If water polo was easy, it would be called football
Als je de zooi parallel schakelt ipv serieel, dan zou het toch gewoon moeten werken?
tussen? sluit je led+weerstand eens parallel aan op de 12v voedingslijn...
/edit: damn, te laat
/edit: damn, te laat
[ Voor 15% gewijzigd door LiquidSmoke op 16-11-2010 22:49 ]
Hmm, goeie vraag,
Misschien een idee om een relais te gebruiken? of eventueel zelfs simpeler een dubbelpolige schakelaar?
Dat je aan 1 kant van de schakelaar je ccfl schakelt, aan de andere kant een weerstand met ledje. Moet lukken, als je een beetje kunt solderen kun je dit zeker!
Edit: Zo een schakelaar dus:

Edit2: Shit anderen waren me voor,
Serieel zou ik zeker NIET doen, dan hou je minder spanning over(12volt - 1.5 - verlies op de weerstand en dergelijke = +/- 10.5 volt)
Dan zou ik toch echt paralel gaan schakelen met een dubbelpolige schakelaar,
Misschien een idee om een relais te gebruiken? of eventueel zelfs simpeler een dubbelpolige schakelaar?
Dat je aan 1 kant van de schakelaar je ccfl schakelt, aan de andere kant een weerstand met ledje. Moet lukken, als je een beetje kunt solderen kun je dit zeker!
Edit: Zo een schakelaar dus:
Edit2: Shit anderen waren me voor,
Serieel zou ik zeker NIET doen, dan hou je minder spanning over(12volt - 1.5 - verlies op de weerstand en dergelijke = +/- 10.5 volt)
Dan zou ik toch echt paralel gaan schakelen met een dubbelpolige schakelaar,
[ Voor 23% gewijzigd door GeertH op 16-11-2010 22:52 ]
Hier heb je niet eens een dubbelpolige schakelaar voor nodig, gewoon een schakelaar die je tussen de 12V lijn zet waarachter de CCFL en de LED zitten.
Pagina: 1