Externe harde schijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb een Toshiba 500GB externe schijf die het niet meer goed doet. Als ik de power aansluit dan gaat het lampje blauw knipperen (=goed) maar zodra ik de usb kabel aansluit dan gaat ie naar rood (= niet goed :().

Nu heb ik de schijf uit de externe behuizing gehaald om hem in mijn pc aan te sluiten. Wanneer ik in de BIOS kijk bij Sata aansluitingen, dan zie ik mijn 2 harde schijven er wel tussen staan. Daar wordt hij dus wel herkend... Als ik de harde schijf aansluit op de Sata-poort dan start mijn computer helaas niet meer op. In normale modus, maar ook veilige modus pakt die niet.

Betekend dit het einde van mijn harde schijf?

Stats

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Zo te horen wel, je zou eventueel nog kunnen overwegen om de schijf pas in te prikken op het moment dat Windows al gestart is; in principe is SATA hot-pluggable.

• Vincitore
Wanneer ik de voedingskabel aansluit, dan hoor ik hem wel opstarten als het ware. Maar als ik de Sata aansluit, dan gebeurt er helaas niks :( De externe schijf spint nog wel, maar wordt niet herkend door Windows.

Stats

Verwijderd

je zou kunnen proberen te booten met een Ubuntu live cd. Zou zomaar kunnen dat de schijf hiermee wel benaderbaar is.

• Vincitore
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:03:
je zou kunnen proberen te booten met een Ubuntu live cd. Zou zomaar kunnen dat de schijf hiermee wel benaderbaar is.
Dat ga ik proberen vanmiddag als ik weer thuis ben! :)
Ik laat het hier wel even weten!

/edit: Ik had net de schijf nog aangesloten en ik drukte op de Power knop om de computer op te laten starten. Ondertussen moest ik nog even de boodschappen opruimen etc en toen deed ik het scherm aan, schijfcontrole.
Was een hele uitgebreide en duurde ook iets van 5-10 minuten wel. Daarna ingelogd en tot mijn verbazing zie ik nu mijn schijf weer staan! Ondertussen bezig om de belangrijke dingen weg te schrijven naar de andere schijven in de hoop dat de externe schijf na een reboot wel blijft staan, alleen het gaat echt tergend langzaam.

[ Voor 45% gewijzigd door Vincitore op 17-11-2010 16:19 ]

Stats