Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audio/video stutter door MKVmerge

Pagina: 1
Acties:

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 15:36
Wel ik zit dus met volgend probleem, waarvoor ik via Google geen oplossing heb kunnen vinden.

Wanneer ik mijn mkv-bestanden aanpas door middel van mkvmerge (en dan heb ik het zelfs niet over audio of video tracks, maar over simpele srt files die ik erin/eruit haal) krijg ik kleine stutter problemen bij het verkregen resultaat.
  • Als ik op de PC afspeel (met xbmc of wmp met matroska splitter) krijg ik onregelmatig wat kleine 'sprongetjes' waardoor er ongeveer een aantal milliseconden film wordt geskipped. Deze stotteringen storen me wel en verhinderen een vloeiende weergave van de film.
  • Als ik de mkv's afspeel op mijn blu-ray speler (via usb-poort) krijg ik het tegenovergestelde: de audio stottert! Deze stotteringen zijn duidelijk te horen en gebeuren minstens iedere 2 seconden, maar zijn vrij onregelmatig.
De originele mkv's spelen perfect op zowel pc als blu-ray speler, het ligt dus niet aan het origineel of aan de gebruikte apparatuur.

Audio en video blijven wél in sync, dat is dus geen probleem.
Het is dus duidelijk dat mkvmerge niet zo koosjer een nieuwe mkv aanmaakt.
gebruikte versie is 3.3.0.
Oja, wanneer mkvmerge de nieuwe mkv heeft gemaakt zegt de log nochtans dat er geen errors zijn en alles goed verlopen is.

Hoe verhelp ik dit?

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:37
Bij het aanpassen de compression (onder "Extra Options") op none zetten bij zowel de video als audio track, mediaspelers kunnen hiermee niet goed om gaan. Als het compression veld leeg gelaten wordt dan wordt er bij beide automatisch compression toegepast.

Overigens wat voor video/audio tracks zitten er in de MKV (container) en wat voor codec(s) (packs) gebruik je?

[ Voor 18% gewijzigd door Starke op 17-11-2010 09:02 ]

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 15:36
Video tracks zijn h264 en audio tracks zijn DTS of AC1.

Buiten het bijvoegen/weglaten van srt's wijzig ik niets.

Gebruikte codec packs op de pc is ffdshow en haali media splitter, hoewel xbmc daar geen gebruik van maakt en ook het probleem heeft. Ik heb bij 'Extra Options' de waarde van default naar none verandert, ben benieuwd naar het resultaat.

edit: Het lijkt te helpen! Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Terrestraeon op 18-11-2010 12:21 ]