[Macbook] Slechte wireless verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
Hallo,

Ik heb een ziggo-abbonnementje, geknoopt aan een hub en daaraan weer een airport express. Op de hub zit verder nog een desktop.

Nu is het zo dat ik op mijn macbook regelmatig erg slecht internet heb en ik heb geen idee waar het aan ligt.

Enige observaties:
- de snelheid is prima, het gaat fout bij connecten (opvragen van webpages, laden van filmpjes). Vooral het kijken van uitzendinggemist etc is nagenoeg niet te doen.
- op het moment dat het laden 'hangt', hangen alle connecties. Ik kan dus dan niet een pagina laden. Op een gegeven moment stroomt het opeens weer door en laad alles tegelijkertijd.
- het is random hoe erg de problemen zijn, soms valt er niet meer te werken, en soms gaat het een hele tijd goed.
- ik had ooit een linksys wireless station, en daar had ik het probleem ook.
- mijn iphone, die ook de airport gebruikt, heeft nergens last van
- de (windows)desktop heeft ook geen problemen
- mijn bank staat naast de airport express dus ik zit er < 1 meter naast
- ik heb nu leopard maar had het probleem ook met tiger

specs:
- macbook uit 2007
- leopard, volledig geupdated

Iemand wat tips waar ik moet zoeken?

[ Voor 8% gewijzigd door Garma op 16-11-2010 22:01 ]

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Zijn er veel andere draadloze netwerken in de buurt? Zoja, op welk kanaal heb je het draadloos signaal zitten?
Heb je een draadloze usb adapter die je kan gebruiken om te testen op de mac?

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-01 21:46
met een hub bedoel je dan ook een echte hub of een router?

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 14:53

boner

misantropisch altruïst

vertel eens hoe je mac is geconfigureerd.

• Garma
hallo!

Bedankt voor de reacties, hier de antwoorden:

@azbest
-> In het wireless-netwerkrijtje zie ik inderdaad veel netwerken (19, en soms nog wel meer)
-> ik vond iStumbler, een tooltje waarmee je netwerken in de omgeving kan zien. Daarmee zie ik er slechts 4. Alleen ik zit op channel 2 de rest op 1

@gassiepaard
-> Nee het is echt een hub. Ik krijg van ziggo wat ip-adressen en die geeft het modem door aan de desktop en het wireless station. Die laatste maakt er trouwens wel een LAN van (dus mijn macbook krijgt een 10.etc ip adres)

@boner
-> Wat bedoel je precies? Toen ik ooit mijn macbook uit de verpakking haalde, was het aanzetten, wireless-wachtwoord ingeven en gaan :) volledig standaard dus.

edit:... en het kostte me weer 1 uur om dit te posten

[ Voor 3% gewijzigd door Garma op 17-11-2010 19:42 ]

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 18:27
Neem je macbook eens mee naar iemand die je kent en probeer hem daar op het netwerk. Zelfde probleem? Dan weet je dat het aan je macbook ligt.

Ligt het daar niet aan? Dan zou ik eens gaan kijken naar je netwerk. Misschien helpt een andere "channel" omdat er iets in huis stoort.(wel vreemd dat je iphone er geen last van heeft.)

Anders verder gewoon zoveel mogelijk zaken uitsluiten. (storingzoeken, is ook een faq van)

Zelf heb ik een soortgelijk probleem gehad. Dit had toen te maken met het krijgen van IP adressen van al mijn apparatuur. Heb het toen opgelost door het gebied waar de router IP adressen mag uitgeven te laten begrenzen bij bv. 10.0.1.25 tot 10.0.1.200 en mijn macbook een vast IP adres te geven. bv 10.0.1.5, mijn nas.6 mijn mediaserver.7 etc... Dat was bij mij de oplossing.

Misschien kan je er wat mee. Ik ben een ontzettende noob in deze, dus vraag me niet om technische dingen.

• Garma
ik heb op je aanraden toch maar eens het channel veranderd, naar 7, ondanks het feit dat ik geen netwerken zie op mijn eigen channel.... lijkt te helpen tot nu toe, nog geen problemen.

fingers crossed

• tomtommie
  • Laatst online: 26-01 13:13

tomtommie

Alaaf!

Helaas ben ik bekend met dit probleem, ook thuis met Ziggo internet. Weliswaar is mijn setup anders, maar alle symptomen die je beschrijft heb ik ook regelmatig last van met mijn MacBook Pro mid2010.
Het gekke is inderdaad dat op andere locaties ik hier geen last van heb... ook hebben andere windows laptops op hetzelfde netwerk hier geen last van...

Gek is dat toen ik een wpa sleutel gebruikte ik echt nergens last van had en opeens deze problemen zich voor gingen doen. Ik heb toen alles omgezet naar wpa2, welke in eerste instantie de problemen leek te verhelpen. Maar ook na verloop van tijd doken de problemen weer op bij gebruik van een wpa2 sleutel. Omdat er redelijk wat andere draadloze netwerken te vinden zijn in de buurt heb ik ook al gespeeld met kanalen, dit leek in eerste instantie te helpen totdat de problemen weer terug kwamen...

Overigens wordt voor kanaal instellingen aangeraden 1, 6 of 11 te pakken meen ik, anders heb je nog kans met overlap met andere netwerken (http://www.broadbandspeed...frequency-channel-map.JPG)

Ik moet eigenlijk eens proberen mijn Airport Express uit te schakelen en kijken of dit effect heeft... Ook deze dropt regelmatig de verbinding (oranje lampje).

Mocht iemand nog meer tips hebben houd ik me aanbevolen!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:08
Ik heb geen ziggo, maar herken het gedrag. Ik denk dat het misschien ook te maken heeft met allerlei dingen die automatisch op internet aan het kijken zijn of er wat te doen is.

Itunes, auto-update, skype, msn, etc.

Ik heb alleen nog geen programma gevonden, waarmee ik de internet toegang kan beperken tot bv Safari. Want als dat ineens de boel zou versnellen, dan zou dat een hint zijn.

Sta open voor tips ;-)
Pagina: 1