Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even zitten twijfelen of ik dit in Netwerken of Overige hardware zou plaatsen ivm het effect op mijn computer, maar ik begin toch maar hier.

Ik heb kort geleden een Sitecom 300N Wireless USB Adapter WL-352v3 gekocht voor mijn desktop, dit omdat er geen ruimte is om een kabel van de router naar de computer netjes weg te werken en een kabel dwars door mijn huis wil ik ook niet.

Ik heb netjes de drivers geïnstalleerd, volgens het bijgeleverde programma is de signaalsterkte 100% en wisselt de link quality tussen de 90% en 100%. Netjes ingelogd op het draadloze netwerk en het internet werkte.

Nu is het zo dat er erg vaak, met onregelmatige tussenpozen, de verbinding met het internet verdwijnt. Bij de signaalsterkte balken bij de draadloze verbinding in de system tray staat dan het gele error-driehoekje.

Ik heb de adapter eruit gehaald en er opnieuw ingedaan, dat werkte niet. Ook heb ik het apparaat in windows uit en ingeschakeld, ook dat deed niets.

Daarna heb ik geprobeerd mijn computer via start> shut down (of restart) af te sluiten of opnieuw op te starten (het is meerdere keren gebeurd, dus meerdere opties genomen daar). Hij geeft daarna aan dat windows aan het afsluiten is, maar hij blijft vervolgens hangen op "shutting down". Maakt niet uit of er 5 of 30 minuten gewacht wordt, hij blijft hangen. OS is trouwens Windows 7 Professional 64-bit.

En tsja, telkens op de harde manier de computer uitknallen is natuurlijk ook niets..

Ik heb al gegoogled op het typenummer in combinatie met wireless crash, en typenummer in combinatie met wireless error, maar daar vind ik niets dat relevant is aan mijn situatie. Ik vind dan meer dingen zoals vanaf het begin af aan geen netwerken zien en dergelijke. Misschien vind ik meer met andere zoekwoorden, maar ik kan er even geen meer bedenken die het probleem kunnen samenvatten.

Soms denk ik dat het aan mijn USB ligt, aangezien die wel vaker maf heeft gedaan met o.a. externe hdd's. Die kon hij dan nog wel zien, maar bestanden kopiëren/schrijven kon bijvoorbeeld niet meer, tot ik de computer opnieuw had opgestart. Dit probleem is alleen al een tijdje niet meer voorgekomen (ik denk met name omdat ik minder van mijn externe hdd gebruik ben gaan maken), dus ik kan me even niet voor de geest halen of het shutting down probleem toen ook speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Als het goed is kan je het meegeleverde programma ook achterwegen laten en enkel de driver installeren. Instellen vervolgens via de Windows interface. Ik heb al meerdere malen gehad dat de programma's van Sitecom voor dit soort problemen zorgen, al die troep verwijderen en enkel de driver installeren lost dit op.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:19:
Als het goed is kan je het meegeleverde programma ook achterwegen laten en enkel de driver installeren. Instellen vervolgens via de Windows interface. Ik heb al meerdere malen gehad dat de programma's van Sitecom voor dit soort problemen zorgen, al die troep verwijderen en enkel de driver installeren lost dit op.
Ik heb gisteren het Utility&Driver pakket geuninstalled en een Driver Only erop gezet.

Gisteravond heb ik er geen last meer van gehad, maar zojuist knalde hij er weer uit. Wederom bleef hij tijdens het afsluiten op Shutting down hangen.

Is er nog iets anders wat ik zou kunnen proberen en/of is er nog meer informatie nodig om hier een beter beeld van te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 23:29

RammY

Dát!

Heb je al in je logboeken gekeken of daar een specifieke melding naar voren komt?
Nieuwere drivers op website fabrikant?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De eerste driver die ik had gebruikt kwam van de Sitecom site af, daar kon ik alleen een Driver&Utility pakket vanaf halen. Ik moest sowieso een nieuwere driver hebben, anders kon hij niet verbinden met een beveiligd netwerk. Aangezien die dus ook problemen gaf en Rupie aanraadde om de extra software niet te gebruiken ben ik op zoek gegaan naar een DriverOnly, die gaf me die eerste avond van gebruik dus geen problemen, maar de volgende dag viel hij dus weer uit.

Ik heb net de logboeken doorgekeken en ik kan daar niets in vinden wat overeenkomt met de tijden dat hij eruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk de sitecom vervangen door een netgear, ook deze geeft hetzelfde probleem. De computer wordt opgestuurd ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows 7 zijn meestal helemaal geen drivers nodig. Werkt gewoon als je de Wifi-stick erin stopt. Tenmiste, bij mij wel. Heb Win 7 64-bit Ultimate en geen enkele driver hoeven installeren! En alles werkt gewoon goed. Ik heb zelfs de CD die bij mijn ASUS P7P hoort niet eens gebruikt. Geluid, beeld, netwerk, printer en alle USB-devices (USB-hub, webcam, wifi-stick) doen het gewoon. Ik krijg zelfs via Microsoft update nieuwe drivers voor Logitech devices binnen.
Pagina: 1