Hallo,
Ik heb een ziggo-abbonnementje, geknoopt aan een hub en daaraan weer een airport express. Op de hub zit verder nog een desktop.
Nu is het zo dat ik op mijn macbook regelmatig erg slecht internet heb en ik heb geen idee waar het aan ligt.
Enige observaties:
- de snelheid is prima, het gaat fout bij connecten (opvragen van webpages, laden van filmpjes). Vooral het kijken van uitzendinggemist etc is nagenoeg niet te doen.
- op het moment dat het laden 'hangt', hangen alle connecties. Ik kan dus dan niet een pagina laden. Op een gegeven moment stroomt het opeens weer door en laad alles tegelijkertijd.
- het is random hoe erg de problemen zijn, soms valt er niet meer te werken, en soms gaat het een hele tijd goed.
- ik had ooit een linksys wireless station, en daar had ik het probleem ook.
- mijn iphone, die ook de airport gebruikt, heeft nergens last van
- de (windows)desktop heeft ook geen problemen
- mijn bank staat naast de airport express dus ik zit er < 1 meter naast
- ik heb nu leopard maar had het probleem ook met tiger
specs:
- macbook uit 2007
- leopard, volledig geupdated
Iemand wat tips waar ik moet zoeken?
Ik heb een ziggo-abbonnementje, geknoopt aan een hub en daaraan weer een airport express. Op de hub zit verder nog een desktop.
Nu is het zo dat ik op mijn macbook regelmatig erg slecht internet heb en ik heb geen idee waar het aan ligt.
Enige observaties:
- de snelheid is prima, het gaat fout bij connecten (opvragen van webpages, laden van filmpjes). Vooral het kijken van uitzendinggemist etc is nagenoeg niet te doen.
- op het moment dat het laden 'hangt', hangen alle connecties. Ik kan dus dan niet een pagina laden. Op een gegeven moment stroomt het opeens weer door en laad alles tegelijkertijd.
- het is random hoe erg de problemen zijn, soms valt er niet meer te werken, en soms gaat het een hele tijd goed.
- ik had ooit een linksys wireless station, en daar had ik het probleem ook.
- mijn iphone, die ook de airport gebruikt, heeft nergens last van
- de (windows)desktop heeft ook geen problemen
- mijn bank staat naast de airport express dus ik zit er < 1 meter naast
- ik heb nu leopard maar had het probleem ook met tiger
specs:
- macbook uit 2007
- leopard, volledig geupdated
Iemand wat tips waar ik moet zoeken?
[ Voor 8% gewijzigd door Garma op 16-11-2010 22:01 ]