Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC start niet door, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn computer doet zich sinds kort een vaag probleem voor.

Computer Specs:
MoBo: Asus P5B-Deluxe
CPU: Intel Core 2 Duo E6400
GPU: Asus ENGTX 260
Ram: 2x1 Gb Corsair DDR2
PSU: Enermax ELT500AWT (500 Watt)

[/b]De geschiedenis:[b]
Sinds mijn computer op Win 7 64-bit draait gebeurde het af en toe dat die bij het opstarten op de BIOS POST bleef hangen of niet eens begon aan een Hardware check (lees: black screen).
Ook werd af en toe mijn 2e HDD niet herkend.
Nu heb ik gisteren, nadat mijn computer gewoon een uurtje draaide, een shutdown gedaan vanwege Win7 updates, na de reboot bleef het beeld weer op zwart. Je zag de monitor aan en uit gaan, maar er kwam maar geen beeld.

Ik heb het BIOS gereset (CMOS Battery er even uit gehaald). Nadat ik deze had teruggeplaatst is het probleem niet opgelost, integendeel er is juist een klein probleem bijgekomen,
Namelijk, na het indrukken van de power-button gaat de PC 1 sec aan dan uit en 3 sec later weer aan, en blijft dan ook aan.

Wat betreft het eerste en major problem: "De error beebs" (1lang 3 kort). Na ffe googlelen kwam ik hier op uit: (Support Site van ASUS)
1.4.2.2 Graphics card issue: Beep (1 long 3 short)
A. Clean the Golden Finger of graphics card
B. Clean the graphics card slots
C. Try to test the onboard graphics card if there is onboard VGA integrated
D. If convenience, please change different graphic cards to test again

Dit heb ik allemaal geporbeerd. Met een andere grafische kaart kwam ik op het zelfde Error Beebs uit.

Ik heb het volgende geprobeerd:
-RAM eruit, hier reageerd hij normaal op (lees: error beeps)
-Alles overige hardware losgekoppeld (DVD-brander, HDD's, ook van de voeding)
-Andere VGA kaart
-BIOS reset

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 12:41

tim427

Turbulence!

En als je een andere voeding probeerd?

Die voedingen willen soms nog wel gaan "slijten"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere voeding bij de hand helaas.
Iemand een andere suggestie?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Haal de PC eens van de stroom af. Hou de power-button 10 seconden ingedrukt. Daarna stroom weer aansluiten en kijken of ie opstart.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 16:51

World Citizen

FreeReef.nl

Als je pc nu na 1 sec uitvalt... En voorheen niet. Dan durf ik je te garanderen dat het een stroom probleem is.

Danwel de voeding, een kabel, een connector, kortsluiting van het mobo op de backplate, iets wat klem zit...enz.

Een andere voeding is stap 1 in mijn ogen. Tevens even alles uit je kast halen, en op je bureau testen. Zodat je zeker weet dat er geen kabel/ schroefje ergens klem zit.

Ook daagt me iets bij dat het 1 sec probleem bij mij ergens werd opgelost met het verwijderen van de atx/matx power plug gedurende 1 min.
Maar ik weet wel nog dat ik voor die pc geen oplossing heb gevonden alleen deze workaround

*edit, errrr ergens zou je videokaart toch ook wel invloed kunnen hebben. Ik Ou elke toekomstigge test 2 x doen , met eigen kaart en met een andere/onboard

[ Voor 11% gewijzigd door World Citizen op 17-11-2010 17:52 ]

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
@AzzKickah: Heb ik geprobeerd, maar er verandert helaas niets.

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 12:41

tim427

Turbulence!

Ik heb wel eens een keertje mee gemaakt dat de voeding te "resetten" valt, door de voeding aan te zetten zonder echt belasting.

Afbeeldingslocatie: http://attachments.techguy.org/attachments/26398d1071096013/atx-psu.gif
Hierbij moet je alle kables van je voeding los halen en pinnetje 13 en 14 verbinden.
Pagina: 1