Ik heb een spreadsheet met 3 kolommen;
Tot zover het probleem, ik dacht het te kunnen oplossen door een geneste ALS functie te combineren met VERT.ZOEKEN ,maar ik krijg mijn formule niet eens werkend (met een werkend voorbeeld van collega
).
De formule zoals ik hem nu gebruik: =ALS(ZOEK(VERT.ZOEKEN(E1;A:A;1;0));WAAR;ONWAAR) ,maar dit werkt dus niet, ik krijg de melding #NAAM? ,ik begrijp alleen niet waarom, hij geeft aan dat het misgaat bij "ZOEK" na =ALS( ,maar in het werkende voorbeeld van de collega word daar ISNB ingevuld en dat vind ik nergens terug.
MS help zegt het volgende;
- A bevat waardes van agenten
- B bevat de waardes van de toestellen waar agenten op ingelogd zijn (kan ook leeg zijn)
- E bevat waardes van agenten waarvan ik wil checken op welk toestel ze zijn ingelogd.
Tot zover het probleem, ik dacht het te kunnen oplossen door een geneste ALS functie te combineren met VERT.ZOEKEN ,maar ik krijg mijn formule niet eens werkend (met een werkend voorbeeld van collega
De formule zoals ik hem nu gebruik: =ALS(ZOEK(VERT.ZOEKEN(E1;A:A;1;0));WAAR;ONWAAR) ,maar dit werkt dus niet, ik krijg de melding #NAAM? ,ik begrijp alleen niet waarom, hij geeft aan dat het misgaat bij "ZOEK" na =ALS( ,maar in het werkende voorbeeld van de collega word daar ISNB ingevuld en dat vind ik nergens terug.
MS help zegt het volgende;
maar de uitvoer van verticaal zoeken zou dus de voorwaarde moeten zijn, ik snap er dus niet meer van... (ik voel me best een prutser, want zo moeilijk is het volgens mij niet!) wie kan mij op weg helpen of aanwijzen waar mijn denkfout zit?logische_test is een waarde of expressie die resulteert in de waarde WAAR of ONWAAR. Zo is A10=100 een logische expressie: als de waarde in cel A10 gelijk is aan 100, resulteert de expressie in de waarde WAAR; in het andere geval is het resultaat ONWAAR. In dit argument kunt u alle vergelijkingsoperatoren gebruiken.
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε