Ervaringen Honda Civic Hybrid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-04 21:52
Ik wil binnenkort een andere auto kopen, en de Civic Hybrid bevalt me wel. Nog niet achter het stuur gezet maar wel 400km op de bijrijdersstoel. Maar op een ander forum (hybridclub) lees ik wel veel teleurstellende verhalen over de HCH, ontstaan door een update aan de elektrische ondersteuning. Verbruik neemt ineens toe, vermogen tekort en dealers die niet kunnen doen en alleen maar proberen te sussen.
Al bij al geeft me dat geen goed gevoel, want ik wil graag van die wegenbelasting af. Scheelt me alweer €600,- per jaar.
Ik kan zo'n €15000,- uitgeven en kom dan in de 2007 civics terecht, met 35000-45000km. Is dat aan te raden of kan ik beter een Skoda greenline of Seat ecomotive (diesel met lage uitstoot, dus geen MRB) kiezen? Die heb ik voor iets meer zelfs nieuw, en hier in de buurt zit een merkloze groothandel die nagenoeg nieuwe ibiza's 1.2TDi verkoopt voor nagenoeg de prijs van een civic hybrid. Nieuwe TDi ecomotive/greenline/bluemotion of gebruikte hybrid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

mja, de dieseltjes zijn waarschijnlijk wat goedkoper per km (minder power, iets goedkopere brandstofprijs, toch geen mrb die goedkoop dieselen normaal duur zou maken), de hybrids rijden wat pittiger en/of lekker cruisen 100 kmh @ 2k rpm in bijna-stilte, (sommige doen dat prima, sommige niet, heel raar, proefrit maken? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Kijk anders eens naar de Opel Corsa EcoFlex of de Fiat Punto Evo, die hebben allebei een 4 cylinder diesel in plaats van een 3 cylinder en zitten beter in de uitrusting voor minder geld :). En je hebt ook een nieuwe auto, dus je kan zelf opties erin zetten die je zelf wil (prijzen zijn rond de 15k euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zou je een link geven waar wordt geklaagd op hybridclub.nl over de update? Kan het namelijk niet vinden :/

Edit toch gevonden:
http://www.hondahybridclu.../viewtopic.php?f=4&t=1513

[ Voor 28% gewijzigd door Motrax op 17-11-2010 15:47 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik vraag me af of dat probleem zich ook voordoet bij de nieuwere modellen aangezien ik hoogstwaarschijnlijk een 2010 model ga rijden.(in 2011 op kenteken :+ )

Bij de proefrit beviel hij me in elk geval erg goed.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)