Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rienkd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11-2012
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor een probleem met mijn SD kaart. Van het weekend heb ik een Sandisk micro SDHC kaartje gekocht van 8gb. Alles werkte prima totdat ik mijn toestel uit- en weer inschakelde.

Ik kan de SD kaart niet meer koppelen. Ik krijg de volgende melding in de statusbalk:

Lege externe SD kaart
SD-kaart leeg of bestandsssysteem niet ondersteunend

Als ik op deze melding klik krijg ik de vraag of ik de externe SD-kaart wil formatteren.

Iemand bekend met dit probleem? Iemand een oplossing hiervoor?

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-11 20:04
rienkd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:17:
Ik kan de SD kaart niet meer koppelen. Ik krijg de volgende melding in de statusbalk:

Lege externe SD kaart
SD-kaart leeg of bestandsssysteem niet ondersteunend

Als ik op deze melding klik krijg ik de vraag of ik de externe SD-kaart wil formatteren.

Iemand bekend met dit probleem? Iemand een oplossing hiervoor?
Staat er veel data op die kaart die je moet behouden? Zo ja, dan zou ik kijken of je het niet gewoon er vanaf kan kopieren naar een andere harde schijf (via een kaartlezer, of via de telefoon aan je pc/laptop te hangen, weet niet zeker of dat laatste werkt, aangezien je telefoon hem niet herkent).

Daarna formateren, en alles terugkopieren.

Als er niks belangrijks op staat, gewoon fromatteren die hap.

• rienkd
Mijn laptop herkend de sd kaart gewoon. Echter is dit al de 2e keer dat het voorkomt. De 1e keer heb ik me kaart geformateerd en toen koppelde die gewoon weer....maar ja, als dit elke keer het geval is schiet het ook niet op.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zou hem nog eens formatteren, maar dan wel in je toestel, niet op de pc.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• rienkd
Dat heb ik de 1e keer ook gedaan. Maar nu heb ik dus weer hetzelfde probleem. Dat betekent dat het formateren niet de oplossing is. Moet ik het bestandssysteem misschien veranderen?

• rienkd
Hoe formatteer ik me kaartje naar FAT32 of NFTS?

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-11 20:04
rienkd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:00:
Hoe formatteer ik me kaartje naar FAT32 of NFTS?
Gaat dat niet gewoon door je kaartje in de laptop te hangen, rechtermuisknop, dan formatteren, en dan het bestandssysteem kiezen?

• rienkd
Ja dat klopt =)
Pagina: 1