Website vanuit eigen netwerk niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van een SBS 2008 welke verder na behoren werkt kan er vanaf de clients niet meer de eigen website van het bedrijf opgehaald worden.
De bedrijfsnaam is bij het configureren van SBS opgegeven als domeinnaam dus het zal hier neem ik aan mee te maken hebben. Moet dit in de dns gewijzigd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Je kan in de dns op de server een A record aanmaken. www.bedrijfsnaam.tld met het IP van de webserver waar de site op staat.

Dan moeten gebruikers wel altijd www voor je site zetten. Daarom gebruik ik altijd voor de interne dns bedrijfsnaam.local.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor je reactie!

Dus gewoon een A record aanmaken welke verwijst naar de ip van de website.
Maar dan kan ik gewoon de volledige bedrijfnaam opgeven hier toch www.bedrijfsnaam.nl ipv tld?

Of zou het handiger zijn de wizard internetadres opnieuw te draaien met bedrijfsnaam.local?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:07:
Ok bedankt voor je reactie!

Dus gewoon een A record aanmaken welke verwijst naar de ip van de website.
Maar dan kan ik gewoon de volledige bedrijfnaam opgeven hier toch www.bedrijfsnaam.nl ipv tld?

Of zou het handiger zijn de wizard internetadres opnieuw te draaien met bedrijfsnaam.local?
Dus je interne DNS naam is [bedrijfsnaam].nl?
Waarom is hiervoor gekozen?
Ga je zelf DNS "naar buiten toe" draaien?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee intern is gewoon bedrijfnaam.local de domeinnaam die bij de wizard internetadres instellen is gebruikt is bedrijfsnaam.nl Een nieuwe A-record van de bedrijfsnaam.nl welke verwijst naar het ip van de site zoud us voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:07:
Ietwat off topic, maar TLD staat voor Top Level Domain, oftewel .com, .nl, .net etc.
Net zoals LzpAppel jullie bedrijfsnaam/domeinnaam niet wist en daar maar 'bedrijfsnaam' voor gebruikte ;)
Dus ja, als jullie een .nl-domein hebben gebruik je .nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus even voor de goede orde :)
Ik ga naar de DNS hier naar bedrijfsnaam.local en maar hier het A record aan met de naam bedrijfsnaam.nl en het ip wat naar de webserver verwijst, DNS restarten en dan zou het moeten werken?
Pagina: 1