Toon posts:

Welke is het beste...

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views

Verwijderd

Topicstarter
Nu is mijn oog op deze 2 machines gevallen, kunnen jukllie aangeven wat ik het beste kan doen?
Ik wil hem vooral gebruiken om te gamen en voor de adminstarie thuis etc...

Optie 1 is een Intel I7 met een andere grafiche kaart de HD6850 1 Gb:

CPU: Intel Core i7 870 4x2.93ghz QuadCore
-Optical: LG Dual Layer DVD brander 22x RAM Sata SH22NS
-Grafisch: ATi RADEON HD5450-1024Mb, DVI, VGA & HDMI (trippel screen)
-Voeding: Krachtige, Zuinige 1W & Stille 500W 25Db 12Cm voeding
-HDD: WD 1.5TB 1500Gb 64Mb 15EARS SataII harddisk
-Geheugen: Original Micron 8Gb DDR3 1600Mhz (uitbreidbaar tot 16Gb)
Voor e en optimale 8Gb ondersteuning is een 64Bit OS (windows) nodig.
-Mobo: ASUS P7H55-M Intel Chipset
-Gbit Lan / 1x PS2 / 8x USB 2.0 / 6x sata intern
-2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front
-7.1 Digital Sound (6x audio 3.5mm)/ Spdif / Digital in-out
-Afmeting behuizing: 17.5 cm x 43.5 cm x 45 cm
-1 jaar garantie op hardware

Optie 2 een Amd :

-CPU: AMD Phenom2 SixCore X6-1090T 3.2ghz (64bit en 32Bit)
-Optical: LG Dual Layer DVD brander 22x RAM GH22NS
-Grafisch: ATI-Radeon HD5870-1024Mb HDMI DVI Tripple screen
-Voeding: Krachtig e, Ultra Stille & zuinige 650W Realpower voeding
-Kast: Coolermaster Elite ATX midi Tower.
-HDD: SATAII 1TB (1000Gb) SEAGATE 7200rpm harddisk
-Moederbord: Asrock Full-ATX M3A770DE Crosffire ATi770 chipset
-Geheugen: Micron Elixir 8Gb pc12800 1600mhz gekoeld (dual channel)
-6x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front.
-Gbit 10/100/1000 Lan netwerk
-7.1 Digital Sound HDaudio (6x 3.5mm jack aansluiting en Digitaal)
-Crossfire X (2x PCI-E, mogelijk om een 2e VGA te plaatsen)
-3x PCI, 1x PCI-I
-5x Sata300 (raid), 1x E-Sata
-Afmeting behuizing: 18.8 cm x 42.8 cm x 48.4 cm
-1 jaar garantie

Heeft iemamand tips wat te doen? wat is het voordeel van de ene tegen de andere? AMD beter of Intel beter?

Of heeft iemand een beter idee voor -+800,-euro....????

Alvast bedankt. _/-\o_ _/-\o_

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Kijk ook naar een permanente backup oplossing. Ik zie maar 1 schijf zitten.... Dus die kapot administratie kapot :) En waarom 8Gig? 4Gig is voorlopig genoeg voor spellen en administratie :)

P.S. Kast mist bij het eerste systeem :) En ik zou een A merk voeding nemen. Nu is het een no name, en voor die paar tientjes...

[ Voor 25% gewijzigd door muppet99 op 17-11-2010 14:51 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:50:
Kijk ook naar een permanente backup oplossing. Ik zie maar 1 schijf zitten.... Dus die kapot administratie kapot :) En waarom 8Gig? 4Gig is voorlopig genoeg voor spellen en administratie :)

P.S. Kast mist bij het eerste systeem :) En ik zou een A merk voeding nemen. Nu is het een no name, en voor die paar tientjes...
heb je een voorbeeld van een gamesysteem in jouw ogen met een buget van 800euro?

En kan ik dan beter voor amd of intel keizen?

Thanks!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07

apt-get moo

Verwijderd

Topicstarter
ziet er leuk uit maar zijn deze sneller dan de systemen die ik heirboven gemeld heb?

kan ik nu beter voor een AMD kiezen of een INtel? Wat is beter (kwaliteit en voor de toekomst?)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan je zelf wel uitzoeken, dat is niet zo moeilijk. Genoeg review te vinden over videokaarten en processoren en genoeg vergelijkingssites te vinden die lijsten van processoren en videokaarten bijhouden gesorteerd op kracht.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 09:47

Theck88

If it's hard just KISS!

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:58:
[...]

ziet er leuk uit maar zijn deze sneller dan de systemen die ik heirboven gemeld heb?

kan ik nu beter voor een AMD kiezen of een INtel? Wat is beter (kwaliteit en voor de toekomst?)
In die BBG staat het beste systeem voor de beste prijs. Dus voor een budget van €800,- heb je niet beter als wat daar gemeld wordt.

Daarnaast kun je Google heel goed gebruiken om reviews, benchmarks etc op te zoeken van de verschillende componenten die jij op noemt.

Daarmee verrijk jij je eigen zelfkennis en wordt er snel een boel duidelijk.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:01:
Dat kan je zelf wel uitzoeken, dat is niet zo moeilijk. Genoeg review te vinden over videokaarten en processoren en genoeg vergelijkingssites te vinden die lijsten van processoren en videokaarten bijhouden gesorteerd op kracht.
Als iemadn het mij kan uitleggen vind ik iets makkelijker ben een grote leek op dit gebied!

Heb al veel nagezocht maar ik kan er niete cht iets wijzer van worden, de een zegt dat je voor het gamen beter amd kan nemen maar de ander spreekt dit juist weer tegen!!

Was gewoon benieuw welk bovengenoemd systeem beter bij mij zou passen!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Wat heb je zelf uitgevonden dan en wat snap je niet?
Je geeft aan gamen, maar welke resolutie, games en degelijke?

[ Voor 37% gewijzigd door Theck88 op 17-11-2010 16:10 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02 22:30
als ik kijk naar de specs denk ik dat de tweede sneller is, een HD5870 is namelijk sneller dan een HD6850 en de Cpu's zijn vrijwel gelijk waardig en allebij overkill.

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

sjaakwortel schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:12:
als ik kijk naar de specs denk ik dat de tweede sneller is, een HD5870 is namelijk sneller dan een HD6850 en de Cpu's zijn vrijwel gelijk waardig en allebij overkill.
De HD5870 is inderdaad sneller geheel correct.
Echter is de AMD CPU in mijn ogen geen 'overkill' gezien het feit dat deze future proof is deze dus lang mee kan gaan in het huidige systeem. Daarnaast is die CPU niet eens zo heel duur.

Met dat systeem moet je eerder de grafische kaart vervangen als je meer FPS nodig hebt. Games vragen immers meer GPU kracht dan CPU kracht.

Daarnaast is deze CPU wel overdreven voor de administratieve werkzaamheden, maar ook hier geld weer: hij is future proof.

Je kunt eventueel nog bezuinigen op je geheugen. 8GB is voor games en administratieve werkzaamheden niet nodig en wordt niet gebruikt. 4GB is voldoende. Daarnaast zou ik gaan voor een 1333mhz 2x2GB kit scheelt ook weer in prijs. Het verschil tussen 1600mhz en 1333mhz is verwaarloosbaar.

Ik zou zeggen neem Systeem 2
Goede CPU die voorbereidt is voor de toekomst en een goede snelle videokaart voor de huidige situatie.
Met die kaart draai je alle games met gemak op een hoge resulutie.

[ Voor 14% gewijzigd door Theck88 op 17-11-2010 16:21 ]

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2025

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Je kunt de CPU's en Videokaarten heel makkelijk vergelijken op http://www.tomshardware.com/
Ga bovenaan de pagina naar Charts en kies wat je wilt vergelijken, dan kan je het beste de 2010 chart openen en de videokaarten die je wilt vergelijken opzoeken. Scores staan achter de videokaart vernoemd, dit werkt het zelfde met de CPU's.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Verwijderd

Wahloh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:18:
Je kunt de CPU's en Videokaarten heel makkelijk vergelijken op http://www.tomshardware.com/
Liever niet, Tomshardware heeft zijn beste tijd wel gehad verkopen veel te veel onzin om nog serieus genomen te worden in mijn ogen..

Verwijderd

Zijn dit merkmachines of ga je aan zelfbouw doen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:32:
Zijn dit merkmachines of ga je aan zelfbouw doen?
het zijn 2 zelfbouwmachines die door de leverancier in elkaar zijn gezet!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Schijnbaar ben je wat ongeduldig, want dit is nu al de derde keer dat ik deze post van je lees, TS. Lees voor je verder gaat op dit forum Het algemeen beleid en daarna Best Buy Guide overzichtstopic.

Hoe dan ook: crossposten wordt niet gewaardeerd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.