Ik heb een probleem met een Samsung F1 1TB HDD.
Als ik iets kopiëer naar of van de schijf haal ik een maximale snelheid van 4MBps.
Ik heb even een test gedaan met hdtune en hier haal ik een maximale snelheid van 3,8MBps.
De health status in hdtune is OK en er zijn ook geen errors te vinden.
De schijf is geformateerd als ntfs en is zo'n 60% gevuld.
Ik kreeg het probleem voor het eerst een paar weken geleden. Ik heb toen Windows 7 opnieuw geinstalleerd maar dit heeft niets geholpen.
Ik draai in dual boot ook Ubuntu en wanneer ik daar files kopiëer gaat dit tegen ongeveer 40MBps, wat overigens nog geen super prestatie is maar toch al beter dan de 4MBps die ik haal in Windows 7.
PC specificaties:
moederbord: gigabyte GA-EP35 DS3Rv2.1
CPU: intel C2Q9400
8GB ram
2x Samsung F1 1TB
1x Samsung F3 1TB
1x Samsung F3 2TB ecogreen
1x Western Digital Caviar Green 2 TB
1x Western Digital (oude schijf aangesloten via ide) 320GB
1x Maxtor (oude hd aangesloten via ide) 300GB
Als ik iets kopiëer naar of van de schijf haal ik een maximale snelheid van 4MBps.
Ik heb even een test gedaan met hdtune en hier haal ik een maximale snelheid van 3,8MBps.
De health status in hdtune is OK en er zijn ook geen errors te vinden.
De schijf is geformateerd als ntfs en is zo'n 60% gevuld.
Ik kreeg het probleem voor het eerst een paar weken geleden. Ik heb toen Windows 7 opnieuw geinstalleerd maar dit heeft niets geholpen.
Ik draai in dual boot ook Ubuntu en wanneer ik daar files kopiëer gaat dit tegen ongeveer 40MBps, wat overigens nog geen super prestatie is maar toch al beter dan de 4MBps die ik haal in Windows 7.
PC specificaties:
moederbord: gigabyte GA-EP35 DS3Rv2.1
CPU: intel C2Q9400
8GB ram
2x Samsung F1 1TB
1x Samsung F3 1TB
1x Samsung F3 2TB ecogreen
1x Western Digital Caviar Green 2 TB
1x Western Digital (oude schijf aangesloten via ide) 320GB
1x Maxtor (oude hd aangesloten via ide) 300GB
[ Voor 17% gewijzigd door mdeb op 16-11-2010 23:10 ]