Probleem met harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 10:39
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn harde schijf. Als ik gegevens van of naar deze schijf wil kopieren krijg ik na een tijdje een fout bij het lezen of schrijven. Hierna heb ik hdtune geinstalleerd en bleek de harde schijf helemaal geen smart-info te hebben, wat die voorheen wel had. Toen heb ik quick error scan gedaan, deze gaf 0 errors aan. Toen ik echter een full error scan ging doen gaf hij bij iedere block een error aan. Zijn er tools die ervoor zorgen dat mijn harde schijf weer gaat werken, zoals write zeroes oid.? Of is mijn harde schijf stervende en moet ik deze aanmelden voor een RMA? Het betreft een WD2500KS welke ongeveer 3 jaar oud is.

PS. Wat mij wel opvalt is dat ik een jaar terug een WD3200AAKS gehad heb die na formatteren 100% bad sectors had en niet meer toegankelijk was. Formatteren lukte erna ook niet meer. Zou het misschien een slechte serie kunnen zijn? het zijn ongeveer dezelfde type harde schijven die rond dezelfde tijd aangeschaft zijn

iRacing Profiel

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan eenzelfde serie zijn met problemen ja. Ik zou eens kijken of er nog garantie op zit, WD geeft nog aardig lange garantie (zie hun website) en stuur hem dan op.
Heb je wel al een andere aansluiting op het moederbord geprobeerd en een andere sata kabel?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N