Voorziene aansluitingen voor subwoofer en surround boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 19:41
Hallo,

Wij (mijn vriendin en ik) zijn momenteel aan het bouwen en ikzelf wil graag de nodige kabels voor mijn toekomstige surroundinstallatie al inbouwen.

Ikzelf heb momenteel de Z7 van Yamaha staan en zou daar als sub graag de PV1 van B&W en dan nog een aantal leuke hc speakers aan koppelen.

Als ik kijk welke kabel ik moet voorzien voor de sub dan heb ik volgens de gegevens gevonden op het net voldoende aan een coax kabel met cinch aansluiting. Ik heb hier nog resterende coaxkabel liggen die ik gebruikte voor de tv aansluitingen. Volgens enkele internetbronnen zou dit echter niet de juiste coaxkabel zijn (frequentiebereik is onvoldoende ofzo...). Kan ik deze kabel idd niet gebruiken? Welke kabel dien ik dan wel te gebruiken? Zijn er ook een aantal punten waarop ik moet letten als ik de aansluiting er op soldeer? (ik zoek geen voorgesoldeerde kabel omdat ik de aansluitpunten in de muur wil voorzien)

Daarnaast ben ik aan het kijken om de speakerkabels ook te voorzien, dien ik hier speciale aandacht te besteden aan de kwaliteit van de kabel? (aangezien je van 0,50€ lm tot xxx€ per lm kan gaan) Zijn er bovendien mensen die ergens goede vloerinbouwdozen weten zijn die men in een parket kan wegwerken? Ikzelf maak momenteel gebruik van het Niko assortiment maar daarin bevinden er zich geen vloerdozen (en ook geen specifieke inbouwdoos voor de subwooferaansluiting)

Alvast bedankr voor jullie reactie

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:39
Voor zowel de ls kabel en de sub kabel zou ik eens kijken naar het merk Canare. Erg goede prijs kwaliteit verhouding. Onder andere te verkrijgen bij hifi supply.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Voor dit soort discussies hebben we zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5, daar dus graag verder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.