Bij mijn computer doet zich sinds kort een vaag probleem voor.
Computer Specs:
MoBo: Asus P5B-Deluxe
CPU: Intel Core 2 Duo E6400
GPU: Asus ENGTX 260
Ram: 2x1 Gb Corsair DDR2
PSU: Enermax ELT500AWT (500 Watt)
[/b]De geschiedenis:[b]
Sinds mijn computer op Win 7 64-bit draait gebeurde het af en toe dat die bij het opstarten op de BIOS POST bleef hangen of niet eens begon aan een Hardware check (lees: black screen).
Ook werd af en toe mijn 2e HDD niet herkend.
Nu heb ik gisteren, nadat mijn computer gewoon een uurtje draaide, een shutdown gedaan vanwege Win7 updates, na de reboot bleef het beeld weer op zwart. Je zag de monitor aan en uit gaan, maar er kwam maar geen beeld.
Ik heb het BIOS gereset (CMOS Battery er even uit gehaald). Nadat ik deze had teruggeplaatst is het probleem niet opgelost, integendeel er is juist een klein probleem bijgekomen,
Namelijk, na het indrukken van de power-button gaat de PC 1 sec aan dan uit en 3 sec later weer aan, en blijft dan ook aan.
Wat betreft het eerste en major problem: "De error beebs" (1lang 3 kort). Na ffe googlelen kwam ik hier op uit: (Support Site van ASUS)
1.4.2.2 Graphics card issue: Beep (1 long 3 short)
A. Clean the Golden Finger of graphics card
B. Clean the graphics card slots
C. Try to test the onboard graphics card if there is onboard VGA integrated
D. If convenience, please change different graphic cards to test again
Dit heb ik allemaal geporbeerd. Met een andere grafische kaart kwam ik op het zelfde Error Beebs uit.
Ik heb het volgende geprobeerd:
-RAM eruit, hier reageerd hij normaal op (lees: error beeps)
-Alles overige hardware losgekoppeld (DVD-brander, HDD's, ook van de voeding)
-Andere VGA kaart
-BIOS reset
Computer Specs:
MoBo: Asus P5B-Deluxe
CPU: Intel Core 2 Duo E6400
GPU: Asus ENGTX 260
Ram: 2x1 Gb Corsair DDR2
PSU: Enermax ELT500AWT (500 Watt)
[/b]De geschiedenis:[b]
Sinds mijn computer op Win 7 64-bit draait gebeurde het af en toe dat die bij het opstarten op de BIOS POST bleef hangen of niet eens begon aan een Hardware check (lees: black screen).
Ook werd af en toe mijn 2e HDD niet herkend.
Nu heb ik gisteren, nadat mijn computer gewoon een uurtje draaide, een shutdown gedaan vanwege Win7 updates, na de reboot bleef het beeld weer op zwart. Je zag de monitor aan en uit gaan, maar er kwam maar geen beeld.
Ik heb het BIOS gereset (CMOS Battery er even uit gehaald). Nadat ik deze had teruggeplaatst is het probleem niet opgelost, integendeel er is juist een klein probleem bijgekomen,
Namelijk, na het indrukken van de power-button gaat de PC 1 sec aan dan uit en 3 sec later weer aan, en blijft dan ook aan.
Wat betreft het eerste en major problem: "De error beebs" (1lang 3 kort). Na ffe googlelen kwam ik hier op uit: (Support Site van ASUS)
1.4.2.2 Graphics card issue: Beep (1 long 3 short)
A. Clean the Golden Finger of graphics card
B. Clean the graphics card slots
C. Try to test the onboard graphics card if there is onboard VGA integrated
D. If convenience, please change different graphic cards to test again
Dit heb ik allemaal geporbeerd. Met een andere grafische kaart kwam ik op het zelfde Error Beebs uit.
Ik heb het volgende geprobeerd:
-RAM eruit, hier reageerd hij normaal op (lees: error beeps)
-Alles overige hardware losgekoppeld (DVD-brander, HDD's, ook van de voeding)
-Andere VGA kaart
-BIOS reset