Wireless installeren in Shanghai

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 17:17
Gisterenavond is in ons appartement eindelijk internet geïnstalleerd (twee uur gebarentaal met een Chinese monteur, wier iets geleerd...) Nu staat de modem met maar één kabeluitgang op een slaapkamer, en is kabels leggen geen optie. Dus wil ik graag wifi installeren. Ik had zelf gedacht hier een simpel D-link/Linksys kastje te installeren, maar heb hier nog wat vragen over:

- Wat te kopen? Draadloze switch (als dit er is) of gewoon een router en de modemfunctie uitschakelen (aangezien ik liefst niet de modem er tussenuit trek aangezien hier waarschijnlijk specifieke Chinese instellingen instaan die ik niet kan wijzigen)

- Voor inloggen op de vaste LAN zijn gebruikersnaam en WW nodig. Hoe combineer ik dit met de modem, gewoon deze instellingen in de modem invoeren bij de ADSL instellingen, waarna dit op iedere laptop gewoon beschikbaar is?

- De taalinstellingen, chinees is niet mijn sterkste kant, dus welk merk is na invoeren van de 192.blabla via bijvoorbeeld een vlaggetje op Engels te zetten?

Kan prima dingen installeren in NL, maar voor dit specifieke geval zou jullie ervaring toch wel op prijs worden gesteld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-10 09:41
Cool, Shanghai!! Ik zou Accespoint neerzetten en hier de wachtwoordgegevens inkloppen. Dan kan iedereen hier gebruik van maken. Wel security natuurlijk aan op je Wifi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 02:39
China Telecom of China Unicom? }:O

Ikzelf heb ADSL bij China Telecom; daar gaven ze gewoon username + paswoord + instelllingen zodat ik m'n eigen modem kon gebruiken, sinds ik die zyxel modem van hun niet vertrouw; ding werd gloedheet.

Eerlijk te zijn snap ik je verhaal niet helemaal:

- Router is een Router; Modem is een Modem; waarom je specifiek zegt om modem uit te schakelen in de router is me niet helemaal duidelijk tenzij je een combinatie ding koopt.

- Inloggen op vaste LAN?? Bedoel je dat je als je nu je laptop aan je modem verbind, je verbinding moet zoeken? Ja, als je een router oid. koopt kan je dat je router laten doen.

- Voor zover ik het kon zien hier in Shanghai heb je verrassend genoeg maar beperkte keuzes in electronica. Ga naar de grootste computer markt in pudong met 'tig verdiepingen en honderden winkeltjes en je komt er achter dat AL DIE KLOTE WINKELTJES ALLEMAAL P'CIES HETZELFDE verkopen. Ben al 'tig keer gefrustreerd daar weer naarbuiten gekomen. Wil je iets specifieks hebben, moet je het op taobao of newegg zoeken. Voor zover ik me kan herinneren kan je hier linksys, tp-link en als je geluk hebt d-link routers kopen.

TP-Link is chinese-only. for linksys en d-link weet ik het niet zeker. Irritante is dat ze hier in china ook chinese-only dingen van sommige merken hebben waarvan je WEET dat er ook engelse varianten zijn.

Zelf heb ik D-Link DIR-825 router gekocht (in Singapore :-X ) en die aan de modem gehangen en uiterst tevreden mee.(Tegenwoordig bestel ik al mijn hardware via taobao.com met hulp van collega; i gave up on the damn computer stores)

En ow ja; mocht je ook een schijthekel aan de chinese vuurmuur krijgen, freegate (gratis) of astrill (betaalt). ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Marcade schreef op woensdag 17 november 2010 @ 05:49:
TP-Link is chinese-only. for linksys en d-link weet ik het niet zeker. Irritante is dat ze hier in china ook chinese-only dingen van sommige merken hebben waarvan je WEET dat er ook engelse varianten zijn.
Als het dezelfde chip en voldoende flash-geheugen heeft, zou je er in principe zo Tomato of DD-WRT op moeten kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 17:17
Beveiligd word het zeker, wonen nu echt té mooi maar hier staan ongeveer 10 appartment blocks bij elkaar (Hongrun International Garden, Caoxi) dus dan kunnen er anders net iets te veel buren meeliften.. ;)
Geen idee helaas, niet al te goed opgelet bij de monteur gisteren. Antwoord moet ik je dus helaas schuldig blijven...
Ikzelf heb ADSL bij China Telecom; daar gaven ze gewoon username + paswoord + instelllingen zodat ik m'n eigen modem kon gebruiken, sinds ik die zyxel modem van hun niet vertrouw; ding werd gloedheet.

Eerlijk te zijn snap ik je verhaal niet helemaal:

- Router is een Router; Modem is een Modem; waarom je specifiek zegt om modem uit te schakelen in de router is me niet helemaal duidelijk tenzij je een combinatie ding koopt.
oeps klopt helemaal, ben fritzbox gewent en die is inderdaad 2 in 1... 8)7 We gaan dus voor de router/acces point
- Inloggen op vaste LAN?? Bedoel je dat je als je nu je laptop aan je modem verbind, je verbinding moet zoeken? Ja, als je een router oid. koopt kan je dat je router laten doen.
Nee, bedoel eigenlijk dat we een gebruikersnaam en ww in moeten voeren om met de LAN verbinding te kunnen maken, terwijl dit in nl niet nodig is
- Voor zover ik het kon zien hier in Shanghai heb je verrassend genoeg maar beperkte keuzes in electronica. Ga naar de grootste computer markt in pudong met 'tig verdiepingen en honderden winkeltjes en je komt er achter dat AL DIE KLOTE WINKELTJES ALLEMAAL P'CIES HETZELFDE verkopen. Ben al 'tig keer gefrustreerd daar weer naarbuiten gekomen. Wil je iets specifieks hebben, moet je het op taobao of newegg zoeken. Voor zover ik me kan herinneren kan je hier linksys, tp-link en als je geluk hebt d-link routers kopen.

Zelf heb ik D-Link DIR-825 router gekocht (in Singapore :-X ) en die aan de modem gehangen en uiterst tevreden mee.(Tegenwoordig bestel ik al mijn hardware via taobao.com met hulp van collega; i gave up on the damn computer stores)
top, ik stap straks na het werk even uit op lijn 9 bij Xujiahui, zitten ook bizar veel electronicazaken bij elkaar, eens kijken of dat ik daar iets nuttigs kan vinden, en anders inderdaad gewoon via internet.
En ow ja; mocht je ook een schijthekel aan de chinese vuurmuur krijgen, freegate (gratis) of astrill (betaalt). ;-)
Haha thanks for the tip, freegate (proxyserver) scheelt hier al een hele hoop (hi ha FB) maar ik zal de opties eens checken.

Mannen, bedankt voor het meedenken op dit vreemde Nederlandse uur, ik laat weten hoe dat het opgelost is of een drama ;)

ps Chinese collega biedt trouwens net aan om mee te helpen mocht het niet lukken. Toffe jongens, die Chinezen