Bediening HTPC / TV / Stereo in kast en toch muziek zonderTV

Pagina: 1
Acties:

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben op zoek naar een totaal oplossing voor mijn media. Ik heb al gekozen voor een HTPC met Windows7 (nog niet aangeschaft), maar ik ben er nog niet uit hoe ik dit nu het beste kan bedienen. Ik wil eigenlijk maar een afstandsbediening, maar ik wil daarnaast niet de tv aan moeten doen als ik muziek wil uitzoeken en luisteren.

Ik zat te kijken naar de Ipad of Ipod voor de bediening van het HTPC, maar deze kan volgens mij niet de stereo en tv aan en uitzetten, wel kan ik dan door de muziek scrollen zonder de tv aan te zetten. Als ik kijk naar de Logitech harmonie 1100 kan ik wel alle apparatuur en de HTPC bedienen, maar kan ik niet door muziek bladeren zonder de tv aan te zetten.

Het enige alternatief dat ik kan bedenken is een HTPC met touchscreen, maar dit betekend dat ik de HTPC in het zicht moet zetten en deze niet in de kast kan.

Heeft iemand nog een ander alternatief?

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:20
ooit had microsoft een AB met beeldscherm die kon communiceren met de PC. Project is echter nooit echt wat geworden. Ik kan even niets meer vinden op I-net. Kom er op terug

http://www.ricavision.com/sideshow.html

[ Voor 11% gewijzigd door screamhouse op 17-11-2010 11:10 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
koengi schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:09:
ooit had microsoft een AB met beeldscherm die kon communiceren met de PC. Project is echter nooit echt wat geworden. Ik kan even niets meer vinden op I-net. Kom er op terug

http://www.ricavision.com/sideshow.html
Philips heeft ook zoiets...

http://www.pronto.philips...le_Room_Solution/TSU9200/
http://www.pronto.philips...le_Room_Solution/PCX9200/

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:20
wow 399 euro.....

• RustyTank
Philips heeft ook zoiets...

http://www.pronto.philips...le_Room_Solution/TSU9200/
http://www.pronto.philips...le_Room_Solution/PCX9200/
[/quote]

Dit lijkt in de buurt te komen alleen kan ik hier niet Windows MCE mee bedienen. :(

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
datasheet even openen:

Music, mood and ambiance
•Compatible with Media Center Edition, WMP10-11, iTunes 6-7

Dus je zal er wel je MCE mee kunnen bedienen.

[ Voor 17% gewijzigd door muppet99 op 17-11-2010 11:39 ]

Carpe Diem

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:57
Misschien dat je op je HTPC een IR zender kan aansluiten. Zorgen dat je bij bepaalde handelingen dus ook een IR commando uitzend. Dan zou je met je ipod/ipad/android telefoon of iets dergelijks een aardig eind moeten komen (denk ik).

• RustyTank
muppet99 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:38:
datasheet even openen:

Music, mood and ambiance
•Compatible with Media Center Edition, WMP10-11, iTunes 6-7

Dus je zal er wel je MCE mee kunnen bedienen.
Klopt bij die PC variant kan dat wel, maar kan je weer niet op het lcd van de AB door je muziek bladeren.....

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23
Ik werk zelf met een HTPC met Win 7 en XBMC. XBMC staat gewoon altijd aan en de HTPC wordt voor naast het afspelen van media ook gebruikt om bestanden te sharen als fileserver. Dus die staat ook altijd aan.

Voor de afstandsbediening voor xbmc gebruik ik een 2e hands ipod touch die voor dit doel aangeschaft is zodat mijn vriendin ook de radio/muziek/films kan bedienen. De tv hoeft dus niet aan, aangezien ik op de ipod touch gewoon door mijn verzameling kan browsen en bedienen :)

What a fine day for Science! | Specs

• RustyTank
Harmsen schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:00:
Ik werk zelf met een HTPC met Win 7 en XBMC. XBMC staat gewoon altijd aan en de HTPC wordt voor naast het afspelen van media ook gebruikt om bestanden te sharen als fileserver. Dus die staat ook altijd aan.

Voor de afstandsbediening voor xbmc gebruik ik een 2e hands ipod touch die voor dit doel aangeschaft is zodat mijn vriendin ook de radio/muziek/films kan bedienen. De tv hoeft dus niet aan, aangezien ik op de ipod touch gewoon door mijn verzameling kan browsen en bedienen :)
Maar met de Ipod touch kan je toch niet je tv en receiver aanzetten als je bijvoorbeeld tv of een film wil kijken?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
RustyTank schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:54:
[...]

Klopt bij die PC variant kan dat wel, maar kan je weer niet op het lcd van de AB door je muziek bladeren.....
"De PC variant"?

Die PCX9200 is het USB-ontvangertje dat je dient te gebruiken met die TSU9200 toch?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23
RustyTank schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:03:
[...]

Maar met de Ipod touch kan je toch niet je tv en receiver aanzetten als je bijvoorbeeld tv of een film wil kijken?
Ik heb geen receiver, ik gebruik een Logitech Z5400 set die altijd aanstaat. Radio wordt verzorgd door XBMC dus ik zag geen noodzaak voor een receiver. De televisie kan je idd niet aanzetten via de Ipod, maar goed om normaal tv te kijken heb ik ook de afstandsbediening van de televisie nodig dus die ligt toch in de buurt. Het zou via een IR blaster of Logitech Harmony nog wel mogelijk zijn om alles via 1 afstandsbediening te gaan doen.

Deze setup werkt voor mij en mn vriendin prima, maar kan me voorstellen dat er in jou ogen nog wat mist e.d.

What a fine day for Science! | Specs

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:59
Touchscreen als 2e monitor aan de buitenkant lijkt me vooralsnog de enige optie. Of een Ipod touch met remote app.

In alle gevallen is het momenteel allemaal houtjetouwtje als je kijkt naar mediacenters etc.

Je moet altijd concessies doen. Windows MCE heeft zo zijn problemen. Linux mediacenter en de Macversies ook, waarbij de windowsvarianten momenteel imo het makkelijkst te configureren zijn.

De kosten die er mee gemoeid zijn zijn mij het momenteel niet waard.

Ik heb nu voor een popcorn hour c200 gekozen met blu-ray, die mooi bovenop mijn Marantz NR-1501 kan. Dat en een Humax 5050 en ik heb vooralsnog alles wat ik wil. Die Popcorn kun je muziek browsen met schermpje en met een iphone of android toestel, kun je hem remote bedienen. (Itunes heeft hier imo wel weer de mooiste oplossing voor)

Hop,hop,hop!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 22:00
basset schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:43:
Touchscreen als 2e monitor aan de buitenkant lijkt me vooralsnog de enige optie. Of een Ipod touch met remote app.

In alle gevallen is het momenteel allemaal houtjetouwtje als je kijkt naar mediacenters etc.

Je moet altijd concessies doen. Windows MCE heeft zo zijn problemen. Linux mediacenter en de Macversies ook, waarbij de windowsvarianten momenteel imo het makkelijkst te configureren zijn.

De kosten die er mee gemoeid zijn zijn mij het momenteel niet waard.

Ik heb nu voor een popcorn hour c200 gekozen met blu-ray, die mooi bovenop mijn Marantz NR-1501 kan. Dat en een Humax 5050 en ik heb vooralsnog alles wat ik wil. Die Popcorn kun je muziek browsen met schermpje en met een iphone of android toestel, kun je hem remote bedienen. (Itunes heeft hier imo wel weer de mooiste oplossing voor)
Ik ga ooit nog een keer het huis uit... Dus ik ben ook aan het zoeken.

Wat momenteel op mijn lijstje staat is gewoon een lichte HTPC voor een zachte prijs die wel gewoon FullHD kan afspelen ( pricewatch: MSI Wind Box DE500 ) en om muziek af te spelen een Logitech Squeezbox Duet ( pricewatch: Logitech Squeezebox Duet ) en die beide aangesloten op een Z5500 setje.

Volgens mij heb ik dan voor mij doen een relatief goedkope maar toch alles omvattende media oplossing...

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Leesvoer en meer leesvoer waarom dit niet makkelijk is (tv/amp aanzetten via de HTPC).

[ Voor 38% gewijzigd door Dreamvoid op 18-11-2010 22:17 ]

Pagina: 1