Toon posts:

Speaker set voor LCD TV (geen surround set)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort hoop ik een LCD scherm te ontvangen.
Ik wil daarbij wat betere speakers. Ik wil geen surround set. Ik zoek 2 speakers naast de TV en een subwoofer, of een bass speaker.
Is dit te koop? en zijn er ervaringen mee. Of zijn 2 speakers met wat bass voldoende voor een goede audio weergave?

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 13:46
Loop een willekeurige Mediamarkt, BCC, Krefel etc etc in en je hebt 100den mogelijkheden met wat jij vraagt. Heb je uberhaupt al eens in een winkel of op internet gekeken om te kijken wat je mooi vind / aanspreekt? :)

there's no tweak without the tweaker

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 10:52
Met twee goede zuilspeakers heb je geen losse subwoofer nodig voor een goede filmervaring. Zoals eerder genoemd, gewoon een (speciaal)zaak binnenlopen, en wat gaan luisteren.

Houd er wel rekening mee dat je voor externe speakers ook een versterker nodig zult hebben.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat was ik vergeten. Ik wil geen versterker. Dus actieve speakers. Is een game audio set ook geschikt voor tv? p.s. ik ga snel naar mediamarkt. Al heb ik meer vertrouwen in jullie kennis....

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Actieve speakers is ook mogelijk. Alleen heb je dan maar twee mogelijkheden: of je neemt studiomonitoren of je gaat voor een pc-setje. Voordeel van studiomonitoren is dat het geluid een stuk realistischer is, maar een subwoofer zal je er niet snel bij vinden. Bij een pc audio set kan je dat wel hebben (Logitech Z-2300 bijvoorbeeld), maar kwalitatief is dat toch weer een stuk minder.

Let wel dat de te kopen TV dan een audio uitgang heeft die aan te sluiten is op de speakers. Nu heeft 99% van de TV's dat wel, maar er zijn nog steeds wat modellen die geen audio uitgang hebben. Of alleen een digitale uitgang waar je dus niet zomaar een analoge set op aan kan sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41

Verwijderd

http://www.besthomecinema...48-zomeractie-p-1064.html

Kijk daar eens, fatsoenlijke zuilen, aktief!

• Audio2010
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03-2021
Dit is een mooie set. :9

http://www.hifi123.nl/AVI...r-versterker-p-16184.html

Ik ben zelf ook aan het overwegen om dit aan te schaffen maar moet eerst nog verder sparen.
Een prima geluid.

Ron
Pagina: 1