Wel ik zit dus met volgend probleem, waarvoor ik via Google geen oplossing heb kunnen vinden.
Wanneer ik mijn mkv-bestanden aanpas door middel van mkvmerge (en dan heb ik het zelfs niet over audio of video tracks, maar over simpele srt files die ik erin/eruit haal) krijg ik kleine stutter problemen bij het verkregen resultaat.
Audio en video blijven wél in sync, dat is dus geen probleem.
Het is dus duidelijk dat mkvmerge niet zo koosjer een nieuwe mkv aanmaakt.
gebruikte versie is 3.3.0.
Oja, wanneer mkvmerge de nieuwe mkv heeft gemaakt zegt de log nochtans dat er geen errors zijn en alles goed verlopen is.
Hoe verhelp ik dit?
Wanneer ik mijn mkv-bestanden aanpas door middel van mkvmerge (en dan heb ik het zelfs niet over audio of video tracks, maar over simpele srt files die ik erin/eruit haal) krijg ik kleine stutter problemen bij het verkregen resultaat.
- Als ik op de PC afspeel (met xbmc of wmp met matroska splitter) krijg ik onregelmatig wat kleine 'sprongetjes' waardoor er ongeveer een aantal milliseconden film wordt geskipped. Deze stotteringen storen me wel en verhinderen een vloeiende weergave van de film.
- Als ik de mkv's afspeel op mijn blu-ray speler (via usb-poort) krijg ik het tegenovergestelde: de audio stottert! Deze stotteringen zijn duidelijk te horen en gebeuren minstens iedere 2 seconden, maar zijn vrij onregelmatig.
Audio en video blijven wél in sync, dat is dus geen probleem.
Het is dus duidelijk dat mkvmerge niet zo koosjer een nieuwe mkv aanmaakt.
gebruikte versie is 3.3.0.
Oja, wanneer mkvmerge de nieuwe mkv heeft gemaakt zegt de log nochtans dat er geen errors zijn en alles goed verlopen is.
Hoe verhelp ik dit?