Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik zoek een redelijke pdfviewer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een pdfviewer om te gebruiken op windows.

De volgende functionaliteit is gewenst:
- Snel en lichtgewicht. Dus het moet snel opstarten en snel doorscrolbaar zijn.
- Scrollen moet gebeuren alsof de hele pdf 1 lange pagina is. Hij mag niet haperen bij het scrollen omdat die nog bezig is met laden.
- Als ik een pdf sluit en vervolgens opnieuw open, moet hij de pagina laten zien die ik net aan het lezen was.
- Zoveel mogelijk of helemaal met het keyboard te bedienen zijn.
- Moet kunnen integreren in chrome

Optioneel:
Mogelijkheid tot fullscreen / diavoorstelling
Handig zijn om latex mee te debuggen, maar dat mag niet ten koste gaan van de snelheid:

Pdf viewers die niet voldoen:
Adobe reader
Foxit

Pdf viewers die in de buurt komen van de eisen:
Evince (De windowsversie kan niet integreren met de browser)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 21:45 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
SumatraPDF.

Verwijderd

Topicstarter
Graag ook bij alle editors zeggen in hoeverre ze met mijn eisen overeenkomen.
SumatraPDF heb ik nog nooit geprobeerd, maar is wel een van de viewers die ik overweeg te gebruiken.

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Zoek het anders zelf even op. Je komt hier niet zomaar eisen stellen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:48:
[...]

SumatraPDF heb ik nog nooit geprobeerd, maar is wel een van de viewers die ik overweeg te gebruiken.
Je kunt 'm ook gewoon zelf proberen natuurlijk, klein beetje moeite doen mag ook wel.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:48:
Hoewel een reactie van 1 woord inderdaad niet zo heel veel zegt, kan je natuurlijk ook zelf even kijken :P

Welkom trouwens!

Wat bedoel je met kunnen integreren in Chrome? (Openen / binnen de browser openen bekijken / iets anders?)

Als ik het zo zie, wil je ook kijken naar e-book readers die ook pdf 'doen'.

V.w.b LaTeX debuggen: de pdf is al gerendered, daar valt weinig meer te debuggen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 17:44
Notepad!

Serieus: Heb je de meuktracker al eens bekeken? Gewoon een tweakers search gedaan op pdf reader oid? Heb je eigenlijk zelf wel *iets* gedaan? Heb je bijvoorbeeld al geprobeerd adobe reader zelf te versnellen?

edit: @latex debuggen: Hij wil ws via latex pdf's maken om dan te kijken of ze goed zijn. Dat betekent dus een pdf openen, fout vinden, herstellen via latex/whatever en dan weer snel ff hetzelfde bestand/nwe versie openen.

[ Voor 33% gewijzigd door wheez50 op 16-11-2010 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:53:
[...]

Hoewel een reactie van 1 woord inderdaad niet zo heel veel zegt, kan je natuurlijk ook zelf even kijken :P

Welkom trouwens!

Wat bedoel je met kunnen integreren in Chrome? (Openen / binnen de browser openen bekijken / iets anders?)

Als ik het zo zie, wil je ook kijken naar e-book readers die ook pdf 'doen'.

V.w.b LaTeX debuggen: de pdf is al gerendered, daar valt weinig meer te debuggen :P
Bedankt.
Ik wil best wat moeite doen om een goede pdf reader te vinden, maar een rijtje met kandidaten voor pdf readers kan ik ook wel met wat gegoogle tevoorschijn toveren, dus ik zou liever wel wat meer informatie zien dan alleen de naam en dan bij voorkeur informatie over hoe dicht het bij mijn wensen komt.

Met integreren bedoel ik inderdaad dat het in de browser geopend kan worden in een tabblad.

Met latex debuggen bedoel ik eigenlijk dat het functinaliteit heeft die handig is bij het werken met latex zoals de veranderingen ten opzichte van vorige versies aangeven als ik de pdf refresh (of als de pdf viewer automatisch refreshed).
Pagina: 1