Specifieke software (Windows) op mijn Macbook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Het softwarepakket Nac Sport (www.nacsport.com) gebruik ik meerdere malen per week. Daarom heb ik een dualboot met Windows 7 gemaakt. Alles werkt uitstekend, maar er zijn volgens mij verbeteringen te halen in het gebruik. Nu wil ik hier graag twee ideeën noemen en ik ben nieuwsgierig naar jullie visie hierop:

- Grote NTFS partitie
Om gebruik te maken van de software, heb ik nu een kleine NTFS partitie met Windows. Na het inladen van een videofilm kopieer ik de film vanuit Mac OS x naar de Mac-schijf voor bv comprimeren. Dat gaat namelijk véél sneller dan in Windows. Vanuit Windows kan ik de Mac-schijf niet benaderen. Eigenlijk wil ik, voor het gebruik van de software, de NTFS partitie zo groot mogelijk maken, dan bewerk ik én laat ik hier de video's op staan; deze is namelijk vanuit beide OS'en te bereiken. Kan dit? Of gaat dit ten kostte van de snelheid/stabiliteit van Mac OS X?

- Software als bottle draaien gecompliceerd
Winebottle biedt de mogelijkheid om van een .exe-programma een simulatie te maken van een Mac .app. Zo merk je niet dat het programma eigenlijk voor Windows is bedoeld. Leuk idee; maar dit werkt alleen bij simpele software. Notepad krijg je er wel mee aan de praat, maar meer ingewikkelde programmatuur werkt nooit. Mijn software bijvoorbeeld, maakt gebruik van Ffmpeg, Visual Basic, .Net en meer. Is het mogelijk al deze programmatuur in één pakketje te proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Is het niet handiger om de te bewerken bestanden op een externe HD te zetten die door beide OS'en benaderd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dit lijken me triviale dingen om zelf uit te zoeken,

Als je even gegooglet had, dan zou je kunnen weten dat je met FUSE en NTFS-3G een NTFS partitie vanuit OS X kan benaderen (lezen+schrijven). Met MacDrive kan je vanuit Windows een HFS+ partitie benaderen.

Voor je 2de vraag, VM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mee eens. En dat doe ik ook al. Maar USB is niet zo snel en komt echt tekort. Bovendien is het onhandig om elke keer de HD erbij te pakken als je ff een wedstrijd wil doornemen. Wedstrijden/films van dit seizoen wil ik standaard op de notebook hebben. Archief en back-up op de externe HD.

Inladen van video gaat via firewire en vervolgens de video op de HD van de Macbook, tegelijkertijd wordt de wedstrijd al bewerkt. Comprimeren moet in Mac, en liefst niet van externe HD. Comprimeren gaat namelijk sneller dan 30MBs; en dat is toch echt de max voor USB 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NTFS-3G gebruik ik al om de NTFS uit te lezen, gaat perfect. Waar het mij om gaat: is het slim een grote NTFS partitie te gebruiken om bv vanuit Mac te comprimeren, of liever de film van de Mac-hd?

2. VM trekt volgens mij niet de film: 16GB live inladen. Indien wel, wellicht een optie om te proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:00:
Besten,

- Software als bottle draaien gecompliceerd
Winebottle biedt de mogelijkheid om van een .exe-programma een simulatie te maken van een Mac .app. Zo merk je niet dat het programma eigenlijk voor Windows is bedoeld. Leuk idee; maar dit werkt alleen bij simpele software. Notepad krijg je er wel mee aan de praat, maar meer ingewikkelde programmatuur werkt nooit. Mijn software bijvoorbeeld, maakt gebruik van Ffmpeg, Visual Basic, .Net en meer. Is het mogelijk al deze programmatuur in één pakketje te proppen?
Over Wine, je kan veel beter zelf wine compilen dan heb je een veel nieuwere versie welke veel meer software aankan, dit kan je bijvoorbeeld makkelijk doen via MacPorts.

Dan heb je ipv versie 1.1 oid versie 1.3.7 welke veel meer software aankan.

Via winetricks kan je dan .net installeren (zou dezelfde versie doen als je software nodig heeft, bv 2.0 oid)
FFMpeg zal ook geen probleem zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door ZpAz op 17-11-2010 10:55 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord. Ik ga eens zoeken op de termen die je noemt en ermee aan de slag.
Pagina: 1