Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Hallo,

Ik ga aankomende tijd op zoek naar een HDD/DVD-recorder. Zoals iedereen wel zal weten kun je hier mee digitaal programma's opnemen. Nu wonen wij (helaas op dit gebied) in het buitengebied. En zal er de beperkte optie zijn dat wat je wilt opnemen dat je dat ook moet kijken (Canaal Digitaal). Dat zal helaas niet anders zijn, en daar is dan ook geen oplossing voor.

Een probleem met de aansluiting van de tv zal er niet zijn, gezien we binnenkort een nieuwe aanschaffen. Ik weet verder niet of er verschil inzit dat je nu maar 1 zender op kunt nemen en in de toekomst als ik verhuis naar het dorp/stad dat je dan meerdere op wilt nemen.

Nu is mijn vraag waar moet ik opletten met het aanschaffen van een HDD/DVD-recorder?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gynnad
  • Nu online
Gynnad schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:48:
Hallo,

Ik ga aankomende tijd op zoek naar een HDD/DVD-recorder. Zoals iedereen wel zal weten kun je hier mee digitaal programma's opnemen. Nu wonen wij (helaas op dit gebied) in het buitengebied. En zal er de beperkte optie zijn dat wat je wilt opnemen dat je dat ook moet kijken (Canaal Digitaal). Dat zal helaas niet anders zijn, en daar is dan ook geen oplossing voor.

Een probleem met de aansluiting van de tv zal er niet zijn, gezien we binnenkort een nieuwe aanschaffen. Ik weet verder niet of er verschil inzit dat je nu maar 1 zender op kunt nemen en in de toekomst als ik verhuis naar het dorp/stad dat je dan meerdere op wilt nemen.

Nu is mijn vraag waar moet ik opletten met het aanschaffen van een HDD/DVD-recorder?
Na wat rond te hebben gesnuffeld, moet het blijkbaar ook mogelijk zijn om een Multimedia HDD Recorder te kopen. Dus dat je zowel al je multimedia op kunt nemen maar dat je ook gewoon programma's vanaf de tv op kunt nemen. Helaas vind ik het zelf nogal lastig om te zoeken wat de beste merken zijn en waar je exact op moet letten omdat ik helemaal niet thuis ben in dit gebied. Hopelijk kan iemand van jullie mij hiermee helpen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
Ik denk dat het slimmer is voor een betere sattelietontvanger te kijken waarbij je meerdere programma's kunt opnemen en afspelen. Een Dreambox is hier een (onofficieel) voorbeeld van.

• Gynnad
  • Nu online
alex3305 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:20:
Ik denk dat het slimmer is voor een betere sattelietontvanger te kijken waarbij je meerdere programma's kunt opnemen en afspelen. Een Dreambox is hier een (onofficieel) voorbeeld van.
Maar wij hebben maar een kabel van de schotel naar het kastje lopen (momenteel philips schotelontvanger), en mij is altijd verteld dat het onmogelijk is om dan op de ene zender op te nemen en op de andere te kijken.

Verder is de Dreambox een opensource Linux systeem, waarbij je zelf veel kan aanpassen. Nou ben ik zelf wel redelijk technisch aangelegd, maar van Linux heb ik nog geen koek gegeten. Dus wat zijn de mogelijkheden, kan ik daar ook al mijn multimedia afspelen (via usb, netwerk hdd) maar ook gewoon opnemen vanaf mijn televisie. Zoals ik al eerder aangaf, op dit gebied ben ik echt nog een leek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Wanneer de recorder meerdere tuners (meestal 2) bevat, zoals de meeste PVR's voor het kabelnetwerk, kun je 2 verschillende kijken en opnemen. Het kan dus wel.
http://www.asat.nl/homecast-9000-hdtv-incl-p-864.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Zaterdag bij de Dixons, IT's, Dynamite en BCC geweest voor een Mediaplayer die ook nog eens digitale televisie kan opnemen. Helaas hadden ze bij geen een van deze zaken deze spullen (eigenlijk bijna geen Mediaplayers). Bij de BCC kwam hij misschien volgende maand, maar dat was niet zeker.

Hebben jullie een tip waar ik misschien deze Mediaplayers kan vinden of waar ik beter kan zoeken naar deze functionaliteiten? Heb trouwens al een SAMSUNG LE 40C630 aangeschaft voor de bij de Mediaplayer, maar verwacht daar geen problemen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
De Dune MAX is een media speler die dit moet gaan kunnen. De Dune MAX heeft uitbreidingssloten (2 stuks) en begin 2011 zal bekend gemaakt worden welke uitbreidingen er zullen verschijnen. HDI heeft laten vallen dat hier digitale tuners tussen zullen zitten.

Maar inderdaad een fatsoenlijke Mediaspeler met opnamemogelijkheid bestaat er nu nog niet.
Pagina: 1