Toon posts:

Problemen met Dual asus EAH5870 ddr5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, wie kan mij helpen met mijn setup van 2x asus EAH 5870 1GB DDR5

als ik de prestaties open in taakbeheer zie ik meteen al dat al mijn geheugen weg gevreten word,
ook kan ik bijna geen game meer draaien door een ultra traage pc.
ook heb ik dx setup gedaan zonder succes, nieuwste drivers ook geprobeerd.
kortom alles is laggy als de pest.

Mijn systeem is:
Win 7 home premium
Asus P7P55D s1156/ATX
3GB Kingston VR DDR3 1333MHz
Intel Quad Core i5 750
2X EAH5870 1GB DDR5
Recom Power Engine M600 ATX voeding

Alvast bedankt,

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11-2025
64 bit besturingssysteem? want het klinkt alsof je een 32 bit hebt en die kan maar ~3,5 GB adresseren waar ook nog de 2gb van je videokaarten en dergelijke afgaat.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
chipsetdrivers geinstalleerd? harde schijf toevallig op PIO modus?

tevens ben je het zoveelste slachtoffer van marketing, dit bord ondersteund wel CFX, maar werkt er niet mee, je 2e pci-e slot loopt maar op pci-e 1.1 x4.. en wordt tevens niet direct door de chipset aangestuurd maar door de SB.. hierdoor is de performance droevig. je zal nooit het maximale uit de kaarten halen in deze setup,

stap over op een bord welke pci-e 2.0 x8 op de beide sloten heeft in CFX situatie of verkoop je 2e kaart..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de chipset driver geinstalleerd, maar ik den dat het beter is om een nieuw mb aan te schaffen.

zou je mij ook een advies kunnen geven welk MB het beste met deze kaarten zamen werkt?
die ook compatible is met mijn i5.

bedankt voor de hulp.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
32bit OS maakt hiet niets uit je hebt namelijk maar 3 gb intern geheugen.
32bit kan niet meer als ongeveer 3,5gb adresseren dat wil niet zeggen dat de pc traag is met gamen.

gooi de videodrivers eens van het systeem en zet die er opnieuw op ook de catalist suite verwijderen!

heeft het ooit wel goed gewerkt?
je kunt eens per kaart gaan testen en per pci-e slot om te kijken of het probleem zich dan ook voor doet.
installeer hierbij wel opniew de drivers per test om daar geen problemen mee te veroorzaken.

eerlijk gezecht moet ik zeggen dat je voeding aan de krappe kant is voor deze setup
een 5870 kan in zijn eetje al 359 watt (met de rest erbij zie link) trekken
gooi daar nog eens 220watt op en je zit ongeveer wat je systeem verbruikt.

reviews: AMD laat ATI HD 5870 met DirectX 11 los

dus het zou me niet verbazen dat de voeding niet kan leveren waar het systeem om vraagd.

maar de test zoals hierboven beschreven kunnen nooit geen kwaat nartuurlijk

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31
dezejongeman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:12:
32bit OS maakt hiet niets uit je hebt namelijk maar 3 gb intern geheugen.
32bit kan niet meer als ongeveer 3,5gb adresseren dat wil niet zeggen dat de pc traag is met gamen.

gooi de videodrivers eens van het systeem en zet die er opnieuw op ook de catalist suite verwijderen!

heeft het ooit wel goed gewerkt?
je kunt eens per kaart gaan testen en per pci-e slot om te kijken of het probleem zich dan ook voor doet.
installeer hierbij wel opniew de drivers per test om daar geen problemen mee te veroorzaken.

eerlijk gezecht moet ik zeggen dat je voeding aan de krappe kant is voor deze setup
een 5870 kan in zijn eetje al 359 watt (met de rest erbij zie link) trekken
gooi daar nog eens 220watt op en je zit ongeveer wat je systeem verbruikt.

reviews: AMD laat ATI HD 5870 met DirectX 11 los

dus het zou me niet verbazen dat de voeding niet kan leveren waar het systeem om vraagd.

maar de test zoals hierboven beschreven kunnen nooit geen kwaat nartuurlijk
Als de voeding de 600 watt die opgegeven is ook ongeveer haalt (550 watt), en de hele setup is niet overclocked, dan moet het kunnen.

Wat een spelfouten: kwaad als kwaat, opnieuw als opniew, eentje als eetje, een slechte zinsopbouw en ik tel wel 0 hoofdletters

Over het geheugen: Volgens mij kan het BIOS gewoon maar 3.5 GB geheugen indexeren. Je telt dus al het geheugen bij elkaar op. RAM + videokaartgeheugen = meer dan 3.5 GB. Dan word ergens geheugen ongeindexeerd, dus onbruikbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door marcop23 op 17-11-2010 17:22 . Reden: Dan / Als foutje ]

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11-2025
marcop23 heeft gelijk

en het gene wat niet geadresseerd word is dan vaak je werk geheugen(zeg maar altijd)
vandaar mij vraag dus ook;)

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle hulp, ik ga zeker testen met die CRAP toch heb ik nog een vraag betreffende mijn geheugen bankjes.
In Windows word aangegeven bij geinstalleerd geheugen 3,00 GB (1,00 GB beschikbaar) hier begrijp ik eerlijk gezegt ook niks van namelijk in bios staat ook maar 1,00 GB aangegeven.

Oja wat betreft de voeding,Ik heb al een nieuwe besteld: Cooler Master 1000wat

TeTrA

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-01 12:16
lama

[ Voor 98% gewijzigd door P33R op 19-11-2010 14:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:03:
ik heb de chipset driver geinstalleerd, maar ik den dat het beter is om een nieuw mb aan te schaffen.
Sowieso, maar denken aan een nieuwe voeding zou ook niet verkeerd zijn.
Pagina: 1