is geen beste overall oplossing :P Er zijn oplossingen voor verschillende situaties.
Na wat informatie verzameld te hebben hoor ik dat de derailleur en velgrem zeer onderhoud intensief is en bijna om de twee dagen uit elkaar moet worden gehaald (ik overdrijf het maar je begrijpt wat ik bedoel)
Absoluut waar; een velgrem is na een weekje forensengebruik al aan herafstelling toe, tenminste, als je een lekker scherpe remrespons wilt houden. Een moderne derailleur, mits redelijk afgeschermd, hoort echter geen problemen te geven. Die dingen hoef je niet vaker af te stellen dan menig naafversnelling. En wederom, ze gaan nog langer mee als je niet persé perfect hoeft te schakelen (hoewel ik dat wel zou aanraden).
aan de andere kant hoor ik dat de naaf versnelling een afschuwelijke hoeveelheid weerstand geeft en de rollerbrake na een tijd knarst als een gek zonder dat dit door een leek verholpen kan worden.
Onzin. Moderne naafversnellingen - ik noem specifiek de Shimano 3, 7 en 8-versnellingen Nexus naven en SRAM P5 en S7 versnellingsnaven - lopen hartstikke licht. Ik heb de afgelopen 3 maanden redelijk uitvoerig gelet op allerlei aspecten van deze naven en er staat ook (al sinds een ontzettend lange tijd) een blog hierover op stapel. Bottom line: om de weerstand hoef je het echt niet te doen. Er zijn wel andere aspecten, zoals schakelgemak (koop een Shimano) en verzetgaten tussen de versnellingen (bijvoorbeeld: als je op de Shimano Nexus 8V van 4 naar 5 schakelt gaat het opeens heel veel zwaarder, maar van 5 naar 6 is nauwelijks een verschil). Als je geinteresseerd bent zet ik haast achter m'n blog en kun je erover lezen, anders kun je de bottom line onthouden: koop een Shimano Nexus 8V naaf.

Voor wat betreft Shimano Roller Brakes: wederom onzin. Ik gebruik ze nu ongeveer een half jaar op mijn Flevobike - dicht bij de grond, ik laat m'n fiets in de regen staan, rijd met veel plezier door de blubber ermee en ik heb nog geen enkel probleem met knarsen of slechte prestaties gekregen. Ik ben ook een zware jongen, en ze stoppen me uitstekend op vlak land. Roller brakes zijn niet aan te raden als je zwaar bent en verwacht regelmatig grote afdalingen ermee te doen. Ik gok zo dat dit niet je gebruiksdoel is :+
Heeft iemand ervaringen met beide systemen, op het internet is bijna geen enkele informatie over een vergelijking te vinden.

Alvast bedankt. :)
Ja. Oh, dat had ik hierboven al verteld. Damn.

Laatste aanrader: Koop een ligfiets!

*dit is sarcastisch, ik ben redelijk idiote fietsgek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 19:35
Ik zou ook voor een goede tweede hands kijken voordat je meteen een hoop geld tegen een nieuwe aangooit. :+ Ik heb zelf een 2e hands gazelle voor 150 euro en ik heb er nog niks aan weten te slopen :D

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020
Hartelijk dank voor alle info, ik heb een hoop extra informatie om mee te werken.

Pessimism is the foundation of survival

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:12

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb altijd goede ervaringen met derailleurs gehad. Af en toe een beetje invetten en het loopt als een trein.

Ervaring: in een oud en grijs verleden 5 jaar aan tourfietsen gedaan met dezelfde derailleur (en fiets). Bij elkaar goed voor zo'n 15.000km

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 22:04

epic_gram

undercover moderator

Nadeel van een derailleur is alleen dat het afstellen wel wat ingewikkelder is dan met een normale naafversnelling. Vooral shimano met hun nexus 7 en 8 versnellingsnaven zijn ontzettend eenvoudig af te stellen, ook zonder gereedschap. Versnellingsnaven zelf zijn vrijwel onderhoudsvrij, derailleurs moet je af en toe smeren. Daar staat wel tegenover dat je er veel makkelijker bij kunt en geen ketting hoeft te spannen. Met een naafversnelling moet dat wel, en vaak moet je dan je kettingkast eraf halen. (ook met smeren) Gazelle is met hun collectie 2010 wat gaan experimenteren met kettingspanners die de ketting automagisch op spanning houden, maar IMO is dat een baggersysteem. Dat is een kwestie van uitproberen. De gazelle chamonix van de volgend jaar krijgt bijvoorbeeld ook zo'n systeem. Deze druppelen nu langzaam binnen in de fietswinkels. Je kan ze herkennen aan de kettingkast:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikemotion.nl/upload/products/groot/11164-11167_Aristo_D_374-444.jpg
Verder ben ik ook erg enthousiast over de shimano rollerbrakes, dat werkt echt geweldig. Over de sram i-brake die ook nog wel opduikt ben ik minder te spreken.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Vertel eens wat je aan de i-brake minder vindt? In feite is dat namelijk gewoon een extra goed gekoelde trommelrem, niks meer.

Ik heb zelf overigens beide, en geef de voorkeur aan roller brakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

mja, het zijn opzich hele goede remmen, met heel veel remkracht. Het is niet zo dat ik niet te spreken ben over sram, maar shimano is gewoon af. Hier komen regelmatig klanten met hun ibrake terug, omdat ze bijvoorbeeld piepen oid. Met de shimano rollerbrakes hebben wij vrijwel geen problemen, alleen heel soms uitdroging. En dat terwijl het aandeel sram remmen veel kleiner is dan die van shimano. Maar verder is de i-brake een prima rem. Mijn reactie was meer van, als je moet kiezen, ga dan voor rollerbrakes. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37

Cyphax

Moderator LNX
ssj3gohan schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:16:
Onzin. Moderne naafversnellingen - ik noem specifiek de Shimano 3, 7 en 8-versnellingen Nexus naven en SRAM P5 en S7 versnellingsnaven - lopen hartstikke licht.
Je hebt twee typen naven wat dat betreft. De duurdere variant loopt wat lichter dan de meestgebruikte variant. Je kunt het zien aan een gekleurde "band" op de naaf. De meeste zijn groen.

Een systeem met derailleurs loopt in de regel een tikkie lichter dan de naven met versnelling. Je moet het wel meer onderhouden, maar jaarlijks de tandwielen laten vervangen, hetgeen een euro of 80 zou moeten kosten, zou in principe genoeg moeten zijn. Verder regelmatig de ketting smeren, wat dan wel flink makkelijker is met een fiets met derailleurs, omdat dat erg open is allemaal.

Dat is hoe de fietsenmaker het mij uitlegde vorig jaar, toen ik een nieuwe fiets kocht.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Helaas is dat vooral marketing en niet zozeer op waarheid gebaseerd. Er zijn namelijk niet 2 versies, maar tientallen.

Het verschil tussen de red band en niet-red band-versie is dat de redbands industrielagers hebben, en de redbands cup-conus kogellagers. Hoopjes mensen zullen de folder napraten en zeggen dat industrielagers lichter lopen dan cup-conus maar dat is eigenlijk gewoon bullshit. Ja, all else being equal is dat waar, maar de weerstand in een versnellingsnaaf komt maar in hele kleine mate door de lagers. Het voornaamste verschil is simpelweg hoe goed het binnenwerk is uitgedacht, en ook de smering. Het verschil tussen de allereerste nexus 8-naven en de laatste niet-redbands is al behoorlijk groot. In de loop der tijd heeft shimano niet stilgezeten en het binnenwerk stukje bij beetje verbeterd. Het verschil met een redband... 99% marketing.

Het mooiste is nog het verschil tussen Alfine en Nexus. Het verschil is dat alfine oliebadgesmeerd is en dat nexus met hybride vet is gesmeerd. Om een oliebad mogelijk te maken moeten de lagers afgeschermd worden zodat de olie niet door de lagers naar buiten loopt. En wat is nou de grap: zowel in de nieuwste (SG-8x35 en hoger) nexus als in alle alfine-naven zitten precies dezelfde keerringen en -rubbers. Je kunt dus voor 70 euro minder een nexus-naaf kopen, openmaken, vet eruit halen (vereist wel wat kennis en kunde, want het gaat er niet met wasbenzine of dieselolie uit) en olie erin. Technisch gezien moet je hiervoor wel de redbands gebruiken (want de industrielagers zijn het beste dicht gemaakt), maar er zijn meerdere mensen die dit met succes ook op niet-redbands hebben gedaan.

Kijk wel uit met dit advies: als je zo'n naaf te lang stil laat staan kan er vocht naar binnen dringen, en dat is redelijk fataal. Je moet er dus wel regelmatig mee fietsen.

Dus, in short: er wordt een hoop marketingbullshit opgeworpen, maar heel veel valt er niet af te dingen op de weerstand van deze naaf. De stap van niet- naar wel-redband is ontzettend klein, en de stap naar alfine is kunstmatig duur (even afgezien van de optie voor schijfrem op de alfine). Bovendien is veruit de grootste winst op interne weerstand in deze naven al gewonnen: puur door een nieuwere naaf te kopen loopt hij lichter dan oudere naven.

En in het algemeen: er wordt veel mensen wijsgemaakt dat industrielagers op een of andere manier 'beter' zijn dan cup-conuslagers, maar een goed afgestelde cup-conus hoort een verwaarloosbare hoeveelheid weerstand te geven. Ja, een industrielager loopt bijna altijd lichter onder dezelfde omstandigheden, maar minder dan verwaarloosbaar is... nog steeds verwaarloosbaar. Bovendien geven industrielagers minder goede zijwaartse ondersteuning en slijten sneller onder torsiebelasting. Dit is dus echt voor het grootste deel marketing om een margeproduct te creëeren.

In het geval van Shimano's Nexus 7-naaf is er zelfs nog veel meer winst te behalen; de eerste versies uit eind jaren '90 hadden nog het 'oude' schakelmechanisme waarbij je je benen stil moest houden tijdens het schakelen (wat SRAM nu nog steeds heeft). In de loop van de tijd (ik weet niet precies bij welk model) heeft shimano het schakelmechanisme verbeterd zodat je bijna onder volle belasting kunt schakelen. Bovendien stond deze naaf best heel lang bekend als zwaar lopend; dit is ook opgelost door meerdere kleine verbeteringen (o.a. het afschuinen van twee naastliggende planeetwielstelsels), waardoor een moderne Nexus 7V best prima loopt. Niet SRAM P5-prima, maar erg close.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58
Over rollerbrakes, ik heb 12 jaar op een gazelle primeur rondgereden met rollerbrakes en nexus 7 naaf. De rollerbrakes hadden als bijnaam rammelbrakes omdat het mechanisme waar de kabel aanzat nogal rammelde tenzij de rem heel strak was afgesteld. Maar verder 12 jaar vrijwel zonder onderhoud mee rondgereden, door alle weertypen die je kunt bedenken. De nexus naaf had het na 10 jaar begeven, ook weer zonder zinvol onderhoud. De fiets werd wel onderhouden alleen deed de fietsenmaker zijn werk niet goed, heeft nooit de naaf eruit gehaald voor een smeerbeurt. Desondanks vind ik het meer dan netjes hoelang de fiets het heeft uitgehouden.

Later heb ik een voor de vrijetijd andere gazelle gekocht (de provence). Rijdt prima maar is zichtbaar slechter, met bijna moedwillig zwak gehouden onderdelen. Inmiddels is er van alles afgebroken, hersteld met electriciteitsdraad enzo.

Vandeweek een nieuwe woon-werk fiets gekocht, gewoon weer met rollerbrakes en nexus 7. Eentje van Azor, ziet er superdegelijk uit, veel rvs, lugged stalen frame enzo. Rijdt als een trein maar da's bijna bij alle nieuwe fietsen. Die rollerbrakes zijn inmiddels blijkbaar verbeterd, ze rammelen niet meer. Over een paar jaar kan ik je meer vertellen of ie idd lang meegaat. Oja, Azor verkoopt WEL een achterlicht met draad (netjes door het frame) richting de naafdynamo. Echt zwaar belachelijk, hebben ze een verliesarme dynamo, moet je nog gaan klooien met batterijen voor het achterlicht 8)7
Die dynamo trekt blijkbaar makkelijk twee lampjes (halogeen voor, led achter).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:58
Sinds een half jaartje rij ik ook op een nieuwe fiets: een Trek Dublin. Met snaaraandrijving voor de verandering. Heb er intussen een kleine 1500 km op gefietst en ben er redelijk tevreden over. De snaaraandrijving is fantastisch - loopt erg soepel, licht, je hoort niks en smeren is niet aan de orde (scheelt smerige broekspijpen). Wel heb ik de indruk dat ie wat uitgerekt is, maar dat valt op zich bij te stellen.

De fiets is uitgevoerd met een Shimano Nexus 8-speed naaf. Werkt op zich prima, maar trap de laatste tijd best vaak door. Kan me voorstellen dat dit te maken heeft met een stukje rek in de versnellingskabel. Valt dus ook bij te stellen. Minder tevreden ben ik met de rollerbrakes. Het remmen blijft vaag c.q. niet-direct in vergelijking met velgremmen en hydraulische schijfremmen als uiterste (op m'n mtb). En evenals m'n buurman hierboven werkt het achterlicht op een batterijtje terwijl er een mooie dynamonaaf in het voorwiel zit.

Maar goed, ik kick wel een beetje op doodgewone dingen die stiekum erg hip zijn, dus over het algemeen genomen ben ik superblij met m'n fietsie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

mekkieboek schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:29:
Over rollerbrakes, ik heb 12 jaar op een gazelle primeur rondgereden met rollerbrakes en nexus 7 naaf. De rollerbrakes hadden als bijnaam rammelbrakes omdat het mechanisme waar de kabel aanzat nogal rammelde tenzij de rem heel strak was afgesteld.
Dat was vroeger inderdaad, tegenwoordig treden deze problemen niet meer op. :)

Verwijderd

Ik vindt de Gazelle Luzern Plus en de Ultimate Xtra geen mooie fietsen om te zien, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Een vergelijkbare fiets met rollerbrakes en naafversnelling (7-speed nexus) is de Viva Mille Miglia.
Behalve het mooie uiterlijk en de hoge kwaliteit heeft de fiets ook cardanaandrijving.
De prijs is wel iets hoger (800 euro), maar dat kun je wellicht via een fietsplan op je werk regelen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb een paar weken terug via familie twee fietsen gekocht, eentje voor mijn vriendin en eentje voor mezelf: Een zilvergrijze Batavus Intermezzo Deluxe en een rode Batavus Mambo Spirit. Ik vind het erg fijne fietsjes om op te rijden: naafdynamo, rollerbrakes, 7-speed shimano nexus versnellingsnaaf, hier en daar wat vering (die ik in de voorvork op stijf heb gedraaid) en een plaksetje en pomp meegeleverd.
Ik kon kiezen tussen nieuw met 20% korting, of tweedehands 3 jaar oud voor een paar tientjes minder. Ben dus maar voor nieuw gegaan, dan neem je de ellende van iemand anders ook niet mee.

Mijn eerste indruk is een stuk beter dan de paar jaar oude Gazelle fietsen uit dezelfde klasse van mijn ouders, maargoed, dat hoeft niks te zeggen, want die hebben nog nooit onderhoud gehad en mijn broertje misbruikt die dingen wel eens. Vooral dat laatste is slopend voor een fiets, toen ik 6 jaar terug een tweedehands pointer kocht voor 8 tientjes was dat ook een hele mooie fiets, maar 1 ritje van mijn broertje was al genoeg om dat ding totaal te verwoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door gambieter op 30-09-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07

-tom-562

Oliesjeik

Goh, speciaal je daarvoor helemaal aangemeld?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

_JGC_ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:30:
Heb een paar weken terug via familie twee fietsen gekocht, eentje voor mijn vriendin en eentje voor mezelf: Een zilvergrijze Batavus Intermezzo Deluxe en een rode Batavus Mambo Spirit. Ik vind het erg fijne fietsjes om op te rijden: naafdynamo, rollerbrakes, 7-speed shimano nexus versnellingsnaaf, hier en daar wat vering (die ik in de voorvork op stijf heb gedraaid) en een plaksetje en pomp meegeleverd.
Ik kon kiezen tussen nieuw met 20% korting, of tweedehands 3 jaar oud voor een paar tientjes minder. Ben dus maar voor nieuw gegaan, dan neem je de ellende van iemand anders ook niet mee.

Mijn eerste indruk is een stuk beter dan de paar jaar oude Gazelle fietsen uit dezelfde klasse van mijn ouders, maargoed, dat hoeft niks te zeggen, want die hebben nog nooit onderhoud gehad en mijn broertje misbruikt die dingen wel eens. Vooral dat laatste is slopend voor een fiets, toen ik 6 jaar terug een tweedehands pointer kocht voor 8 tientjes was dat ook een hele mooie fiets, maar 1 ritje van mijn broertje was al genoeg om dat ding totaal te verwoesten.
Er is inderdaad een kwaliteitsverschil tussen gazelle en batavus in het voordeel van batavus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:42

Tribits

Onkruid vergaat niet

epic_gram schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:09:
[...]

Er is inderdaad een kwaliteitsverschil tussen gazelle en batavus in het voordeel van batavus. 8)
Ik zou geen moeite doen om te reageren, dit is een vier jaar oud topic dat door iemand omhoog is gekickt. Waarschijnlijk is de nieuwe fiets van TS inmiddels alweer aan vervanging toe, maar dat is dan ook de enige plausibele reden om te reageren :P.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1