Toon posts:

Melding 'no virtual disk no physical disk'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Even een NOOB vraagje: Bij het opstarten krijg ik de melding 'no virtual disk no physical disk', vervolgens start Win7 gewoon op. Deze melding zou ik graag willen verwijderen,maar dit lukt mij tot op heden niet, kan iemand mij hiermee helpen.

Mijn specs zijn:
MSI P55a-GD65
i7 860
2x 2gb Kingston 1600mhz XMP tall-kit
Samsung Spinpoint F1 1TB
Sapphire 5770

Voorgeschiedenis.
Volgens mij heeft het te maken met mijn Sata aansluitingen. Ik had namelijk een tweede hdd in het systeem hangen, maar op deze kon ik win7 niet installeren en ik kon deze ook niet formateren, dus vervolgens heb ik deze uit het systeem verwijderd.

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:54

BrammT

The one and only!

& als je de Kabel van je HDD op een andere poort aansluit, wat gebeurt er dan?

offtopic:
Ik mis trouwens wat je al geprobeert hebt. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 13:33
Heb je in je BIOS iets van RAID aanstaan toevallig?

Desktop | Server | Laptop

• samren
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:37
Misschien heb je een SATA 'poort' open staan in je BIOS, zonder dat er een device aanhangt? (i.e een hdd oid)

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers, thnx voor het snelle antwoord.

@BrammT: Ik zit nu op mijn 'werk' en kan dus niet ff mijn kabel in een andere satapoort hangen. maar zaal dat direct doen als ik thuis ben. Wat ik heb geprobeerd is gekeken of iets raars stond in de Bios en zag daar niks staan, vervolgens op internet gezocht naar soortgelijke problemen, maar niks gevonden.

@Rupie, heb niks in RAID staan in mijn BIOS.

@Samren, Satapoort open hebt staan in mijn BIOS, hoe zou je dit kunnen zien?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit klinkt toch echt alsof je in je bios de fair controller op abcoude hebt staan, zonder dat je raid draait. Dit is geen bommelding, niets aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
@Ed_L, een fair controller die op abcoude staat. Zoals je al had begrepen weet niet zoveel van de BIOS, maar abcoude ben ik er nog niet eerder tegenkomen.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Edmin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:11:
Dit klinkt toch echt alsof je in je bios de fair controller op abcoude hebt staan, zonder dat je raid draait. Dit is geen bommelding, niets aan doen.
Een gevalletje http://www.damnyouautocorrect.com/ ? ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Idd... bedankt HTC Desire.. :|

Moet natuurlijk een raid controller op AHCI zijn. Dit is geen foutmelding..

:S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn RAID controller op IDE staan.

Ik bedenk net: Aangezien ik een CM 690Advanced 2 kast heb zit er bovenop een sata aansluiting die ik aan mijn moederbord heb gehangen. Kan dit wellicht de melding veroorzaken? Ik zal vanavond de mogelijkheden checken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 16:36 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:17:
Ik heb mijn RAID controller op IDE staan.

Ik bedenk net: Aangezien ik een CM 690Advanced 2 kast heb zit er bovenop een sata aansluiting die ik aan mijn moederbord heb gehangen. Kan dit wellicht de melding veroorzaken?
Haal hem even los en je hebt antwoord op je vraag zou ik denken ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Zoals samren al aangaf had ik een Satapoort openstaan nml mijn sata 6gb terwijl ik geen sata 3 eraan heb hangen. dom dom dom. Nu lekker verder tweaken. Thanks voor de reacties.

Verwijderd

Wil mijn SSD gebruiken om windows er op te zetten, maar wanneer ik via de boot dvd de installatie wil beginnen herkent hij deze niet.

Dit is de volgorde:
1. Windows DVD er in
2. Alleen SSD aangesloten op de juiste sata verbinding
3. Scherm om schijf te selecteren: no drives found. Oftewel, ik kan geen schijf selecteren voor de installatie.

Heb al verschillende fora afgezocht, maar kan geen oplossing vinden.

Zowel AHCI als IDE modus geprobeerd
Mobo: p8p67
Melding tijdens opstarten: No physical drive
In de EFI BIOS wordt de schijf wel herkend (Vertex 2 120GB wordt weergegeven als: SandForce (25.0GB))
Geen andere SATA poorten verbonden (behalve DVD drive)
Geprobeerd: shift+f10 > diskpart > list disk > "There are no fixed disks to show"

Help!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-02 07:43
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:41:
Wil mijn SSD gebruiken om windows er op te zetten, maar wanneer ik via de boot dvd de installatie wil beginnen herkent hij deze niet.

Dit is de volgorde:
1. Windows DVD er in
2. Alleen SSD aangesloten op de juiste sata verbinding
3. Scherm om schijf te selecteren: no drives found. Oftewel, ik kan geen schijf selecteren voor de installatie.

Heb al verschillende fora afgezocht, maar kan geen oplossing vinden.

Zowel AHCI als IDE modus geprobeerd
Mobo: p8p67
Melding tijdens opstarten: No physical drive
In de EFI BIOS wordt de schijf wel herkend (Vertex 2 120GB wordt weergegeven als: SandForce (25.0GB))
Geen andere SATA poorten verbonden (behalve DVD drive)
Geprobeerd: shift+f10 > diskpart > list disk > "There are no fixed disks to show"

Help!
Maak even een nieuw topic aan, gebruik niet een topic van andere mensen voor jouw probleem.

Verwijderd

naarden 4ever schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:54:
[...]

Maak even een nieuw topic aan, gebruik niet een topic van andere mensen voor jouw probleem.
Zal ik doen, dacht dat hier wel in passen gezien dezelfde foutmelding..
Pagina: 1