Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
Hallo,

Zoals de titel al doet vermoeden zou ik graag mijn processor willen upgraden.
Ik haal binnekort de AMD Radeon 6850 HD van Sapphire en zou rond dezelfde tijd ook graag mijn huidige processor willen upgraden, hebben jullie eventueel suggesties ?
Ik zat te kijken naar een AMD Phenom II X4 965 maar ik vraag me af of ik wel een verschil ga merken als ik die haal, ik wil er namelijk geen spijt van krijgen :P.

Mijn huidige systeem:
CPU: AMD Phenom II x4 810 4x 2,6 Ghz
Mobo: FOXCONN A7GM-S 2.0
Chipset: AMD 780G
RAM: 4GB DDR2
Videokaart: ATI Radeon 4770 HD --> Dit word een 6850 HD
PSU: 550 Watt Fatality

Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor games, internetten, msn, muziek en daarbij heb ik een hekel aan als die dingen traag gaan :P
Games zijn oa: Just Cause 2, Team Fortress 2, Left 4 Dead 2, Battlefield series, GTA IV, Supreme Commander FA.

- Dylan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Ik zou je huidige processor gewoon overklokken. De overstap naar een 965 ga je echt niet merken.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 22:43
Stop het geld in een SSD zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

het is zonde om een nieuwe processor te kopen want deze phenom is nog niet zo heel oud (volgens mij).. je kunt hem inderdaad gewoon een beetje overclocken.. naar 3 ghz.. bijvoorbeeld

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Dylan93
Bedankt voor de reacties, het probleem is dat ik hem al wel overklokt heb gehad op 3 Ghz maar het probleem was toen ook direct dat Cool 'n Quiet niet meer werkte waardoor de processor ook direct 10 graden warmer was, meer stroom gebruikte en niet meer terugklokte als die uit zn neus aan het vreten was.

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
Dylan93 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:02:
Bedankt voor de reacties, het probleem is dat ik hem al wel overklokt heb gehad op 3 Ghz maar het probleem was toen ook direct dat Cool 'n Quiet niet meer werkte waardoor de processor ook direct 10 graden warmer was, meer stroom gebruikte en niet meer terugklokte als die uit zn neus aan het vreten was.
dan heb je het dus ook niet goed gedaan. en je hebt waarschijnlijk ook geen aftermarket koeler er op zitten, dus serieus OC'en zal er ook wel niet in zitten. en veel verschil ga je niet merken tussen deze twee cpu's.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Harm30 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:10:
[...]

dan heb je het dus ook niet goed gedaan. en je hebt waarschijnlijk ook geen aftermarket koeler er op zitten, dus serieus OC'en zal er ook wel niet in zitten. en veel verschil ga je niet merken tussen deze twee cpu's.
Klopt ik heb er (nog) geen aftermarket koeler op zitten, maar dat van Cool 'n Quiet word overal tegen mij gezegd dat het uitgezet word omdat ik overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me herinner van alle overclock topics, is dat je ze eerst allemaal uitzet, zorgt dat het systeem stabiel draait, en dan daarna zulke functies weer aanzet. Je wilt namelijk niet dat bepaalde functies van je chipset de tests gaan verzieken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.