Pc met 9 beeldschermen??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden van Tweakers.
Ik ben voor mijn stage opdracht een beetje op zoek naar een goede oplossing om 1 computer op 9 beeldschermen te krijgen zodat je een soort van mega-scherm krijgt van 3 bij 3 monitoren.
ik heb nu al een pc samen gesteld (Intel pentium 4 3,00GHz, 1GB werkgeheugen en 3 videokaarten: 1 radeon en 2 van Nvidia) maar dat is ook niet een pracht opstelling en zo hoort het ook niet maar dit was mijn eerste optie om te proberen.

Ik ben al een beetje door mijn stad geweest en wat rond te vragen bij de locale computer winkels zoals mycom, en norrod waar ik een suggestie kreeg over een kastje van NVidia maar ik kan het zelf nergens vinden. Nou ben ik in de veronderstelling dat zo'n kastje ook wel wat zal kosten.

zijn er hier nog mensen die enig idee hebben hoe en waarmee ik dit idee kan realiseren?

met vriendelijke groet,
rick (ICT newbie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Het maximale wat tot nu toe kan is 6 met Eyefinity.
Is al een paar keer nieuws over geweest op FP: http://tweakers.net/archi...keyword=eyefinity&x=0&y=0
Misschien dat Nvidia inmiddels ook die functie al heeft, maar daar heb ik geen idee van. (Ati fan)

[ Voor 24% gewijzigd door JohnVanZetten op 17-11-2010 14:48 ]

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van een videokaart (of 2) met in totaal 3 outputs, waar je vervolgens een Matrox triplehead aanprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ati heeft Eyefinity, NVidia heeft de Quadro NVS oplossingen, en Matrox heeft weer andere mogelijkheden. Me dunkt heb je daar voorlopig genoeg leesvoer mee. ;)

Wat voor eisen heb je eigenlijk nog meer?
  • Resolutie
  • Type aansluiting
  • Waar wordt het toegepast?

[ Voor 30% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-11-2010 14:52 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 20:20
"Goedkope oplossing" ahum

Zorg voor drie ATI Radeon™ HD 5750 kaarten. Elke kaart kan 3 beeldschermen aansturen waarvan er minimaal 1 displayport moet ondersteunen.
Zorg wel voor een moederbord met 3 pci-e poorten. De software van amd radeon zorgt voor perfecte weergave en scaling over deze 9 schermen.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Al gezocht naar USB monitors ?

Het ligt een beetje aan de toepassing, wil je over negen schermen gaan gamen (of andere zwaardere grafische toepassing), of alleen informatie weergeven?

[ Voor 50% gewijzigd door De_Koele_Man op 17-11-2010 15:11 ]

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zoek eens naar "eyefinity 9 duniek" op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x: pricewatch: Club3D CGAX-5452YLDP Eyefinity Edition

heb je wel minimaal 3 schermen met displayport nodig, een goedkope convertor gaat NIET werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De_Koele_Man schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:50:
Al gezocht naar USB monitors ?

Het ligt een beetje aan de toepassing, wil je over negen schermen gaan gamen (of andere zwaardere grafische toepassing), of alleen informatie weergeven?
nou het is dus een project voor op mijn stage.
het scherm(de 9 schermen) zal dan gebruikt worden om presentaties en projecten op te demonstreren.
het hoeft dus niet zo soepel te kunnen lopen dat ik de allernieuwste games kan spelen.
en het nadeel is dat het zo low-budget moet zijn als het maar kan.
dus om het te verwerkelijken gebruik ik op dit moment allemaal out-of-date hardware(pentium 4 spul)
nou werkt dat natuurlijk heel goed daarvoor maar ik mis natuurlijk de wijsheid om er een spectaculair iets van te maken.
en daarbij dat ik er lang geen 9 beeldschermen aan krijg met die zooi xD

nou zitten er ook op alle 3 de videokaarten s-vid uitgangen, maar ik weet niet of dat ook te gebruiken is...?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten

JohnVanZetten

Man on the run!

Low budget EN 9 schermen is al niet te combineren.

En met DirectX11 kun je er echt maximaal 6 aansturen, dus die 9 gaan ze niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

killercow

eth0

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:08:
[...]

het scherm(de 9 schermen) zal dan gebruikt worden om presentaties en projecten op te demonstreren.
het hoeft dus niet zo soepel te kunnen lopen dat ik de allernieuwste games kan spelen.
en het nadeel is dat het zo low-budget moet zijn als het maar kan.
dus om het te verwerkelijken gebruik ik op dit moment allemaal out-of-date hardware(pentium 4 spul)
nou werkt dat natuurlijk heel goed daarvoor maar ik mis natuurlijk de wijsheid om er een spectaculair iets van te maken.
en daarbij dat ik er lang geen 9 beeldschermen aan krijg met die zooi xD
Laat ze een beamer kopen, please

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 21:47
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:08:
[...]

Is een beamer niet een beter idee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:52:
3x: pricewatch: Club3D CGAX-5452YLDP Eyefinity Edition

heb je wel minimaal 3 schermen met displayport nodig, een goedkope convertor gaat NIET werken.
Jawel, deze bijv: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

3x bovenstaande kaart, met een Athlon II en 2GB ram zou fatsoenlijk presentaties ect moeten kunnen geven. Maar waarom 9 schermen als 1 beeld? Is een beamer niet veel mooier? Heb je ook geen rare strepen. En ik neem niet aan dat je 9 schermen wilt om een super resolutie te krijgen alleen maar voor presentaties 8)7 .

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 17-11-2010 16:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk kan een beamer ook, maar daar hebben we al genoeg van.
en het gaat hierbij om een opdracht van school- die helemaal zelf bedacht moet worden door de student(ik dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

"Helemaal zelf bedacht moet worden door de student."

Eigenlijk mogen we je hier dus niet helpen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zeg eens wat meer over die opdracht dan, want 9 schermen is niet de beste oplossing en tevens teringduur. Dat lijkt me vast geen goede invulling van een opdracht? Je leert er iig ook weinig van, want je zult voor een zelfbedachte stageopdracht die schermen en PC echt niet aan mogen schaffen. Wat zijn de eisen van je school, wat heb je zelf als opdracht bedacht en wat zijn de randvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:14:
en het gaat hierbij om een opdracht van school- die helemaal zelf bedacht moet worden door de student(ik dus).
Welk (virtueel) budget is hier aan gebonden? Welke schermen moeten er gebruikt gaan worden?

Toch info welke je opdrachtgever moet geven/rekening mee moet houden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:14:
Dus omdat je hem zelf moet maken heb je maar de hulp van GoT ingeschakeld. ;)

@toppic: Een "goedkope" oplossing die ik kan bedenken is het gebruik van een x.org server die zijn beeld dan naar enkele clients stuurt die op hun beurt schermen aansturen. Is wel niet meteen de makkelijkste oplossing (lees: mij zou het niet lukken)

(Desondanks is een beamer een veel efficiëntere en economischer oplossing)

[ Voor 5% gewijzigd door IStealYourGun op 17-11-2010 16:24 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Dan lijkt me dat je wel wat dieper onderzoek mag gaan doen met de oplossingen die hierboven gegeven zijn. Een ander alternatief kan zijn met 5 dualhead kaarten gaan spelen onder linux o.i.d. Misschien dat er ook programma's zijn die dit onder windows kunnen, maar als het een soort stage/minor opdracht is, lijkt me dat je nog wel even de tijd hebt om te kijken wat je met je huidige speelgoed kan doen

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
twiFight schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:20:
Zeg eens wat meer over die opdracht dan, want 9 schermen is niet de beste oplossing en tevens teringduur. Dat lijkt me vast geen goede invulling van een opdracht? Je leert er iig ook weinig van, want je zult voor een zelfbedachte stageopdracht die schermen en PC echt niet aan mogen schaffen. Wat zijn de eisen van je school, wat heb je zelf als opdracht bedacht en wat zijn de randvoorwaarden?
Inderdaad wat is de toepassing, speelt de resolutie in dit verhaal een rol of gaat het enkel om het formaat ?
Gaat het om het formaat kan je ook 1 beamer pakken nadeel hiervan is wel dat je moet verduisteren.

En anders is een plasma/lcd van 60 inch een goedkopere/makkelijkere optie.
Window beheer kan je dan eventueel nog oplossen doormiddel van software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk weet ik nog helemaal niets wat ik kan doen qua opdracht.
ik kwam op het idee toen ik een mislukt project zag van een vorig stagiair met 6 beeldschermen.
toenertijd werkte het niet, maar toen ik het opnieuw inelkaar zetten bleek het goed te werken.
en toen kwam ik op het idee om een speciaal scherm van 9 beeldschermen te maken.
verder heb ik er geen ideeën bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:54
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:25:
ik kwam op het idee toen ik een mislukt project zag van een vorig stagiair met 6 beeldschermen.
toenertijd werkte het niet, maar toen ik het opnieuw inelkaar zetten bleek het goed te werken.
en toen kwam ik op het idee om een speciaal scherm van 9 beeldschermen te maken.
Dan zou ik me maar eens gaan inlezen als ik jou was! je hebt geen idee hoe het moet, dus vraag je 't hier maar? Als je nu al geen idee hebt, gaat 't je ook niet zomaar lukken heb ik 't idee. Verder zijn hierboven idëeen aangedragen, maar op geen enkele vraag/idee ga je eigenlijk in. Je doet ICT neem ik aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten

JohnVanZetten

Man on the run!

Wat bied je school aan dan?
Moet je een project uitvoeren of iets dergelijks?
Misschien dat we je een paar handreikingen kunnen doen als we iets meer van je opdracht weten?
School stuurt je niet weg van: Verzin zelf maar een opdracht. Ze geven altijd een stagegids oid waar e.e.a. in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:25:
6 Schermen is geen punt, dat is 1, eyefinity 6 kaart en klaar is kees. 9 schermen worden volgensmij in een Windows omgeving niet eens ondersteund met de officiele drivers.. En bedrijven stappen over het algemeen NIET graag over op onofficiele zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JohnVanZetten schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:29:
Wat bied je school aan dan?
Moet je een project uitvoeren of iets dergelijks?
Misschien dat we je een paar handreikingen kunnen doen als we iets meer van je opdracht weten?
School stuurt je niet weg van: Verzin zelf maar een opdracht. Ze geven altijd een stagegids oid waar e.e.a. in staat.
mijn school bied mij de ruimte aan om zelf met een idee te komen, en zoals je al zei kreeg ik een studiegids mee.. waar geen voorwaarden of wat dan ook instaan..
dus eigenlijk sturen ze me wel weg met het idee van: Verzin zelf maar wat.
ik moet dus iets nuttigs vinden voor mijn stageplaats (een pop academie), iets wat ze nog niet hebben en ze voor een tijd kunnen gebruiken.
bij de leraren heb ik al vragen gesteld maar die zeggen wederom: Verzin zelf maar wat
ik wil jullie bedanken voor de info en ik ga weer verder denken over wat mijn stageplaats kan gebruiken
mvg, Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Laatst online: 15-12-2024
Hopelijk kennen ze op jouw school hoofdletters wél, in tegenstelling tot een kwalitatieve leeromgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik (we?) wil best helpen, maar zonder een opdracht valt er ook niet veel uit te zoeken, want dan weet je uberhaupt niet waar je aan moet voldoen. Eisen en randvoorwaarden kun je prima zelf stellen. Bedenk ten eerste eens goed wat je wilt. Wil je per sé 9 schermen? Wil je gewoon een heel groot beeld? Wil je een scherp beeld? Wat stel je jezelf als budgetlimiet? Wat is je doelgroep? Welke performance heb je nodig? Etc etc. Als je die dingen voor jezelf op papier en duidelijk hebt dan kun je gaan kijken wat je opties zijn. Enkele opties zullen gelijk al afvallen of gewoon niet logisch zijn en met de overgebleven opties ga je (onder)zoeken. En als je daarna vragen hebt dan kun je prima hier terecht. Je moet eerst een doel hebben, daarna pas een oplossing zoeken. Dat doel kun je prima zelf bedenken, dat is wat je leraren bedoelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Laatst online: 15-12-2024
Maar het is toch veel gemakkelijker om 'jullie' (wilde ons zeggen maar ik ben geen papegaai) wat te laten uitwerken en Googlen? Je zou toch zelf een opdracht mogen verzinnen en hierbij dan duidelijk nadenken wat je voor opdracht wil doen dan ook nog eens zelf onderzoek doen!? Da's toch van de gekke! Dit is veel gemakkelijker joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
of je moet zo iets nemen: http://www.samsung.com/nl...type=prd_detail&returnurl
Dit zijn er alleen 6,
Misschien die er van 3 erbij. Weet alleen niet of dat kan 8)7

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:43:
. 3 videokaarten: 1 radeon en 2 van Nvidia) maar dat is ook niet een pracht opstelling en zo hoort het ook niet maar dit was mijn eerste optie om te proberen.
mixen van videokaart merken levert je al een handicap op. Probeer in dat geval eens standaard (super vga) windows drivers.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 08:58
http://www.seamlessdisplays.nl/index.htm, staan ook gelijk prijzen

maar daar kun je op school niet mee aankomen of wel?

maar ff serieus.... vroegah hadden ze dit ook bij TopPop en Countdown, daar noemden ze dit een vidiwall...
misschien kun je daar eens op googlen

[ Voor 47% gewijzigd door Sjakskus op 17-11-2010 18:53 . Reden: tip toegevoegd ]

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31
wat dacht je van 1 dualhead agp kaartje en dan 3x pci dualhead en 1x een single pci kaartje.

Daarmee zit je aan 9 monitors, wij hebben dit voor school ook een keer moeten draaien alleen hadden wij de mazzel dat we 1x agp en 6x pci hadden dus 7 schermen. Dit met allemaal s3 trio's

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
jasper623 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:35:
of je moet zo iets nemen: http://www.samsung.com/nl...type=prd_detail&returnurl
Dit zijn er alleen 6,
Misschien die er van 3 erbij. Weet alleen niet of dat kan 8)7
Laat maar, dit kan niet

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Verwijderd

Je ziet vaak in winkels (bijvoorbeeld de sting) dat er 9 tv schermen worden gebruikt. Ik ben wel benieuwd hoe dit gedaan word?

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:05:
Je ziet vaak in winkels (bijvoorbeeld de sting) dat er 9 tv schermen worden gebruikt. Ik ben wel benieuwd hoe dit gedaan word?
Dat zijn gekloonde beelden, dat is maar een kwestie van een splitter er tussen te rammen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:39:
[...]

Dat zijn gekloonde beelden, dat is maar een kwestie van een splitter er tussen te rammen.
Ik bedoel niet dat op alle 9 schermen het zelfde te zien is. 9 tv's als 1 beeld. Dit zou dan toch ook met pc schermen kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:01

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:26:
[...]

Ik bedoel niet dat op alle 9 schermen het zelfde te zien is. 9 tv's als 1 beeld. Dit zou dan toch ook met pc schermen kunnen?
Is andere techniek die niet toepasbaar is op een PC zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:26:
[...]

Daar worden TripleHeads2go gebruikt. Die dingen zijn reteduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

Dus eigenlijk is er helemaal geen vraag bij die academie zelf? Hoe betalen ze dit? is hier budget voor?

[ Voor 7% gewijzigd door Nikeo op 19-11-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Idd, nogmaals: Wat is het budget..

voor 6 schermen kan je een PC van 500 euro kopen (1 Eyefinity6 kaart en verder een simpele dual core met 4GB ram ofzo).

En dan natuurlijk 6 schermen erbij welke alle 6 Displayports hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
D4NG3R schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:12:
[...]

Daar worden TripleHeads2go gebruikt. Die dingen zijn reteduur...
Sterker nog meestal zit daar een stukje dedicated hardware tussen wat een grote resolutie opbreekt in 9 kleinere.

Eventueel met nog wat upscaling erin.

[ Voor 6% gewijzigd door TRAXION op 19-11-2010 17:45 ]

Pagina: 1